טוען...

החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון

ריבה שרון28/06/2019

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

תובעת

פלונית

  • ע"י ב"כ עוה"ד משה רוט ואח'

נגד

נתבעות

1. כלל חברה לביטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד שיראל סלע ואח'

2. הראל חברה לביטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד איריס קוטלר ואח'

החלטה

1. התובעת - ילידת 1982, הייתה לטענתה מעורבת בשתי תאונות דרכים נשוא התביעה: הראשונה- ת.ד.עבודה מיום 9/3/14, (להלן: "התאונה הראשונה"), השניה- מיום 30/6/16 שלגביה נטען בהמשך שאין מדובר בת.עבודה (להלן: "התאונה השניה").

לאחר שעיינתי במסמכים הרפואיים שהוצגו ובחנתי את טענות הצדדים , מצאתי שיש ראשית ראיה למינוי מומחה בתחום האורתופדיה בלבד, ולו מחמת הספק.

2. אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט את פרופ' יורם פולמן (להלן: "המומחה"). המומחה יואיל ליתן חוות דעת בעניינה של התובעת בקשר עם התאונות, לקבוע אם קיים קשר סיבתי בין מי מהן ובין תלונותיה והטיפולים שעברה- חלקם או כולם, האם נותרה נכות, זמנית או צמיתה, אם בכלל, להתייחס לשאלת הצורך בטיפולים עתידיים- מהותם, תדירותם, עלותם וכיו"ב. הכל- בשים לב אף לרקע הרפואי ולנכות כוללת שאינה קשורה בתאונה, ככל שיש כזו. ככל שניתן- יבחין נא בין התאונות.

3. כתב המינוי יעוכב עד ליום 11/7/18. עד ליום 9/7 - יוכלו הצדדים להודיע על קיומה לדעתם של מניעות אובייקטיבית ממשית מפני מימוש המינוי בהליך זה, ולנמק כדבעי. אי הודעה- תחשב הסכמה לזהות המומחה. גם המומחה מתבקש לבחון ולהודיע, בטרם יחל בעבודתו, (רק) אם ידוע לו על מניעות כאמור.

4. בשכ"ט המומחה בגין חוו"ד אותו אני מעמידה על הסך של 5,100 ₪ בתוספת מע"מ כחוק וכן בעלות בדיקות עזר לצורך חוות הדעת שאינן מכוסות במסגרת הציבורית - ישאו בשלב זה הצדדים בחלקים שווים, כמימון ביניים. חלקה של התובעת הופקד.

5. המומחה מתבקש לשלוח את חשבונו בצירוף אישור בדבר ניהול ספרים ופטור מניכוי במקור.

ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי חשבונו של המומחה התקבל במשרדם עד ליום 31/8 ויעבירוהו למזכירות בימ"ש לשם העברת החלק המופקד לידיו. חלקן של הנתבעות ישולםבתוך 45 יום ממועד קבלת החשבונית. אם לא תגיע עד ליום 31/8 - יפעלו מיד לבקשה ולאחר מכן- ידאגו לפירעונה במועד שנקבע לעיל. אסמכתא בדבר תשלום תומצא בפקס לב"כ של כל יתר הצדדים להליך, וכן למרפאת המומחה.

אבקש להקפיד על האמור בסעיף זה, במועד, ולחסוך פניות מיותרות לבית המשפט בנושא.

6. הפנייה אל המומחה תעשה רק לאחר כניסת המינוי לתוקף, ותמיד בכתב, עם העתק לצד שכנגד. תיאום שיהא הכרח לבצע טלפונית מול מזכירות מרפאתו – יתועד בכתב וישלח עליו מזכר לצד שכנגד.

7. מועד הבדיקה לא יקדם מחלוף 45 יום לאחר המצאת העתק מפניית ב"כ התועבת אל המומחה לידי ב"כ הנתבעת. המועד יודע לב"כ הנתבעת מיד לאחר תיאומו.

8. הצדדים ימציא לידי המומחה ללא דיחוי את כל המסמכים בהתאם לדין ולפסיקה. מסמכי הנתבעות יומצאו לידיו בתוך 30 יום ממועד קבלת מכתבו של ב"כ התובעת

9. המומחה רשאי לדרוש מהצדדים כל מסמך רפואי שימצא לנכון ולהפנות את התובעת לכל בדיקת עזר שיזדקק לה. כן יואיל לבדוק את התובעת, ולהגיש את חוות דעתו לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד הבדיקה/המצאת בדיקות עזר משלימות שיבקש.

10. לאחר קבלת חוו"ד יוגשו תחשיבי נזק מפורטים וריאליים - בתוך 30 יום ע"י כל צד.  

לתחשיב התובעת יצורף דו"ח רציפות בעבודה מהמל"ל הכולל פרטי מעסיקים, תק' עבודה ושכר. ככל שנדרש צו-יתבקש מבעוד מועד.

11. הליכים מקדמיים שטרם הסתיימו, יושלמו הדדית עד ליום 11/7.

12. פגרות בתי המשפט תבואנה במניין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי.

13. הצעתי תשלח בדואר, בבוא העת. ב"כ הצדדים ירשמו לפניהם את התיק לת.פ מעקב אחר התהליך שכן לא קבוע מועד להמשך ויואילו להימנע מפניות לבימ"ש, בעניינים שניתן לפתור ביניהם ע"ד של הדברות ישירה.

המזכירות תואיל לשלוח את כתב המינוי לצדדים ותרשום בפניה ת.פ ליום 11/7. לאחר מועד זה- בהעדר הודעה או החלטה אחרת – ישלח גם למומחה

ניתנה היום, כ"ה סיוון תשע"ט, 28 יוני 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/06/2019 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני עמנואל הישראלי
נתבע 1 כלל חברה לביטוח בע"מ שיראל סלע
נתבע 2 הראל חברה לביטוח בע"מ ערן יעקובוביץ