טוען...

פסק דין שניתנה ע"י טארק חסנין

טארק חסנין04/03/2019

22 אוקטובר 2018

בפני: כב' הרשם טארק חסנין

התובעת:

המבקשת

הראל חברה לביטוח בע"מ

ע"י ב"כ: עו"ד איריס קוגן

-

הנתבעת:

המשיבה

מוסדות פניני ציון

החלטה (במעמד צד אחד)

  1. זוהי בקשת הראל חברה לביטוח בע"מ ("המבקשת") להטיל עיקול זמני בסכום של 22,295 ₪ על כספים השייכים ל- מוסדות פניני ציון ("המשיבה"), אשר מוחזקים או יוחזקו בידי המחזיקים המפורטים בבקשה ("הבקשה").
  2. על פי המתואר בבקשה, עילת התביעה כנגד המשיבה נסמכת על ביטוח אחת מעובדיה, גב' רוטלוי נחמה ("העובדת"), באמצעות המבקשת בהיותה "קופת גמל". נטען כי החל מחודש מרץ 2017 הפסיקה המשיבה להעביר למבקשת תשלומים בגין העובדת.
  3. על פי המבקשת, המשיבה עודנה פעילה אולם יש לראות באי העברת התשלומים למבקשת במשך חודשים רבים, באופן פתאומי וללא הודעה מוקדמת, משום ראיה המעידה על מצבה הכלכלי של המשיבה ועל חוסר יכולתה לשלם את חובותיה. בנוסף, המבקשת מציינת כי מאזן הנוחות נוטה לטובתה בשים לב, בין היתר, כי מדובר בכספים המיועדים לכיסוי ביטוחי של העובדת.
  4. לאחר עיון בכתב התביעה, בבקשה, ובמסמכים שצורפו להם, הגעתי למסקנה כי דין הבקשה להידחות. המבקשת אמנם הציגה לבית הדין ראשית ראיה לכך שהמשיבה הפסיקה, לכאורה, מזה חודשים רבים לשלם עבור תכנית ביטוח פנסיוני לעובד בשירותיה. יחד עם זה, יש לתת את הדעת לכך שבתצהיר שצורף לבקשה צוין כי "פניות חוזרות ונשנות של המבקשת אל המשיבה, לא נענו". אולם מעיון בנספחים לכתב התביעה עולה, כי הפניה האחרונה אל הנתבעת נעשתה ביום 02.01.18 (נספח ב'3). לא ניתן – בבקשה או בתצהיר – כל טעם מדוע הפנייה האחרונה למשיבה נעשתה בחודש ינואר 2018 ואילו הבקשה מוגשת בחודש אוקטובר 2018 . משלא נעשתה כל פנייה בכתב למשיבה במשך תקופה של למעלה מ- חצי שנה, נחלש טיעונה של המבקשת לפיה אי מתן צו העיקול עלול לפגוע באופן מהותי בעובדת.
  5. במצב דברים זה, לא שוכנעתי שהמבקשת הצביעה על חשש סביר שאי מתן הצו יכביד על ביצוע פסק הדין.
  6. הבקשה נדחית.

ניתנה היום, י"ג חשוון תשע"ט, (22 אוקטובר 2018), בהעדר הצדדים ותישלח לב"כ התובעת/המבקשת.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/10/2018 החלטה שניתנה ע"י טארק חסנין טארק חסנין צפייה
04/03/2019 פסק דין שניתנה ע"י טארק חסנין טארק חסנין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 הראל חברה לביטוח בע"מ איל בריק
נתבע 1 מוסדות פניני ציון