טוען...

פסק דין שניתנה ע"י דניאל גולדברג

דניאל גולדברג23/05/2019

23 מאי 2019

לפני:

כב' השופט דניאל גולדברג

נציג ציבור (עובדים) מר יוסף קשי

נציג ציבור (מעסיקים) מר מימון אסולין

התובעת

אולגה אזרוב (פוליאקוב)

ע"י ב"כ: עו"ד שרה כהן טראב

-

הנתבעים

1. הקרן לביטוח הדדי לחברי הסתדרות עובדי המדינה בע"מ
ע"י ב"כ: עו"ד כרמית אלון

2. יוליה פוליאקוב
ע"י ב"כ עו"ד שמעון ביטון

פסק דין

  1. לאחר שבית הדין עיין בכתבי הטענות ושמע את הצדדים בדיון שהתקיים ביום 12.5.19, לרבות בקשת התובעת לתיקון כתב התביעה ובקשתה לצו שיחייב את הנתבעת 2 לגלות את הסכם הגירושין שלה עם המנוח – בית הדין מחליט למחוק את התביעה תוך חיוב התובעת בהוצאות, ולהלן הנימוקים:
  2. עובדות הרקע: הנתבעת 2 והמנוח וסילי פוליאקוב ז"ל, ת.ז. 310754114 היו זוג נשוי והתגרשו על פי הסכם גירושין, שעל פי עדותה של הנתבעת 2 "סוכם בבית הדין הרבני". ביום 30.5.14 נישאו התובעת והמנוח בנישואין על פי דיני הפדרציה הרוסית ודבר נישואיהם נרשם במרשם הממלכתי בסנט פטרסבורג. המנוח היה עובד מדינה עד לפטירתו ביום 16.7.17, ועוד טרם גירושיו עם הנתבעת 2 הצטרף כעמית בנתבעת 1, ורשם כמוטבת לעניין תשלום מענק במקרה של פטירה, את מי שהייתה אשתו במועד ההצטרפות – הלא היא הנתבעת 2. לעזבון המנוח ניתן צו ירושה על פיו התובעת ירשה מחצית מעזבונו ואת המחצית הנותרת ירשו ילדי המנוח. דרישה של התובעת מהנתבעת 1 לתשלום מענק הפטירה נדחתה בשל כך שהתובעת לא הייתה רשומה כמוטבת.
  3. בכתב התביעה שהגישה לבית הדין טענה התובעת שהמנוח לא הספיק לפני מותו לשנות את כתב מינוי המוטבים. נטענו טענות נוספות בעניין נשיאה של התובעת בחובות של המנוח, כמו גם בעניין היחסים שהיו בין התובעת לבין הנתבעת 2 במהלך נישואיהם. התובעת לא טענה, לא בתביעתה לנתבעת 1 ולא בכתב התביעה בהליך זה, כי קיים בין המנוח לבין הנתבעת 2 הסכם גירושין אשר הוראותיו גוברות על הוראות כתב מינוי המוטבים.
  4. בדיון המוקדם ביקשה לתקן את כתב התביעה על מנת לצרף את הסכם הגירושין האמור ולטעון על פיו טענות שלא הועלו בכתב התביעה. התובעת אישרה שיש לה העתק של הסכם הגירושין של המנוח עם הנתבעת 2, אשר נמסר לה על ידי המנוח. כמו כן, היא ביקשה צו נגד הנתבעת 2 לגילוי הסכם הגירושין. הנתבעת 2 השיבה לבקשה כי הסכם הגירושין הוא מטבעו חסוי אך צירפה צילום של נוסח אחד מסעיפי ההסכם שכותרתו "ענייני רכוש וממון", ובהמשך צירפה צילום של נוסח שכותרתו "העדר תביעות".
  5. בית הדין סבור שכתב התביעה אינו מגלה עילה שכן הזכאות למענק הפטירה הנתבע נקבעת על פי כתב מינוי המוטבים, ואין היא חלק מעזבונו של המנוח לפי סעיף 147 לחוק הירושה, התשכ"ה-1965. ככל שהתובעת טוענת לנסיבות שלפיהן אפשר ויהיה מקום לחרוג מכלל זה, עליה להעלותן תחילה לפני הנתבעת 1, ואין מקום לכך שהעניין יבורר בבית הדין בטרם תיתן הנתבעת 1 דעתה לנסיבות אלה ותיתן החלטה או תפנה בבקשה מתאימה לבית הדין.
  6. בהתאם לכך, אין מקום לאשר את בקשת התובעת לתיקון כתב התביעה, שכן התיקון המבוקש עניינו בטענות שטרם הוצגו לנתבעת 1.
  7. בהיעדר טיעון בכתב התביעה בעניין הסכם הגירושין של המנוח והנתבעת 2, ההסכם אף אינו רלוונטי בשלב זה, וממילא אין צורך בצו כזה שכן לתובעת העתק של הסכם הגירושין.
  8. אשר על כן בית הדין מחליט למחוק את התביעה.
  9. התביעה נמחקת. התובעת תשלם לנתבעת שכ"ט עו"ד בסך 2,000 ₪.
  10. זכות ערעור לבית הדין הארצי לעבודה בתוך 30 ימים.

ניתן היום, י"ח אייר תשע"ט, (23 מאי 2019), בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.

"ההחלטה נחתמה בידי נציגי הציבור ועותק נמצא בתיק בבית הדין. לצדדים מופץ עותק בחתימה אלקטרונית של השופט לבדו".

C:\Users\ShimiG\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\051063014 יוסף קשי.tif

C:\Users\ShimiG\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\060999752 מימון אסולין.tif

גולדברג

נציג ציבור

נציג ציבור

דניאל גולדברג, שופט