טוען...

הוראה למשיב 1 - נתבע להגיש כתב תשובה

איל באומגרט19/03/2019

בפני

כבוד השופט איל באומגרט

המבקש

גריגורי דובקס

נגד

המשיב

ודים אדלמן פרפליצה

החלטה

1. לפניי בקשת המבקש להעמיד את העירבון שעליו להפקיד על סך של 7,000 ₪ לכל היותר חלף 15,000 ₪ שהושתו עליו.

המבקש הגיש הודעת ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בחדרה בת"א 16134-11-18 אשר דחה את התביעה הכספית בסך 3,249 ₪ אשר הגיש נגד המשיב וחייבו בתשלום הוצאות המשיב בסך של 1,500 ₪.

2. כעולה מפסק דינו של בית משפט קמא התביעה אשר התבררה לפניו הייתה התביעה השלישית בסדרה של תביעות שהמבקש הגיש נגד המשיב, עורך דין במקצועו בגין טענות של רשלנות מקצועית וכשל בייצוג.

בית משפט קמא דחה את התביעה לאחר שמצא שהמבקש מיצה את מלוא עילותיו בתביעות הקודמות.

המבקש ממאן להשלים עם פסק הדין, הגיש הודעת ערעור ובד בבד בקשה זו.

3. לטענת המבקש סיכויי הערעור טובים. באשר למצבו הכלכלי טוען המבקש כי הוא ורעייתו מתקיימים מקצבאות מל"ל ועל כן דחיית הבקשה תחסום לפניו את דלתות בית המשפט.

המשיב מתנגד לבקשה ומפנה לכך שזו הפעם השניה שהמבקש מערער לבית משפט זה בגין אותה עילה וכי המבקש מטריד אותו הן בהליכים אלה והן בתלונות ללשכת עורכי הדין.

המבקש, בתגובתו לתשובת המשיב, חוזר על בקשתו וטוען כי בית המשפט המחוזי הורה למשיב לשלם לו 6,500 ₪ ובית המשפט לתביעות קטנות הורה למשיב לשלם לו 2,000 ₪ ובהליך נוסף חוייב המשיב לשלם למבקש 1,250 ₪.

יצוין, כעולה מתגובת המבקש, כי ערך התביעה הוא 600 ₪.

4. תקנות 427 ו- 428 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984, קובעות חובת הפקדת עירבון על מנת להבטיח את הוצאות הצד שכנגד היה והערעור יידחה.

בבשג"ץ 4934/14 גורנשטיין נ' כנסת ישראל (פורסם במאגרים) (להלן: "עניין גורנשטיין"), נקבע כי על בית המשפט לוודא כי דרכו של בעל דין לערכאות לא תיחסם מחמת עוניו. מאידך, נקבע בעניין גורנשטיין, כי על בית המשפט לוודא שהצד שכנגד לא ייצא בחיסרון כיס היה והערעור יידחה.

עוד נקבע בעניין גורנשטיין כי בעת קביעת שומת העירבון על בית המשפט לקחת בחשבון את מורכבות ההליך, שיעור ההוצאות שנפסקו בבית משפט קמא ומספר הצדדים.

אשר על כן נקבע בעניין גורנשטיין כי על שני תנאים מצטברים להתקיים שעה שבבקשה לפטור מעירבון עסקינן. אלו הם התנאים:

א.         סיכויי הערעור טובים.

ב.         המבקש הוכיח את חסרון הכיס להפקיד העירבון.

כפי שנקבע בעניין גורנשטיין, על המבקש להוכיח כי לערעור סיכויי אמיתי ולא די בסיכוי סתמי וקלוש. באשר ליכולת כלכלית או העדרה, נדרש המבקש, כפי שנקבע בעניין גורנשטיין, להתכבד ולהידרש לפרטי יכולתו הכלכלית ובכלל זה לצרף תדפיסי חשבון בנק, רכוש ולהצהיר על ניסיונו לגייס את העירבון ממעגל חברים וקרובים.

5. באשר לסיכויי הערעור, בכל הזהירות הנדרשת ומבלי לקבוע מסמרות עולה כי אלה קלושים מאוד. כעולה מהנספחים שצירף המבקש עצמו זהו הליך שלישי בגין אותו עניין.

לעניין חיסרון הכיס הנטען, המבקש עצמו טוען כי יש בידו להפקיד 7,000 ₪. עוד עולה מטיעוניו כי בהליכים קודמים שילם לו המשיב, לפחות 6,000 ₪.

נוכח סיכויי הערעור הקלושים והעובדה כי עולה מטיעוני המבקש כי המשיב שילם לו לפחות 6,000 ₪ בהליכים קודמים, למול סכום התביעה מוחלט להעמיד את העירבון על סך של 10,000 ₪.

לא יופקד העירבון עד 1.4.18 יובא הערעור למותב הדן בו לצורך מחיקתו.

ההחלטה ניתנה בסמכותי כרשם.

ניתנה היום, י"ב אדר ב' תשע"ט, 19 מרץ 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/02/2019 החלטה שניתנה ע"י רון שפירא רון שפירא צפייה
19/03/2019 הוראה למשיב 1 - נתבע להגיש כתב תשובה איל באומגרט צפייה
07/04/2019 החלטה על בקשה של מבקש 1 מתן החלטה תמר שרון נתנאל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 - תובע גריגורי דובקס
משיב 1 - נתבע ודים אדלמן פרפליצה ודים אדלמן פרפלי