טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אופירה דגן-טוכמכר

אופירה דגן-טוכמכר17/05/2020

17 מאי 2020

לפני:

כב' השופטת אופירה דגן-טוכמכר

התובע

אבנר דלשד

-

הנתבע

1. המוסד לביטוח לאומי

פסק דין

        1. ד"ר אלכסנדר ברוסקין מתמנה בזאת לשמש מומחה יועץ רפואי (להלן - המומחה) לשם מתן חוות דעת רפואית בתביעתו/ה של התובע/ת להכיר בפגיעה בצווארו כפגיעה בעבודה.
        2. להחלטה זו מצורפים המסמכים הרפואיים הבאים:

תיק רפואי בקופ"ח מכבי

        1. אלה העובדות עליהן הסכימו הצדדם:
  1. התובע, יליד 1968, עובד בחברת חשמל לישראל מזה 23 שנים, במחלקת ביצוע רשת.
  2. במהלך עבודתו נדרש התובע לעבודה עם כלים רוטטים, כגון: מקדחה, מברגה לברגים, מברגה לסגירת אומים, מקדחה לקידוח חורים בבטון, קונגו, לחצן נעלי כבלים חשמליים, גליוטינה חשמלית.
  3. התובע עבד, בממוצע, לפחות עם כל אחד מהכלים ביום עבודה, בהפסקות בין שעתיים לשלוש, בתדירות של 2 מכשירים בכל יום וזאת במשך שעתיים-שלוש שעות ביום לפחות.
  4. במהלך עבודתו נדרש התובע לביצוע פעולות כאשר צווארו מוטה כלפי מעלה.
  5. מצבו הרפואי של התובע כמפורט בחומר הרפואי.
        1. המומחה מתבקש להשיב לשאלות הבאות:
  6. מהו הליקוי של התובע?
  7. האם ניתן לקבוע, בסבירות של מעל 50%, קיומו של קשר סיבתי בין עבודת התובע לליקוי ממנו הוא סובל?

גם החמרת מצב הליקוי עקב העבודה משמעה קיום קשר סיבתי בין השניים.

  1. ככל שהתשובה לשאלה הקודמת הינה בחיוב, וקיים לדעת המומחה קשר סיבתי בין העבודה לליקוי, הוא מתבקש להשיב לשאלה הבאה בדבר אופן קרות הליקוי, דהיינו:

         האם בעיקרו של דבר ניתן לומר, כי ליקויו של התובע עקב עבודתו נגרם על דרך של פגיעות זעירות, כך שכל אחת מהן הסבה לו נזק זעיר בלתי הדיר, עד שהצטברות הנזקים הזעירים הללו זה על גבי זה גרמה גם כן לליקויו (כדוגמת טיפות מים המחוררות את האבן עליה הן נוטפות).

  1. ככל שהמומחה ישיב לשאלה הקודמת בחיוב, הוא מתבקש להשיב לשאלה הבאה בדבר השפעת העבודה על הליקוי ביחס לגורמיו האחרים, דהיינו - האם לעבודת התובע השפעה משמעותית על ליקויו של התובע? ("השפעה משמעותית" על פי הפסיקה הינה בשיעור של 20% ומעלה).
  2. האם לאור החומר הרפואי והחלטת העובדות, התקיימו בתובע התנאים להכיר במחלתו כמחלת מקצוע, ולו על דרך של החמרה, בהתאם לתוספת השנייה לתקנות הביטוח הלאומי (ביטוח מפני פגיעה בעבודה), התשי"ד -1954, ואם כן לאיזו מחלת מקצוע מתאים מצבו?
        1. המומחה מתבקש ליתן חוות דעתו תוך 30 יום מהיום, בדרך שבה ניתנת חוות דעת של מומחה לפי פקודת הראיות [נוסח חדש] התשל"א 1971, ובכלל זה לפרט את פרטי השכלתו וניסיונו ולהצהיר שידוע לו כי חוות הדעת ניתנת במקום עדות בבית הדין, על כל המשתמע מכך.
        2. אם מי מהצדדים היה או עודנו בקשר עם המומחה, לגבי תובענה זו או הפגיעה מושא התובענה, לרבות חוות דעת שקיבל מהמומחה, יגיש הודעה בכתב לבית הדין, עם העתק לצד שכנגד, תוך 7 ימים ממועד קבלת החלטה זו.
        3. המזכירות מתבקשת לשלוח את ההחלטה למומחה בצירוף כל החומר הרפואי ובצירוף חוות הדעת שניתנה על ידי המומחה בעניינו של התובע דנן בתיק 13200-07-13 (נסרקה לתיק שם ביום 12/2/17) ולקבוע את התיק לעיוני ביום 25.6.20.

ניתן היום, כ"ג אייר תש"פ, (17 מאי 2020), בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/05/2020 פסק דין שניתנה ע"י אופירה דגן-טוכמכר אופירה דגן-טוכמכר צפייה
28/06/2020 הוראה לתובע 1 להגיש שאלות הבהרה מהצדדים-עיון אופירה דגן-טוכמכר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אבנר דלשד פליקס אקרמן
נתבע 1 המוסד לביטוח לאומי כפיר אמון