טוען...

הוראה למומחה בית משפט 1 להגיש חוות דעת

יוסף יוספי23/12/2019

לפני: כב' השופט יוסף יוספי

התובעת:

זולפה רבייב

ע"י ב"כ: עו"ד אמיר קמינצקי

-

הנתבע:

המוסד לביטוח לאומי

ע"י ב"כ: עו"ד מורן קונביסר

החלטה

1. הנני ממנה את ד"ר סמיון קרסיאנסקי מומחה לאורתופדיה למומחה – יועץ רפואי מטעם בית הדין על מנת ליתן חוות דעת ולענות על השאלות שיפורטו להלן, כאשר הבסיס העובדתי למתן חוות הדעת יפורט להלן.

2. העובדות עליהן יסתמך המומחה

א. התובעת ילידת שנת 1963.

ב. התובעת עבדה 25 אצל מעסיקה במטבח של מוסד רפואי.

ניתן לבודד במסגרת עבודתה, פעולה של שטיפה באמצעות צינור אותו החזיקה ביד שמאל תוך שפשוף וקרצוף עם כרית סקוצ' ביד ימין. פעולה זו נעשתה לצורך שטיפת סירים, לצורך שטיפת שולחנות, שטיפת תנורים ושטיפת המדיח שלמעשה היה בצורת מסילה. פעולה זו במשך יום עבודה לא פחתה מ-3 שעות, ולעתים אף הגיעה עד 5 שעות.

בנוסף לפעולה זו התובעת היתה מרימה משאות, מושכת ודוחפת עגלות ועוד פעולות שאותן אמנם לא ניתן לבודד, אולם יש לציין אותן כפעולות נוספות הכרוכות בהרמה, במשיכה ובדחיפה.

ד. מצבה הרפואי הינו כעולה מהתיק הרפואי.

3. המומחה מתבקש לענות על השאלות הבאות

א. מהו ליקויה של התובעת?

ב. האם ניתן לקבוע, בסבירות של מעל 50%, קיומו של קשר סיבתי בין עבודת התובעת לליקוי ממנו היא סובלת? דהיינו יותר סביר לקבוע שתנאי העבודה השפיעו על הופעת הליקוי או החמרתו, לעומת המצב ההפוך שתנאי העבודה לא השפיעו.

ג. ככל שהתשובה לשאלה הקודמת הינה בחיוב, וקיים לדעת המומחה קשר סיבתי בין העבודה לליקוי, הוא מתבקש להשיב לשאלה הבאה בדבר אופן קרות הליקוי, דהיינו:

האם בעיקרו של דבר ניתן לומר, כי ליקויה של התובעת עקב עבודתו נגרם על דרך של פגיעות זעירות כך שכל אחת מהן הסבה לו נזק זעיר בלתי הדיר, עד שהצטברות הנזקים הזעירים הללו זה על גבי זה גרמה גם כן לליקויו? (כדוגמת טיפות מים המחוררות את האבן עליה הן נוטפות).

ד. ככל שהמומחה ישיב לשאלה הקודמת בחיוב, הוא מתבקש להשיב לשאלה הבאה בדבר השפעת העבודה על הליקוי ביחס לגורמיו האחרים, דהיינו - האם לעבודת התובעת השפעה משמעותית על ליקויה של התובעת? ("השפעה משמעותית" על פי הפסיקה הינה בשיעור של 20% ומעלה).

4. החומר שיועבר למומחה

החומר הרפואי המצוי בתיק.

5. המזכירות תשלח החלטתי זו לצדדים ולמומחה בדואר רשום עם אישורי מסירה, במקביל להעברת החלטה זו והחומר הרפואי הקיים בתיק למומחה.

6. המומחה מתבקש להגיש חוות דעתו לבית הדין תוך 30 ימים מיום קבלת החומר ולא יאוחר מיום 26.1.20.

7. לעיון ביום 27.1.20.

ניתנה היום, כ"ה כסלו תש"פ, (23 דצמבר 2019), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/12/2019 הוראה למומחה בית משפט 1 להגיש חוות דעת יוסף יוספי צפייה
22/01/2020 הוראה לבא כוח תובעים להגיש שאלות הבהרה יוסף יוספי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 זולפה רבייב אמיר קמינצקי
נתבע 1 המוסד לביטוח לאומי אפרת לבנוני