טוען...

החלטה שניתנה ע"י כרמית פלד

כרמית פלד26/02/2019

26 פברואר 2019

לפני:

כב' השופטת כרמית פלד

התובע:

mohamed abdalla salahedenn

ע"י ב"כ: עו"ד חן דיין שלום

-

הנתבעות:

1. א.מ.י.מ ביצוע עבודות קבלנות ומתכת בע"מ

2. קבוצת בצלאל יזמות פרויקטים בע"מ

3. ל.י.ע.מ פרוייקטים בע"מ
4. פקר ברזל בנין בע"מ

הנתבעת 4 ע"י ב"כ עו"ד לילך נרקיס בריגה

החלטה

לאחר שעיינתי בבקשה לסילוק התביעה כנגד הנתבעת 4 על הסף (להלן - הבקשה), בתגובה לבקשה, להלן החלטתי:

  1. סעד של סילוק על הסף הינו צעד קיצוני, הננקט בבתי הדין לעבודה במקרים חריגים, במשורה וביד קמוצה (ע"ע 408/07 מדינת ישראל נגד משה כהן, (13/2/08)). בית הדין יעדיף תמיד את בירור המחלוקת לגופה וסילוק התביעה על הסף ייעשה רק במקרים קיצוניים ובלית ברירה. במידה וקיימת אפשרות – ולו קלושה – שתובע יזכה לקבל מהנתבע הרלבנטי את הסעד שנתבע, אין נועלים בפניו את דלתות בית הדין (דב"ע נב/217-3 אגודה ארצית של מנהלים ומורשי חתימה של הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ ואח' - הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ ואח', פד"ע כז' 3, 14; עתירה לבג"ץ נדחתה: בג"ץ 3679/94 אגודה ארצית של מנהלים מורשי חתימה של הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ ו- 126 אח' נ' בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב יפו ואח', פ"ד מט(1)573, 590-586).
  2. כאשר יש אפשרות כי עובד עבד אצל מספר מעסיקים על בית הדין לברר מיהו המעסיק האמיתי ומהי תבנית ההעסקה האמיתית
  3. הנתבעת 4 טוענת להיעדר יריבות ולכך שלא העסיקה את התובע, לא באמצעות יתר הנתבעות ולא באופן ישיר ומשכך לטענתה לא קמה לבית הדין סמכות עניינית לדון בתביעה. עוד נטען להעדר עילה, היעדר יריבות ולמופרכות טענות כתב התביעה. בנוסף טוענת הנתבעת 4 כי התובע לא צרף לכתב התביעה אסמכתאות המלמדות על העסקתו אצלה.
  4. מנגד, טוענת התובע כי הועסק בחצרי הנתבעת 4 ועבורה, בתחילה באמצעות הנתבעות האחרות אשר שימשו "צינור תשלום בלבד" ולאחר מכן נקלט באופן ישיר לעבודה בנתבעת 4. בכתב התביעה נטען כי התובע הועסק בחצרי הנתבעת 4, בכפוף למנהליה, השתמש בכליה, קיבל ביגוד וכלי עבודה מהנתבעת 4.
  5. בין הצדדים נטושה מחלוקת עובדתית באשר לקיומם של יחסי עובד ומעסיק. בשאלה בסיסית ועקרונית מסוג זה, שעניינה קיומם של יחסי עובד ומעסיק וזהות המעסיק, יש להעדיף בירור המחלוקת לגופה – עובדתית ומשפטית - על פני מחיקת התביעה כנגד הנתבעת 4 על הסף. ההנמקה יפה גם ביחס לטענת הנתבעת בנוגע להעדר עילה. דינם של הדברים להתברר לעומקם במהלך ניהול המשפט לגופו ואין מקום להכריע בהם כבר בשלב מקדמי זה.
  6. בשלב המקדמי הנוכחי המבחן הוא מבחן כתבי הטענות. אם וככל שיוכיח התובע את הטענות הכלולות בכתב התביעה עשוי הוא לזכות בסעד מהנתבעת 4. בנסיבות אלה אין מקום לסילוק התביעה על הסף כבר בשלב זה.
  7. אם וככל שבסיומו של הליך תדחה התביעה כנגד הנתבעת 4 לגופה בשל היעדר עילה או היעדר יריבות עשוי הדבר לקבל ביטוי בהוצאות שייפסקו לטובת הנתבעת 4.
  8. מטעמים אלה הבקשה לסילוק על הסף נדחית.
  9. שאלת ההוצאות תישקל בסיום ההליך.
  10. כתב הגנה יוגש תוך 30 יום.


ניתנה היום, כ"א אדר א' תשע"ט, (26 פברואר 2019), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/02/2019 החלטה שניתנה ע"י כרמית פלד כרמית פלד צפייה
11/07/2019 החלטה שניתנה ע"י כרמית פלד כרמית פלד צפייה