טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צחי אלמוג

צחי אלמוג04/02/2020

בפני

כב' הרשם הבכיר צחי אלמוג

התובעת

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

נגד

הנתבעים

1.מג'דוד נסים

2.הכשרה היישוב חברה לביטוח

פסק דין

תביעת שיבוב בגין נזקים שנגרמו לרכב שבוטח על ידי התובעת בתאונה שקרתה ביום 13.7.18 בה היה מעורב רכב הנתבע 1 שבוטח על ידי הנתבעת 2.

גרסת נהג התובעת:

אני נוסע בכביש שמה, שבו זכות קדימה שלי. אני יום יום נוסע שם, שם גרה בתי ואני נוסע לבקר כל יום, 3-4 פעמים. נוסע ב-1 קמ"ש. הוא בא מפזר אנשים. אני מצד ימין שלו. זכות קדימה שלי. הוא פגע בי בפגוש הקדמי. מפנה לתמונות.

ש. הנהג השני טוען שאתה לא נתת לו זכות קדימה?

ת. איך אתן? אני לא רואה אותו. הוא רואה אותי וצריך לתת זכות קדימה. אני יוצא לאט לאט כל יום שם, אני לא מסכן עצמי. אני לא ילד קטן. אני יוצא לאט לאט, והוא מגיע במהירות וניסה להתרחק ולא הצליח, כי הוא נוסע במהירות.

ש. מה דיברתם אחרי התאונה?

ת. אמרתי לו שהוא אשם, והוא אמר שאני אשם, אמרנו שניפגש בבימ"ש.

גרסת הנתבע:

יום רגיל. בעבודה שלי, הסעת קשישים. נכנסתי לכביש צר מאד. נסיעה ב-25 נדמה לי. 20-30 מטר, פתאום קיבלתי מכה בכנף ובגלגל.

בתמונות שצולמו לאחר התאונה ניתן לראות בצורה ברורה כי בכיוון נסיעתו של כל אחד מהנהגים לא מוצב תמרור כלשהו.

רכב התובעת נראה מגיע מכביש גישה לבתים אחרים. הרכב מגיע מימין לרכב הנתבע.

ניתן לראות כי הכביש ממנו מגיע רכב התובעת אינו בבחינת יציאה מחצרים של בית אלא דרך רגילה אף אם היא צרה וקטנה. נהג התובעת נשאל ואמר כי מדובר בכביש המוביל לשכונה, וגם הנתבע אישר כי מדובר בדרך המובילה לבתים.

לפיכך, המפגש המתהווה בין הדרך בה נוסע הנתבע לבין זו שבה נוסע רכב התובעת הוא צומת, כמשמעותו של המונח בסעיף ההגדרות שבתקנות התעבורה, תשכ"א-1961. במקרה שכזה, קובעת תקנה 64(א)(1) כי בהעדר תמרור מוצב, זכות הקדימה היא לרכב הבא מימין, קרי לרכב התובעת.

לאור עדויות הנהגים שוכנעתי כי הנתבע לא נתן זכות קדימה לרכב התובעת, הבא מימינו. אף שנשאל על כך בחקירה הנגדית מספר פעמים, התעקש כי זכות הקדימה היא שלו, בניגוד לדין. לדבריו הוא נוסע במקום בכל יום ומכיר את הכביש הבא מימין. לפיכך, תמוה הכיצד הוא סבור שזכות הקדימה שלו.

לאור האמור, נסיבות התאונה מתיישבות עם המסקנה כי הנתבע לא נתן זכות קדימה לרכב התובעת, ועל כן דין התביעה להתקבל.

אני מחייב את הנתבעים בתשלום 24,756 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה מיום הגשת התביעה ובתוספת אגרת משפט כפי ששולמה, שכר עדות ככל שנפסק ושכ"ט עו"ד בשיעור 5000 ₪ .

ניתן היום, ט' שבט תש"פ, 04 פברואר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/02/2020 פסק דין שניתנה ע"י צחי אלמוג צחי אלמוג צפייה