טוען...

פסק דין שניתנה ע"י הדסה אסיף

הדסה אסיף30/06/2020

בפני

כבוד השופטת הדסה אסיף

תובעת

הראל חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעות

1. שומרה חב' לביטוח בע"מ

2. ש. שלמה רכב בע"מ

פסק דין

1. רכב התובעת נפגע מאחור. הרכב שפגע ברכב התובעת הוא רכבה של הנתבעת 1 (להלן –"שומרה").רכבה של הנתבעת 2 (להלן – "שלמה"), פגע ברכב שומרה מאחור, ולטענת שומרה הוא שהדף אותה על רכב התובעת.

2. התובעת הגישה את התביעה כנגד שתי הנתבעות, על מנת שבית המשפט יכריע מי משתיהן אחראית לפצות אותה בגין הנזקים שנגרמו לה בתאונה. שומרה טוענת כי על שלמה לשלם את נזקי התובעת, ואילו שלמה טוענת שרכב שומרה פגע ברכב התובעת ללא קשר לפגיעה שרכבה של שלמה פגע בו מאחור.

3. שמעתי בדיון היום את שלושת הנהגים. נהגת התובעת טענה שחשה בשתי מכות שקיבל הרכב מטעמה. גרסה דומה פורטה גם בטופס ההודעה שבו ציינה "שני רכבים נכנסו בי מאחור (והאחד בשני). הרגשתי שתי מכות." גרסת נהגת התובעת הייתה עקבית, החל מבעת החתימה על טופס ההודעה וכלה בעדותה היום.

4. נהגת שומרה, טענה, אמנם, כי רכבה לא פגע ברכב התובעת לפני שנהדף על ידי רכב שלמה, ואולם אני מעדיפה את גרסת נהגת התובעת, שאין לה שום אינטרס בשאלה מי משני הנהגים אחראי על התאונה, על פני גרסת נהגת שומרה, שאם ייקבע כי גם רכבה אחראי לתאונה, תצטרך לשאת בהשתתפות העצמית הקבועה בפוליסה.

5. ב"כ שומרה טען כי חיזוק לגרסת העדה מטעמו מצוי בכך ששלמה שילמה לשומרה עבור הנזק שנגרם לה בתאונה, כולל הנזק לחזית הרכב. לטענתו, בכך הודתה שלמה שהנהג מטעמה הוא שאחראי לתאונה, על כל חלקיה.

6. ב"כ שלמה טענה מנגד כי לא ניתן להסיק מהתשלום לשומרה ששלמה מודה גם באחריותה לתאונה שהייתה בין רכב שומרה לבין רכב התובעת. זאת, לטענתה, משום התשלום לשומרה מקורו בכך שבגין הנזקים שנגרמו לרכב שומרה בחלקו האחורי, הוכרז הרכב כאובדן מלא. לכן, לטענתה, לא היה צורך להכריע בשאלה אם שלמה אחראית גם לנזק שנגרם לחלקו הקדמי של רכב שומרה. לנוכח נימוקי ב"כ שלמה, אני קובעת שאין בתשלום ששילמה נתבעת זו לשומרה, כדי להוות הודאת בעל דין, שמונעת משלמה לטעון היום שרכבה אינו אחראי לנזקי התובעת.

7. כאמור, לנוכח עדותה הברורה של נהגת התובעת, שציינה כי ברכבה הרגישה שתי מכות, אני מקבלת את גרסת נהג שלמה, שטען כי רכבו פגע ברכב שומרה רק לאחר שזה פגע תחילה בתובעת.

8. לכן, שומרה אחראית כלפי התובעת. יחד עם זאת, גם שלמה אחראית כלפי התובעת, משום שלנוכח עדות נהגת התובעת, הפגיעה שפגע נהג שלמה הדפה את רכב שומרה, והוא פגע שוב ברכב התובעת.

9. מכיוון שכך, ומתוקף סמכותי לפי סעיף 79א, אני קובעת שהנתבעות יישאו בנזקי התובעת בחלקים שווים. הנתבעות 1,2 ישלמו לכן כל אחת מחצית מסכום התביעה, היינו 12,158 ₪. בנוסף, יישאו שתיהן, יחד ולחוד, בהוצאות התובעת (אגרות ושכר עדים), וכן בשכ"ט עו"ד לתובעת, בסכום של 2,850 ₪. באשר לשכר עדי הנתבעות – כל אחת תישא בהוצאות העד מטעמה.

אני פוטרת מתשלום יתרת האגרה.

המזכירות תעביר לצדדים את פסק הדין.

ניתנה היום, ח' תמוז תש"פ, 30 יוני 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/06/2020 פסק דין שניתנה ע"י הדסה אסיף הדסה אסיף צפייה