טוען...

פסק דין שניתנה ע"י חגית בולמש

חגית בולמש31/01/2019

בפני

כבוד השופטת חגית בולמש

תובעת

דפנה דותן

נגד

נתבעת

קר שרותי רפואה בע"מ

פסק דין

1. בפני תביעה קטנה בגין טיפול קוסמטי של הזרקה ומילוי קמטים בפנים שביצעה התובעת אצל הנתבעת ביום 23.8.18 וביום 6.9.18.

2. כפי שטענה התובעת בתביעה, לאחר הטיפול הראשון לא ראתה שינוי בפניה ולאחר הטיפול השני הופיעו שטפי דם בהתאם לתמונה המצורפת לכתב התביעה.

3. התובעת טענה כי סבלה מכאבים במהלך הטיפול השני ולאחריו לא ראתה רופא ולא הביאה כל מסמך רפואי למעט התמונה שצורפה.

4. בן זוגה של התובעת טען כי פנה לנתבעת פעמיים לאחר הטיפול על מנת להציג את הבעיה אולם "לא היה עם מי לדבר" לדבריו.

5. אין מחלוקת כי בכל מקרה התובעת לא נפגשה עם הרופאה שטיפלה בה.

6. מטעם הנתבעת העידו הן הרופאה המטפלת והן מנהלת הסניף שהייתה במועד הטיפול. שתיהן זכרו את האירוע ואת הגברת, שתיהן העידו כי לא הובאה כל תלונה לא בזמן אמת ולא לאחר מכן לעניין הכאבים, ולמעשה מבחינתן התובעת לא פנתה ולא יצרה כל קשר והן הופתעו מהתלונות בעת שהגיעה התביעה.

7. הרופאה המטפלת הבהירה במהלך עדותה כי הטיפול אותו ביקשה התובעת לעשות נעשה בצורה הדרגתית על מנת לבחון את התאמת ותגובות החומר המוזרק לפניה של התובעת. כמו כן העידה כי שטפי דם הינם סיכון שקיים וטבעי במקרים אלה ולפיכך בטרם הטיפול הובהר לתובעת כי קיימת התכנות לשטפי דם וכי שטפי דם אלה הינם זמניים ויחלפו.

8. גם בהסכם בין המטופלת (התובעת) לבין המכון (הנתבעת) מובהר כי הטיפול נושא סיכונים ותופעות לוואי וכי יתכנו תגובות לא אחידות בין אזור לאזור שיצריכו הזרקות נוספות בעלות נוספת, תתכן אדמומיות שיכולה להופיע לאחר ההזרקה ויכולה להימשך עד כשבועיים ימים, יתכנו שטפי דם קלים באזור ההזרקה וסיכונים נוספים.

9. כמו כן הובהר לתובעת כי הטיפול כרוך בכאב שמשתנה בין לקוחות שונים ולצורך אלחוש משתמשים באמלה.

10. בטרם הסתיים הדיון הבהרתי לתובעת כי לא הוגשה כל חוות דעת רפואית המצביעה על נזק קבוע או נזק רפואי על מנת שבית המשפט יכול לקבוע ממצאים רפואיים, וכי ככל שברצונה לטעון בדבר נזקים אלה, עליה להגיש תביעה נזיקית רגילה בגין נזקי גוף. התובעת הבהירה כי אינה מעוניינת בכך. משכך לא קיימת לבית המשפט כל חוות דעת רפואית מטעם התובעת בנוגע לנזקיה הנטענים והגרסה היחידה מטעם מומחית רפואית הינה זו של הרופאה המטפלת מטעם הנתבעת.

11. כמו כן בית המשפט הציע לתובעת לשוב להיבדק ע"י הנתבעת באמצעות הרופאה המטפלת על מנת שתוכל לבחון האם יש צורך בטיפול נוסף. התובעת סירבה.

12. עם כל ההבנה לטענות התובעת בעניין הטיפול, מדובר בסיכון שהיה ידוע והנו חלק מתופעות הלוואי שהובהרו לה בטרם הטיפול.

13. מאחר ולא קיימים מסמכים ו/או תעודות רפואיות המצביעות על נזק בלתי הפיך או בלתי סביר, ומאחר והתובעת אף לא אפשרה לנתבעת לבחון את מצבה בזמן אמת, לא הוכחה התביעה ומשכך, לאחר ששמעתי את העדויות, אני קובעת כי דין התביעה להידחות וזאת מבלי ליתן צו להוצאות למי מהצדדים.

ניתן היום, כ"ה שבט תשע"ט, 31 ינואר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
31/01/2019 פסק דין שניתנה ע"י חגית בולמש חגית בולמש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 דפנה דותן
נתבע 1 קר שרותי רפואה בע"מ