טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש אישור פקס

אדנקו סבחת- חיימוביץ18/03/2019

בפני

כבוד השופטת אדנקו סבחת- חיימוביץ

התובע

עופר שרעבי

נגד

הנתבעת

עיריית רחובות

החלטה

בפניי בקשת הנתבעת להורות על מחיקת התביעה כנגדה וצירופו של "הבאר השלישית תאגיד מים וביוב בע"מ" כנתבע בתיק.

  1. התובע הגיש תביעה כספית בסך 33,500 ₪ כנגד הנתבעת בגין נזקים שנגרמו לביתו עקב הצפת מים מבור ביוב בסמוך לדירתו.
  2. הנתבעת טענה בכתב הגנתה, כי יש להורות על מחיקת התביעה כנגדה מאחר שאינה הנתבעת הרלוונטית לתביעה זו. בהתאם לחוק תאגידי מים וביוב, התשס"א 2001 (להלן: "החוק"), כל הסמכויות והחובות של הרשות המקומית הועברו אל תאגיד המים. תאגיד המים הרלוונטי לתביעה זו הינו "הבאר השלישית תאגיד מים וביוב בע"מ" (להלן: "תאגיד המים"). התאגיד הוא האחראי הבלעדי על משק המים והביוב והשירותים הקשורים לכך בעיר רחובות ולכן יש לצרפו לתביעה תחתיה.
  3. התובע בתגובה הסכים לצירוף תאגיד המים כנתבע נוסף בתיק אך התנגד למחיקת התביעה כנגד הנתבעת. לטענת התובע, הנתבעת לא הוכיחה בראיות, כי הסמכויות והחובות הועברו אל תאגיד המים, וכי מחיקתה מכתב התביעה תגרום לו עיוות דין.
  4. לאחר שעיינתי בהוראות החוק ונתתי דעתי לטיעוני הצדדים דין הבקשה להתקבל.
  5. בהתאם לחוק, תאגיד המים שהוקם מכח החוק אמון על הטיפול במערכת המים והביוב, כך שהנושא לא מצוי בתחום טיפולה של הנתבעת. החוק אף קבע מפורשות, כי הסמכויות והחובות של הנתבעת בנושא מים הועברו לתאגיד המים. בנסיבות אלה, הצדק עם הנתבעת, כי את התביעה יש להגיש כנגד תאגיד המים ולא הנתבעת, הרשות המקומית.
  6. אין בידי לקבל טענות התובע, כי מחיקתה של הנתבעת מכתב התביעה חוסמת את דרכו להגיש את התביעה כנגדה בעתיד, ככל שיקבע שהאחריות בגין מערכת מים וביוב מוטלת על הנתבעת ולא על התאגיד. כך שלא ייגרם כל נזק לתובע ממחיקת התביעה כנגד הנתבעת בשלב זה בעוד הותרתה כצד להליך הינה מיותרת ותגרום לה להוצאות שלא לצורך.
  7. נוכח כל האמור לעיל, אני מורה על מחיקת התביעה כנגד הנתבעת ללא צו להוצאות. כן אני מורה על צירוף "הבאר השלישית תאגיד מים וביוב בע"מ" כנתבע בתיק.

המזכירות תשלח עותק ההחלטה לצדדים.

המזכירות תשלח עותק ההחלטה בצירוף כתב התביעה לתאגיד המים.

ניתנה היום, י"א אדר ב' תשע"ט, 18 מרץ 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/03/2019 הוראה לתובע 1 להגיש אישור פקס אדנקו סבחת- חיימוביץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 עופר שרעבי
נתבע 2 הבאר השלישית - תאגיד מים וביוב בע"מ