טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אושרית הובר היימן

אושרית הובר היימן03/09/2019

בפני

כבוד השופטת אושרית הובר היימן

תובעת

אתי אזולאי-רם

נגד

נתבעים

1.טורקיז רהיטים 558255196

2.חן לוי

פסק דין

בחודש דצמבר 2017, התובעת רכשה מן הנתבעים מספר פרטי ריהוט, בהם ספה פינתי, שולחן סלון ומזנון לסלון, בעלות כוללת של 7,800 ₪.

לטענת התובעת נפלו פגמים וחוסר התאמה בין הפריטים שהזמינה לבין אלו שסופקו לביתה, כך שהספה שסופקה אינה תואמת את דגם הספה שהוזמן, השולחן שסופק היה פגום ובמזנון - דלת ימנית לא נפתחה באופן תקין.

התובעת טוענת, כי נאלצה להגיש תביעה זו שבכותרת, לאחר שכל פניותיה אל הנתבעים לא נענו (לעניין זה, הפנתה התובעת לשרשרת מסרונים ובה אינספור פניות אל הנתבעים). לטענת התובעת, בעקבות פניותיה, הספה הוחלפה בספה אחרת עם פגם בבטנה, השולחן בסלון הוחלף (לאחר פניות מרובות ובחלוף תקופה ארוכה) בשני שולחנות עם פגמים מהותיים, והליקוי במזנון נותר כשהיה.

בדיון שהתקיים לפניי, ביום 11.03.19, קיומם של הליקויים לא הוכחש ע"י הנתבע 2, אך הוא טען כי ביכולתו לדאוג לתיקונם בנקל.

בהמשך לכך הגיעו הצדדים לידי הסכמות, להן ניתנה תוקף של החלטה, כדלקמן:

"הגענו להסכמה, לפיה, עד ליום 26.3.19, יתוקנו הליקויים במזנון ובספה ויוחלפו השולחנות לדגם זהה, לשולחנות חדשים ותקינים. מוסכם כי עד ליום 31.3.19 תודיע התובעת לבית המשפט, האם תוקנו הליקויים לשביעות רצונה. במידה וכן, תידחה התביעה ללא צו לחיוב בהוצאות ובמידה ותודיע התובעת אחרת, הודעתה תועבר לתגובת הנתבע ולאחר מכן יינתן פסק הדין."

בהמשך לאמור, ביום 28.3.19, הוגשה הודעה ע"י התובעת כי הנתבע 2 לא קיים את התחייבותו וכי הליקויים לא תוקנו כשהובטח.

בתגובת הנתבע 2 טען, כי היה ערוך לקיום ההתחייבות, אך בשל עיכובים קלים לא הצליח לעשות כן במועד ועל כן ביקש שבית המשפט יתן לו הארכת מועד קצרה לביצוע המוסכם.

בהתייחס לאמור, ניתנה החלטתי לפיה התובעת תבהיר האם היא מסכימה למתן הארכת מועד כבת 3 שבועות לנתבעים לקיים את ההסכמות, או שמא מעדיפה להמציא לתיק בית המשפט הצעת מחיר לתיקון הליקויים ע"י איש מקצועה מטעמה.

בהודעת התובעת לבית המשפט הבהירה כי קצה נפשה מהתנהלות הנתבעים וכי לא נותר לה עוד כל אמון בהם. לפיכך, עתרה כי בית המשפט יאפשר לה להמציא הצעת מחיר לתיקון הליקויים ע"י איש מקצוע מטעמה.

עפ"י הצעת מחיר שהוגשה ע"י התובעת לתיק בית המשפט, עלות תיקון הליקויים בספה ובמזנון והחלפת השולחנות הפגומים, עומדת ע"ס כולל של 4,960 ₪.

