טוען...

החלטה שניתנה ע"י מגי כהן

מגי כהן01/11/2018

בפני

כבוד השופטת מגי כהן

מבקש

סמיר אל עסאוי

נגד

משיבה

מדינת ישראל

החלטה

בפניי בקשה לביטול פסילה מנהלית שהוטלה על המבקש על ידי הקצין לתקופה של 60 יום בגין תאונה בה הוא היה מעורב.

המדובר באירוע תאונה שטרם הוגש כתב אישום והחקירה בראשיתה.

ב"כ המבקש טוען שהרכב מסוג מאזדה 3 מ.ר. 6241836 בחזקתו של המבקש אולם הוא לא היה מעורב בתאונה בשבועות ובחודשים האחרונים, הוא לא פגע באף אחד, לא עזב את המקום, ואם היה מגע בין הרכב שלו ובין כלי רכב אחר הוא היה עוצר.

עוד טוען ב"כ המבקש כי למבקש הוצגו לו תמונות סטילס של רכב שלו ליד אופנוע המעיד על סוג של התאמת נזקים אולם אין בזה כלום. מאשר שיש מכה ברכב, אולם הוא לא יודע כתוצאה ממה נובעת המכה וזה לא ממעורבותו שלו בתאונה בימים האחרונים.

מדגיש ב"כ המבקש שבשלב זה הוא לא יכול לעיין בחומר הראיות שיש בתיק וטוען שלא קיימות ראיות לכאורה.

המשיבה הגישה את תיק החקירה לבית המשפט.

המדובר באירוע תאונה מיום 15/10/18 שעה 8:02 בכביש 40 ק"מ 266 בה היה מעורב רכב מאזדה ואופנוע/קטנוע. נהג האופנוע נפגע ונשלח לצד הדרך בשול והנהג הפוגע ברח מהמקום ללא סיוע לנפגע.

המבקש נחקר תחת אזהרה בגין נהיגה בקלות ראש, סטייה מנתיב נסיעה, גרימת תאונת דרכים, אי הגשת עזרה ראשונה, אי מסירת פרטים והפקרה לאחר התאונה של כשהוא נהג ברכב מאזדה מ.ר. 6241836 שסטה מנתיב הנסיעה ופגע באופנוע וכתוצאה מכך הנפגע רוכב האופנוע ופונה לטיפול רפואי. המבקש עזב את המקום מבלי למסור פרטים ומבלי לבדוק את מצב הנפגע ומבלי לתת דיווח על התאונה למשטרה או לכוחות ההצלחה.

בתיק בדוח הפעולה , גרסת הנהג המעורב והמבקש כמו כן בתיק פרטי עדי ראיה .

המעורה מסר כי נסע בנתיב הימני, רכב המאזדה נכנס לנתיבו, ההתנגשות הייתה בדלתות צד ימין של הרכב וצד שמאל של האופנוע , לאחר ההתנגשות המאזדה נסע בשול, עקף את כל הרכבים ונעלם, כמו כן מסר שיש שני עדים.

מהחומר עולה כי קיים דיווח שבכביש 40 לפני תחנת הדלק, המבקש מסר כי נוסע בכביש 40 מהבית לעבודה פונה ימינה לשטח ועוקף את כל הפקק. המבקש בחקירתו לא חולק שקיים נזק בדלת האחורית, וכנף האחורי ופלסטיק שבור ופעל להוצאת השריטות שנגרמו, ניקה את האוטו, מה שמחזק את מעורבותו לתאונה .

אין המבקש חולק שהוא קנה את הרכב מאבו גזר נאג' וטרם עשה העברת בעלות עקב חובות.

בהתייחס לשלב של התיק שטרם הוגש כתב אישום ו טרם הסתיימה החקירה, יש די בחומר המצוי כדי להצביע על מעורבותו של המבקש ועל קיום יסוד לאישום כנגדו.

כך שקיימות בשלב זה ראיות לכאורה.

באשר למסוכנות – נוכח והתנהגותו של המבקש באירוע כפי שעולה מהחומר המצוי בתיק, עברו הפלילי הכולל עבירות בגין סמים ועברו התעבורתי הכולל 3 הרשעות קודמות ובניהן נהיגה בהיותו בלתי מורשה משנת 2014 הנני קובעת כי קיימת מסוכנות.

על כן, לא מצאתי להתערב בהחלטת הקצין.

המזכירות תחזיר את התיק למשטרה ותשלח החלטתי זו לצדדים.

ניתנה היום, כ"ג חשוון תשע"ט, 01 נובמבר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/11/2018 החלטה שניתנה ע"י מגי כהן מגי כהן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 סמיר אל עסאוי אלעד קוטין
משיב 1 מדינת ישראל ענת פלג