טוען...

פסק דין שניתנה ע"י איתי רגב

איתי רגב27/08/2019

בפני

כב' הרשם הבכיר איתי רגב

תובע

ברוך מכלוף

נגד

נתבעות

1.שומרה חברה לביטוח

2.רונית סיני

פסק דין

תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 29.7.18 ברעננה. התובע טוען לנזקים בסך כולל של 3,877 ₪ בגין עלות תיקונים ושכר שמאי.

המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

התובע טוען כי התאונה ארעה כאשר רכב הנתבעות יצא ממכון רישוי ופנה שמאלה, ובעשותו כן פגעה ברכבו שנסע בנתיבו. הנתבעות טענו, מנגד, כי רכב שלישי עצר ואיפשר לרכבן לפנות שמאלה כאשר רכב התובע עקף את הרכב השלישי ופגע ברכבן.

לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים, ראיתי תמונות הנזקים שנגרמו לכלי הרכב המעורבים ומיקום הפגיעות בהם, ולאחר שכל אחד מהצדדים הציג בפני את אופן קרות האירוע, לגרסתו, אני מעדיף את גרסתו של התובע ובנסיבות אלו - אני קובע כי האחריות לקרות התאונה מוטלת על שכם הנתבעות ועליהן לשאת בתוצאות הנזקים שנגרמו.

מצאתי לייחס לתובע, שאישר כי התנועה לפניו התנהלה בעומס ויכול היה לשער כי בנסיבות אלו יתכן ולא יבחין ברכב המגיע מימין מכיוון מכון הרישוי (נוכח תוואי הדרך והמקום בו "נפתח" הנתיב בו נסע התובע ונפרד מהנתיב שמימינו), אשם תורם (שאינו מקים עילת תביעה) בשיעור 15%.

לאור כל האמור, אני מחייב את הנתבעות לשלם לתובע סך של 3,295 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 50 ₪ והוצאות משפט בסך 200 ₪ נוספים.

המבקש לערער על פסק הדין רשאי להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי מרכז לוד בתוך 15 ימים.

ניתן היום, כ"ו אב תשע"ט, 27 אוגוסט 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/08/2019 פסק דין שניתנה ע"י איתי רגב איתי רגב צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 ברוך מכלוף
נתבע 1 שומרה חברה לביטוח
נתבע 2 רונית סיני