טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס05/08/2019

לפני כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעת בתא"מ 21143-07-17

עדנה לוי-הנתבעת שכנגד

נגד

הנתבעות בתא"מ 21143-07-17

התובעת בתא"מ 55048-01-19

הנתבעות בתא"מ 55048-01-19

1.סמדג'ה רויטל

2.הפניקס חברה לביטוח בע"מ-התובעת שכנגד


שירביט חברה לביטוח בע"מ

נגד


1. סמג'דה רויטל
2. הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

מונחות בפני שלוש תביעות מאוחדות שעניינן תאונת דרכים, אשר אירעה ביום 4.12.16, בשעה 11:00 או בסמוך לכך, ברחוב קרן היסוד בעיר נהריה, בין רכב שירביט ובין רכב הפניקס (להלן: "התאונה"). אין חולק כי אירעה התאונה, אך יש חולק באשר לנסיבות התרחשותה. בתום הדיון בתביעות, לאחר שמיעת טענות הצדדים והעדויות, הסמיכוני בעלי הדין לפסוק את הדין על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984. לאחר ששמעתי את עדותה של גב' עדנה לוי, נהגת רכב שירביט, וכן את עדותה של גב' סמדג'ה רויטל, נהגת רכב הפניקס, ובחנתי את הראיות, ובשים לב לנסיבות קרות התאונה ומוקדי הנזק ברכבים, הגעתי לכלל מסקנה, כי דין תביעות שירביט ועדנה לוי להתקבל במלואן וכי דין התביעה שכנגד שהגישה הפניקס להידחות. ראיתי לקבל את גרסת נהגת רכב שירביט, גב' עדנה לוי, לאופן התרחשות התאונה ולהעדיף אותה על פני גרסת נהגת רכב הפניקס, גב' סמג'דה רויטל. עדותה של נהגת רכב שירביט נמצאה בעיני מהימנה וראיתי להשתית על יסודה ממצאי עובדה לפיהם התאונה אירעה כאשר רכב שירביט הוסע כדין בנתיב הנסיעה ברחוב קרן היסוד. או-אז, כאשר רכב שירביט הוסע במקביל לרכב הפניקס, נפתחה דלת רכב הפניקס ופגעה ברכב שירביט לאורך צד ימין שלו. לא הוכח לי ולא שוכנעתי כי נהגת רכב שירביט נסעה בצמידות לרכב הפניקס או כי רכב שירביט סטה לעבר רכב הפניקס. גם לא הוכח בראיות, כי נהגת רכב שירביט נהגה במהירות שאיננה תואמת את תנאי הדרך. משלא מצאתי כל דופי בנהיגת נהגת רכב שירביט, ומשעולה מן הראיות, כי גב' סמדג'ה רויטל, נהגת רכב הפניקס, פתחה את דלת הנהג ברכב לכיוון הכביש, מבלי שהסתכלה לכביש לראות אם נוסע רכב בכביש, יש לקבוע כי האחריות המלאה לגרם התאונה רובצת לפתחה.

אשר על כן, אני דוחה את התביעה שכנגד שהגישה הפניקס, ללא צו להוצאות. הפניקס תישא בשכר העדה מטעמה. אני פוטרת את הפניקס מתשלום המחצית השנייה של האגרה.

אני מקבלת במלואן את תביעת שירביט ותביעת עדנה לוי ומחייבת את הפניקס כדלקמן:

בתביעת השיבוב שהגישה שירביט, תשלם הפניקס לשירביט סך של 37,430 ₪ בגין הנזק, בתוספת הפרשי הצמדה כחוק מיום 22.1.19 ועד למועד התשלום המלא בפועל. כמו כן תישא הפניקס באגרה בסך 467 ₪, שכר עדת שירביט כפי שנפסק בדיון ושכר טרחת עו"ד בסכום כולל של 4,600 ₪. אני פוטרת את שירביט מתשלום המחצית השנייה של האגרה.

בתביעת ההפסדים של מבוטחת שירביט, גב' עדנה לוי, תשלם הפניקס לגב' עדנה לוי סכום של 1,000 ₪, בתוספת ריבית והפרשי הצמדה כחוק מיום 10.7.17 ועד למועד התשלום המלא בפועל. כמו כן תישא הפניקס באגרה בסך 374 ₪. לא מצאתי לפסוק שכר טרחה נוסף בתביעת ההפסדים, שכן התביעה הוגשה בידי אותו משרד עורכי דין והיה מקום לאחד את תביעת השיבוב וההפסדים לתביעה אחת, בטח ובטח ששתי התביעות (השיבוב וההפסדים) אוחדו והתבררו לפני. הנני מורה על השבת המחצית השנייה של האגרה בתביעת עדנה לוי, לתובעת, באמצעות ב"כ.

ניתן היום, ד' אב תשע"ט, 05 אוגוסט 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/08/2019 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה