טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק

אפרים צ'יזיק24/09/2019

בפני

כבוד השופט אפרים צ'יזיק

תובעת

חנה מרגלית

נגד

נתבעים

1.עליזה עטיה

2.יוסף עטיה

3.עמי גור ניהול נכסים בעמ (ניתן פסק דין)

פסק דין

תובענה כספית ותובענה לסעד אכיפתי, בגין מחלוקת הנוגעת לנזקי רטיבות בבית משותף.

הצדדים הינם מי שהיו בעבר שכנים בבניין משותף המצוי ברח' הגליל 19 בקרית ביאליק, דירת הנתבעים 1-2 מצויה מעל לדירת התובעת, ונמכרה על ידי הנתבעים 1-2 לנתבעת 3. (ייאמר כבר כעת, הנתבעת 3 נמחקה מכתב התביעה).

לפי המתואר בכתב התביעה, התובעת סבלה מנזילות מים מדירת הנתבעים, דרישותיה לתיקון הנזקים אשר נגרמו לא נענו תקופה ארוכה, דבר אשר הצריך את התובעת לפנות למספר נותני שירותים, ולאחר ניהול הליך משפטי לאכיפת ביצוע התיקון (ת"א 22203-09-17, הליך אשר נמחק מחוסר מעש) תוקנו הליקויים בנושא הנזילות, אולם התובעת דורשת פיצוי בשל הוצאות אשר נגרמו וכן נזק לא ממוני (המתבטא בפגיעה בהנאות השימוש בנכס ועוגמת נפש). התובעת אמדה נזקיה מהתנהלות הנתבעים 1-2, בסך של 30,000 ₪.

הנתבעים ציינו בתשובתם כי ההיפך הינו הנכון, כאשר הם הזמינו לפחות 3 פעמים, בעלי מקצוע שונים, על מנת לטפל בהסדרת הטעון תיקון, כאשר התובעת היא זאת אשר טפלה על הנתבעים אשמה, בצורה לא מוצדקת, כאילו הנתבעים הם אלו אשר מנעו, בהתנהגותם, את הסדרת העניין, כל זאת, מבלי לשכוח שמדובר במבנה ישן בן 70 שנה. הנתבעים מציינים כי בהליך הקודם אשר נוהל, הנזכר לעיל, שילמו למומחה מטעם ביהמ"ש סך 4,095 ₪, הגם שההליך נמחק, ובנוסף הינם מציינים כי בכל פעם אשר ניסו להסדיר את הטעון תיקון, נתקלו בהתנהגות ברוטלית, צעקות, קללות וגידופים, אשר שומטים הקרקע תחת דרישת התובעת. בנוסף טענו הנתבעים לנזקים בגין הוצאות משפטיות אשר נגרמו להם.

הצדדים הסכימו למתן פסק דין לפשרה, לפי הוראות סעיף 79 א' לחוק בתי המשפט, לאחר שהוסבר להם במפורט ע"י הח"מ כי מדובר בפסק דין שאינו מנומק, וכן הוסבר הקושי בהגשת ערעור על פסק דין שכזה.

הצדדים התבקשו להציג הערכות עדכניות של עלות תיקון נזקי הרטיבות, וכן הותר להם להגיש סיכומים הנלווים במסמכים נוספים. התובעת העריכה עלות התיקון העדכנית בסך של 3,510 ₪, להם לטענתה יש להוסיף עלות חווה"ד בהליך הקודם, ופיצוי בשל נזק שאינו ממוני. הנתבעים מנגד טענו כי התנהלותה של התובעת הייתה קנטרנית, שכן היא לא אפשרה ביקור בנכס או תיקון הנזקים, ובהתאם ראוי שהיא תשיב להם את כל ההוצאות אשר הוצאו (שכר מומחה, עלות שכ"ט עו"ד, הוצאות ניהול הדיונים) וכן פיצוי בשל עוגמת נפש.

לאחר עיון בכתבי הטענות לרבות הסיכומים ונספחיהם מצאתי להורות כמפורט להלן: מצאתי לחייב הנתבעים 1-2, יחד ולחוד, לשלם לתובעת הסך של 9,000 ₪, בצירוף אגרת התביעה ע"ס 375 ₪, ושכ"ט עו"ד בסך 1,500 ₪.

ניתן פטור מתשלום המחצית השנייה של האגרה.

ניתן היום, כ"ד אלול תשע"ט, 24 ספטמבר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/01/2019 החלטה שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק אפרים צ'יזיק צפייה
16/01/2019 החלטה שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק אפרים צ'יזיק צפייה
24/04/2019 החלטה שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק אפרים צ'יזיק צפייה
04/06/2019 החלטה שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק אפרים צ'יזיק צפייה
24/09/2019 פסק דין שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק אפרים צ'יזיק צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 חנה מרגלית רון סולן
נתבע 1 עליזה עטיה
נתבע 2 יוסף עטיה
נתבע 3 עמי גור ניהול נכסים בעמ כרמית סביון