טוען...

פסק דין שניתנה ע"י ראמי נאסר

ראמי נאסר13/06/2019

בפני

כבוד הרשם הבכיר ראמי נאסר

התובעת:

ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ

נגד

הנתבעת:

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

הצדדים הסמיכוני בדיון שהתקיים לפניי היום ליתן פסק דין בתיק זה על דרך הפשרה, לאחר שהסברתי לצדדים את המשמעות של ההכרעה בדרך זו, וזאת מכח סמכותי לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד-1984.

יש לציין כי סעיף 79א. לחוק יוצר הסדר שתחותלו על כל סוגי הסכסוכים בפני הערכאות ועל כל רכיבי ההכרעה בסכסוכים אלה, לרבות קביעת אחריות, אשם תורם, חלוקת אחריות ועוד. צדדים אשר מפקידים הכרעות אלה בידי בית המשפט על מנת שיפסוק על דרך הפשרה, מסכימים למעשה לקיצור משך ההתדיינות ביניהם ולקיום הליך מהיר שתוצאותיו סופיות, בכפוף לאפשרויות הערעור הקבועות בדין.

במהלך הדיון שמעתי את הנהגים אשר אף הדגימו לפניי באמצעות רכבי הדגמה באופן מפורט ומדוקדק את אופן התרחשות התאונה, איש איש לגרסתו והתרשמתי באופן ישיר מעדותם. כמו כן, עמדתי על נסיבות התאונה; מקום התאונה בקרבת צומת; מיקום הרכבים ומיקום הפגיעות ברכבים; ועיינתי בכל הראיות שהוצגו בפניי לרבות חוו"ד השמאי מטעם התובע ותצלומי הרכבים וחוות דעת הצד השני.

לאור האמור לעיל, ולאחר ששקלתי טענות הצדדים ובדקתי מעשיהם ומחדליהם על רקע הוראות הדין הרלבנטיות לרבות תקנות התעבורה, תשכ"א-1961, ובשים לב להסכמת הצדדים הנ"ל, אני קובע כי נזקיה של התובעת עומדים על סך של 7,034 ₪, וכי האחריות לתאונה היא 50% : 50%.

לפיכך, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובעת סך של 3,517 ₪ בצירוף מחצית ראשונה של אגרת בית משפט בסך של 374 ₪, שכר העדה בסך 350 ₪ וכן שכ"ט עו"ד בסך כולל של 1,500 ₪, ובסה"כ 5,741 ₪.

הסכומים האמורים ישולמו לב"כ התובעת תוך 30 יום מיום המצאת פסק הדין, שאם לא כן, ישאו הסכומים הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד למועד התשלום בפועל.

בנסיבות העניין, אני פוטר את התובעת מתשלום המחצית השניה של האגרה.

המזכירות תשלח העתק מפסה"ד לב"כ הצדדים.

ניתן היום, י' סיוון תשע"ט, 13 יוני 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/02/2019 החלטה שניתנה ע"י ראמי נאסר ראמי נאסר צפייה
13/06/2019 פסק דין שניתנה ע"י ראמי נאסר ראמי נאסר צפייה