טוען...

פסק דין שניתנה ע"י שמעון שטיין

שמעון שטיין21/05/2019

בפני

כב' השופט הבכיר, שמעון שטיין

תובעת

עדי נחום

נגד

נתבעת

לילאן סודרי

פסק דין

זוהי תביעה כספית אותה הגישה התובעת כנגד הנתבעת, בגין תאונת דרכים, שארעה ביום 21.10.18, בשעות הבוקר, עת נסעה התובעת במכוניתה ברחוב דוד המלך בראשון לציון, בפנייה ימינה לרחוב בן צבי, בצומת T.

טענות התובעת:

  1. התובעת אשר נהגה ברכב, העידה כי במועד האמור, בעת שביקשה לפנות ימינה, הגיעה הנתבעת ברכבה, ניסתה לעקוף אותה מצד שמאל ואז נפגעה בחלק השמאלי קדמי של רכבה, בעוד שהפגיעה ברכב הנתבעת היה בדופן הימני קדמי ובדלת בצד ימין.
  2. מטעם התובעת העידה הגב' נחום יהודית, אמה של התובעת, אשר נסעה יחד עמה ברכב, וחזרה על גרסתה של התובעת באשר לקרות התאונה. לאחר שהמעורבים ירדו מרכבם, ואם התובעת ביקשה מהנתבעת להחליף פרטים, החלה האחרונה לצעוק, טענה שלא צריך, וכי לא עשתה כלום. במקום עצר נהג אוטובוס, פתח את הדלת פנה לנתבעת אמר לה: "גב' את אשמה" עוד פנה לתובעת ולעדה, ואמר: "אם אתן רוצות קחי את הטלפון שלי ואני אבוא להעיד, את לא נסעת במסלול, הוא כעס עליה".
  3. יצוין כבר בשלב זה, כי דברים אלה, שנאמרו על פי טענת העדה, על ידי נהג האוטובוס, הינם בבחינת עדות שמיעה ולא אייחס להם משמעות כלשהי בפסק הדין.

טענות הנתבעת:

  1. גרסת הנתבעת היא כי למעשה התובעת נסעה מאחוריה, עלתה על המדרכה, עקפה אותה מצד ימין, ירדה מהדרכה ונכנסה ברכבה.
  2. על פי טענתה, התובעת, היא זו שטענה שלא כדאי להפעיל את הפוליסה, כי היא ממהרת ואין לה זמן לשטויות ולפיכך, התפלאה מאוד, כאשר הודע לה על הגשת התביעה.

דיון והכרעה:

  1. לאחר ששמעתי את הצדדים, עדת התביעה, עיינתי בדו"ח השמאי ובצילומים שהוצגו בתיק, והמתעדים את מצב כלי הרכב מייד לאחר התאונה, אני מעדיף ללא כל היסוס, את גרסתה של התובעת ואמה, באשר לקרות התאונה.
  2. נוכח קביעותיי הנ"ל, אני מקבל את התביעה במלואה ומחייב את הנתבעת לשלם לתובעת סך של 6,171 ₪. זאת בהסתמך על דו"ח השמאי ויתר ראשי הנזק שפורטו, תועדו וצורפו לכתב התביעה. סכום זה ישולם בתוך 30 יום שלאחריו יישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק.
  3. זכות להגשת בקשת רשות ערעור כחוק בתוך 15 יום.
  4. המזכירות תשלח פסק דין זה לצדדים.

ניתן היום, ט"ז אייר תשע"ט, 21 מאי 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/05/2019 פסק דין שניתנה ע"י שמעון שטיין שמעון שטיין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 עדי נחום
נתבע 1 לילאן סודרי