טוען...

החלטה שניתנה ע"י יוסף בן-חמו

יוסף בן-חמו01/01/2019

בפני

כב' השופט יוסף בן-חמו

העותר

איהב גמבז

נגד

המשיבים

1.שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

2.מדינת ישראל

החלטה

בפני עתירת אסיר נגד ההחלטה המנהלית שדחתה את בקשתו לאשר לו להחזיק נעליים אורתופדיות ונעלי בית. העותר טוען כי מזה זמן הוא סובל מבעיות ברגליים, דלקת ממושכת בגיד, כאבים בברכיים ובגב התחתון. העותר טוען כי הופנה לבדיקה אצל רופא אורתופד ולפיזיותרפיה.

העותר ביקש לאפשר לו להחזיק נעליים אורתופדיות ונעלי בית.

העותר הינו אסיר פלילי, מרצה עונש מאסר של 20 שנה, לאחר שהורשע בעבירת הריגה.

המשיבה צירפה לכתב התשובה את התייחסות רופא בית הסוהר בו מוחזק העותר. הרופא מציין כי העותר אכן נבדק על ידי רופא אורתופד ביום 8/8/18. בבדיקה נמצא שכפות רגליו שטוחות, קיים עיוות קל באצבעות. הרופא המומחה המליץ על :

א. טיפול פיזיותרפי.

ב. ירידה במשקל.

ג. שימוש בנעליים סגורות, נוחות.

ד. התאמת מדרסים.

המשיבה טוענת כי ניתן לעותר טיפול פיזיותרפי וכן הוזמנו עבורו מדרסים. לדברי המשיבה, בכך קיבל העותר מענה רפואי הולם כפי שהומלץ על ידי הרופא האורתופד. מהתייחסות רופא הכלא עולה כי לא הומלץ על נעליים אורתופדיות.

בדיון שנערך במעמד הצדדים, טען העותר כי בעבר, לפני כ – 4 שנים, אושר לו לרכוש נעליים אורתופדיות. מאז יש החמרה במצבו. לדבריו הוא איננו מבקש לבחור נעליים של יצרן ספציפי, בקשתו היא לאפשר לו לרכוש נעלי ספורט אורתופדיות מכל יצרן שהוא.

בתום הדיון ניתנה החלטת ביניים המורה למשיב לפעול על מנת לבדוק את בקשת העותר לאחר שזה ימסור למשיב את הפרטים של הנעל אותה הוא מבקש לרכוש.

בהודעת העדכון מסרה המשיבה כי העותר מסר לגורמי הכליאה את הסוג והדגם של הנעליים – נעלי בית ונעלי ספורט, אותם הוא מבקש לרכוש מבחוץ. לאחר בדיקה הוברר כי פריטים אלה ניתנים לרכישה באמצעות חנות המכר. בין לבין, העותר רכש וקיבל לידיו את נעלי הספורט אותם ביקש. נעלי הבית הוזמנו באמצעות מרכז המכר וכשאלה יגיעו, יסופקו לו.

לאור האמור, הוצע לעותר למחוק את העתירה, ובתגובה הוא מסר כי יעשה כן לאחר שיקבל לידיו את נעלי הבית שהוזמנו.

לאור הודעת העדכון, אני מורה על מחיקת העתירה. יחד עם זאת, ככל שהעותר לא יקבל את נעלי הבית בתוך 21 יום מהיום, הוא רשאי לשוב ולפנות לבית המשפט מבלי צורך להגיש עתירה חדשה.

בנסיבות העניין, אני מורה על מתן פטור מתשלום אגרה.

ניתנה היום, כ"ד טבת תשע"ט, 01 ינואר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/10/2018 הוראה למשיב 1 להגיש כתב תשובה יוסף בן-חמו צפייה
01/01/2019 החלטה שניתנה ע"י יוסף בן-חמו יוסף בן-חמו צפייה