הנה כי כן, לאור העובדה שהליקויים בריהוט שסופק לתובעת אינם שנויים במחלוקת, הרי שניתן לקבוע כי הנתבעים פעלו בניגוד להוראות חוק המכר בכך שסיפקו לתובעת מוצר שיש בו חוסר התאמה מהותי לעומת המוצר שהוזמן. התובעת, לעומת הנתבעים, פעלה בהתאם להוראות חוק המכר, בכך שהודיעה לנתבעים אודות אי ההתאמה מיד כאשר זו התגלתה לה, ונתנה לנתבעים אינספור הזדמנויות לתקנה. למרבה הצער, הנתבעים לא השכילו לפעול בהתאם למחויבויותיהם כלפי התובעת, מכח ההסכם ביניהם ומכח הדין, וניצלו שלא בתום לב את אורח הרוח של התובעת, אשר פעם אחר פעם ביקשה ליתן להם את ההזדמנות לתקן את מחדליהם.

נוכח התנהלות הנתבעים, כפי שעולה מכתב התביעה, מהמסרונים, מפרוטוקול הדיון ומאי קיום ההסכמות שגובשו באולם בית המשפט, התרשמותי היא כי הנתבעים מתנערים - שוב ושוב - מחובתם כלפי התובעת, תוך ביטול זמנה ויצירת עוגמת נפש והעדר הנאה מהמוצר בעבורו שילמה התובעת תמורה מלאה.

בנסיבות האמורות, אני מקבלת טענותיה של התובעת באשר לאחריות הנתבעים כלפיה.

ביחס לשאלת הנזק – כאמור, הונחה לפני בית המשפט הצעת מחיר לתיקון הליקויים בספה ובסלון וכן לרכישת שולחנות סלון חדשים, בסך כולל של 4,960 ₪. בשים לב לעלות הכוללת של הריהוט אותו רכשה התובעת מן הנתבעים (7,800 ₪) נראה כי מדובר בהערכה גבוהה באופן יחסי. יחד עם זאת, בעת שבוחנים את ההזמנה שבוצעה ע"י הנתבעים במסגרת העסקה התובעת, ניתן ללמוד כי הנתבעים לא טרחו להפריד בתוך ההזמנה בין עלותם של המוצרים השונים, כך שלא ניתן ללמוד מהי עלותו של שולחן הסלון, בנפרד מיתר הרכיבים, באופן המאפשר ביטול עסקה והשבה כספית ביחס לשולחן בלבד. עובדה זו, ראוי שתיזקף לחובת הנתבעים.

על אף הערכה הגבוהה, בשים לב למחדלי הנתבעים כפי שפורטו לעיל, אני נעתרת לבקשת התובעת לפסוק לה את הסכום המלא כאמור, אך זאת תוך הימנעות מפסיקת הוצאות בנוסף לו.

סוף דבר –

אשר על כן, אני מחייבת את הנתבעים, יחד ולחוד, לשלם לתובעת סך של 4,960 ₪, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד מועד התשלום המלא בפועל, וזאת בתוך 30 ימים ממועד מסירת פסק הדין לידם.

אני מאפשרת לנתבעים ליטול מביתה של התובעת את שולחנות הסלון בתוך עד ליום 24.10.19 ובכפוף לתשלום הסכום המלא הנקוב לעיל.

ככל שלא ישולם הסכום כאמור, ולחלופין, ככל שלא יטלו הנתבעים את השולחנות עד למועד האמור, יראו אותם כמי שוויתרו על כל טענה ביחס לשולחנות והתובעת תהא רשאית לעשות בהם כרצונה. התובעת נדרשת לאפשר לנתבעים ליטול את השולחנות מביתה, בכפוף לכך שסכום הפסיקה שולם במלואו ושפנייתם אליה הינה בטרם חלף המועד לעשות כן.

זכות להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד בתוך 15 ימים.

ניתן היום, ג' אלול תשע"ט, 03 ספטמבר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/09/2019 פסק דין שניתנה ע"י אושרית הובר היימן אושרית הובר היימן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אתי אזולאי-רם
נתבע 1 טורקיז רהיטים
נתבע 2 חן לוי