טוען...

החלטה שניתנה ע"י בנימין בן סימון

בנימין בן סימון30/09/2020

בפני

כבוד הרשם בכיר בנימין בן סימון

תובעים

1. איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ

2. עיטאף חמד

נגד

נתבעים

עמית פדידה

החלטה

בפני בקשת התובעים לבטל פסק דין המורה על מחיקת פסק דין שניתן בהתאם לתקנה 156 לתקנות.

ביום 11.6.20 ניתנה התראה לתובעים על כך שהתיק הנדון תלוי ועומד בחוסר מעש. נאמר כי אם ולא יפעלו להסרת המחדל תימחק התביעה מחמת חוסר מעש.

התובעים לא פעלו בתיק זה וביום 13.8.20 ניתן פסק דין המורה למחוק את התביעה מחמת חוסר מעש.

ביום 13.8.20 הגישו התובעים בקשה לבטל את מחיקת התיק כיוון שניהלו משא ומתן מול הנתבע, נתנו לו ארכה להגיש כתב הגנה, אך הוא חדל ולא עשה כן.

הנתבע השיב כי בעבר בגין אי הגשת כתב הגנה ניתן פס"ד ובגין ביטולו שילם סך של 1,000 ש"ח לתובעים כהוצאות. אכן התנהל משא ומתן אך ללא תוצאות.

לאחר העיון, דין הבקשה להידחות.

ככל שצדדים מבקשים לנהל מו"מ אכן טוב הדבר וראוי. יש לעשות כן עובר להגשת תביעה. יחד עם זאת מיום שמוגשת תביעה לבית משפט אין הצדדים אדונים לאופן ההתנהלות אלא הם כפופים לדין ולהחלטות בית משפט (רע"א (ת"א) 16833-08-20 א. ז. ב. ש נ' שלמה חברה לביטוח בע"מ )

מקום שלא הוגש כתב הגנה בזמן בהתאם לתקנות צריכים היו התובעים להגיש בקשה למתן פסק דין בהיעדר הגנה. אולם בם חדלו ולא עשו כן.

העדר עשייה מטעם צדדים אין משמעה שבית משפט לא נדרש לתיק. בין אם מדובר בשופט, בעוזרו המשפטי או במזכירות. על כן מקום שצדדים מביאים את בית המשפט ,על בעלי התפקידים השונים בו, להידרש לתביעה שלא נעשה בה דבר, יש מקום לחיוב בהוצאות על בזבוז זמנם (רע"א (ת"א) 16833-08-20 א. ז. ב. ש נ' שלמה חברה לביטוח בע"מ).

מכל המקובץ, דין הבקשה להידחות. אין החלטה זו חוסמת את התובעים מהגשת תביעה חדשה בהתאם לתקנות. לפנים משורת הדין אינני מורה על הוצאות בתיק זה.

ניתנה היום, י"ב תשרי תשפ"א, 30 ספטמבר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/08/2020 החלטה שניתנה ע"י בנימין בן סימון בנימין בן סימון לא זמין
30/09/2020 החלטה שניתנה ע"י בנימין בן סימון בנימין בן סימון צפייה