טוען...

החלטה שניתנה ע"י אסתר שחור

אסתר שחור10/07/2019

10 יולי 2019

לפני:

כב' הרשמת אסתר שחור

התובע:

מזל טוב אילוז

-

הנתבע:

1. דורון ויקטור

2. יצחק מור

3. נינה גורלשוירלי

4. שלמה תחבורה (2007) בע"מ

ע"י ב"כ: עו"ד אביב כרמי

החלטה

  1. בפניי בקשת התובעת לביטול פסק הדין שניתן בהיעדרה בדיון מיום 23.6.19, ותגובת הנתבעים. הנתבעים עמדו על חיוב התובעת בהוצאותיהם בגין התייצבותם לדיון.
  2. מובהר בזאת כי לא די בכך שהתובעת סברה שב"כ הנתבעים יחזור אליה לעדכן אותה באשר לגורל בקשתו לדחיית הדיון. היה על התובעת להתייצב לדיון כל עוד לא קיבלה החלטה על ביטולו. התובעת יכולה היתה ליצור קשר עם מרכז המידע ולברר איזו החלטה ניתנה - אולם לא עשתה כן. ההחלטה מיום 13.6.19 הודעה לתובעת טלפונית באמצעות מזכירות בית הדין ואף היא היתה ברורה ולפיה הדיון יוותר במועדו. טענת ההטעייה אין לה מקום ובוודאי שאינה מצדיקה ביטול פסק הדין.
  3. מהאישור הרפואי שצירפה התובעת לא ניתן להבין מתי החלה מחלתה ביום הדיון ומדוע לא הודיעה לבית הדין או לנתבעים קודם לדיון על היעדרותה ממנו - ולו טלפונית. התובעת טענה כי לא חשה בטוב אולם לא ניתן להבין מכך כי מדובר במצב שאינו מאפשר תקשורת. יש בכך משום זלזול בבית הדין ובנתבעים שהגיעו לדיון. מכל מקום עניין זה ייבחן בדיון.
  4. נקבע בזאת דיון בבקשה לביטול פסק הדין שניתן בהעדר התייצבות מטעם התובעת, ביום 13.11.19 בשעה 13:00. במסגרת זו תידון גם בקשת הנתבעים לחיוב בהוצאות ושכ"ט.
  5. מובהר בזה כי ככל שיבוטל פסק הדין, יקוים באותו מועד דיון מקדמי.
  6. הנתבעים פטורים מהתייצבות לדיון האמור, ובלבד שיהיו זמינים טלפונית ככל שיהיה בכך צורך. כמו כן ראוי כי יהיה נוכח נציג מטעמם שבקי בעובדות ורשאי ומוסמך להגיע לפשרה.
  7. בתיק זה שולמה אגרה בסך 125 ₪. התובעת לא ביקשה פטור מאגרה. ביחד עם הגשת בקשתה לביטול פסק הדין צירפה התובעת מסמך - תעודה מטעם הלשכה לסיוע משפטי - בהליך המתנהל ככל הנראה בערכאה אחרת, במצורף לבקשתה לפטור מאגרה שהוגשה שם. לא צורפה החלטת בית הדין הרבני באותו עניין.
  8. ככל שהתובעת מבקשת לפטור אותה מתשלום האגרה בתיק זה ובהתאם להשיב לה האגרה ששולמה, תגיש בקשה מנומקת בנדון בהקדם וזו תועבר לתגובת הצד שכנגד.
  9. תשומת לב התובעת מופנית בהקשר זה לתקנה 12 לתקנות בית הדין לעבודה (אגורת), התשס"ח -2008:

"(א) בעל דין הטוען שאין ביכולתו לשלם אגרה, יצרף לתובענה, עם הבאתה לראשונה לבית הדין, בקשה לפטור מתשלום אגרה בגין אותה תובענה, בצירוף תצהיר שיפרט בו את רכושו, רכוש בן זוגו ורכוש הוריו אם הוא סמוך על שולחנם, ומקורות הכנסתו בששת החודשים שקדמו לתאריך הבקשה; הבקשה והתצהיר יהיו לפי הטופס שבתוספת השניה.

(ב) הוגשה בקשה לפטור מתשלום אגרה וראה בית הדין שאין ביכולתו של המבקש לשלם את האגרה, ונראה לבית הדין שההליך מגלה עילה, רשאי בית הדין לפטור את המבקש מתשלום האגרה, כולה או חלקה; בית הדין יתחשב ביכולתו האישית של המבקש בלבד, בהסתמך על רכושו, רכוש בן זוגו ורכוש הוריו אם הוא סמוך על שולחנם בלבד.

(ג) ראיה לכאורה לחוסר יכולתו של המבקש לשלם את האגרה כאמור בתקנת משנה (ב), תשמש החלטה או הכרזה כמפורט להלן, אם ניתנה בשנתיים שקדמו להגשת הבקשה:

(1) החלטה של בית דין או של בית משפט לפטור את המבקש מתשלום אגרה;..."


ניתנה היום, ז' תמוז תשע"ט, (10 יולי 2019), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/07/2019 החלטה שניתנה ע"י אסתר שחור אסתר שחור צפייה