טוען...

פסק דין שניתנה ע"י ראמי נאסר

ראמי נאסר24/09/2019

בפני

כבוד הרשם הבכיר ראמי נאסר

תובעת/נתבעת שכנגד

כספי מיכאל עבודות מים וביוב בע"מ

נגד

נתבעת/תובעת שכנגד

אלדן תחבורה בע"מ

פסק דין

הצדדים הסמיכוני בדיון שהתקיים לפניי ביום 23.09.2019 ליתן פסק דין בתיק על דרך הפשרה, לאחר שהסברתי לצדדים את המשמעות של ההכרעה בדרך זו, וזאת מכח סמכותי לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד-1984.

יש לציין כי סעיף 79א. לחוק יוצר הסדר שתחולתו על כל סוגי הסכסוכים בפני הערכאות ועל כל רכיבי ההכרעה בסכסוכים אלה, לרבות קביעת אחריות, אשם תורם, חלוקת אחריות ועוד. צדדים אשר מפקידים הכרעות אלה בידי בית המשפט על מנת שיפסוק על דרך הפשרה, מסכימים למעשה לקיצור משך ההתדיינות ביניהם ולקיום הליך מהיר שתוצאותיו סופיות, בכפוף לאפשרויות הערעור הקבועות בדין.

לאחר ששמעתי את ב"כ הצדדים בדיון לא פורמאלי מיום 23.09.2019 ולאחר שעיינתי בכתבי הטענות ובמסמכים שהוגשו לתיק, ולאחר ששקלתי ובחנתי לעומק טענות הצדדים ובדקתי מעשיהם ומחדליהם על רקע הוראות הדין הרלבנטיות, ובשים לב להסכמת הצדדים הנ"ל, אני מקבל את התביעה העיקרית באופן חלקי ומחייב את הנתבעת לשלם לתובעת סך של 7,400 ₪. בנוסף אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובעת מחצית ראשונה של אגרת בית משפט בסך של 374 ₪, ושכ"ט עו"ד בסך כולל של 1,800 ₪, ובסה"כ 9,574 ₪.

בנסיבות העניין, התביעה שכנגד נדחית ללא צו להוצאות.

הסכומים האמורים ישולמו לב"כ התובעת בתוך 30 יום מיום המצאת פסק הדין, שאם לא כן, ישאו הסכומים הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד למועד התשלום בפועל.

לפני סיום, מצאתי צורך לציין ולשבח את עמלם ומקצועיותם של ב"כ הצדדים אשר בא לידי ביטוי בניסוח כתבי הטענות וניהול התיק, וכן להודות להם כי הואילו לחסוך מזמנו של ביהמ"ש בכך שהגיעו להסדר דיוני לפיו תוכרע המחלוקת בין הצדדים על דרך הפשרה.

בנסיבות העניין, אני פוטר את התובעות בתביעה העיקרית ובתביעה שכנגד מתשלום המחצית השניה של האגרה.

המזכירות תשלח העתק מפסה"ד לב"כ הצדדים.

ניתן היום, כ"ד אלול תשע"ט, 24 ספטמבר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/03/2019 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תצהירים ראמי נאסר צפייה
24/09/2019 פסק דין שניתנה ע"י ראמי נאסר ראמי נאסר צפייה