טוען...

פסק דין שניתנה ע"י יעל בלכר

יעל בלכר06/08/2019

מספר בקשה:3

לפני

כבוד השופטת יעל בלכר

המבקשים

1.רוני אמינוב ת"ז 316266832

2.ריבה מטבייב ת"ז 306143553

ע"י ב"כ עו"ד קורין יום טוב

נגד

המשיבה

אלמו דגנש ת"ז 327346250

פסק דין

לפניי בקשה למתן פסק דין בהיעדר הגנה על יסוד המרצת הפתיחה. בהמרצת הפתיחה מתבקש, בין היתר, מתן צו הצהרתי שלפיו המבקש 1 (המבקש) זכאי להירשם כבעלים של דירה ברח' הפיקוס 8 בתל אביב הידועה כגוש 7075 חלקה 70, תת חלקה 9 (הנכס).

לפי הבקשה, בין המבקש למשיבה נחתם הסכם מכר יום 1/6/14 שלפיו המבקש רכש מהמשיבה את הזכויות בנכס (ראו נספח א לה"פ, להלן: הסכם המכר). כשנתיים לאחר רכישת הדירה העביר המבקש את זכויותיו בנכס במכר ללא תמורה לסבתו (המבקשת 2). לאחר מכן התברר למבקש כי לא הושלם רישום הזכויות בנכס על שמו כנדרש, לפי הסכם המכר. ההעברה שבין המבקש לבין המבקשת 2 ללא תמורה, לא נרשמה אף היא.

המבקשים פתחו בהליך זה, לאחר שעוה"ד שטיפל בעניין מטעם המבקש נפטר ולא ניתן לאתר את המסמכים במשרדו. עוד צוין בבקשה, כי פניית המבקשים אל עוה"ד אחיהון שייצג את המשיבה בהסכם המכר, לא צלחה.

אציין כי מנסח רישום מקרקעין עדכני שצורף במהלך ניהול התיק, עולה כי נרשמה הערת אזהרה מכוח הסכם המכר לטובתו של המבקש (ככל הנראה בהמשך להחלטת כב' נשיא בית המשפט, השופט אורנשטיין מיום 25/2/19).

המבקשים הגישו בקשה למתן פסק דין בהיעדר הגנה, שאליה צורף אישור מסירה למשיבה בכתובתה (באמצעות בתה).

לפי החלטתי מיום 10/6/19 נמסרה התובענה גם לעו"ד גשאו אחיהון. לאחר החלטה זו הגישו המבקשים בקשה נוספת למתן פסק דין, תוך שציינו כי באת כוחם יצרה קשר טלפוני עם עוה"ד אחיהון שהודיע כי אינו מייצג את המשיבה ואין בידו מסמכים. לבקשה צורף אישור מסירה לעוה"ד בצירוף תצהיר מוסר שלפיו המרצת הפתיחה הודבקה בכתובתו לאחר ביקור שלישי ביום 14/7/19.

לאחר שעיינתי בחומר המצוי בפני בית המשפט סבורני כי דין הבקשה להתקבל, וכך אני מורה.
כאמור, המרצת הפתיחה הומצאה למשיבה ביום 11/3/19. תשובת המשיבה לא הוגשה עד היום; וניסיון לייתר את הצורך בצו שיפוטי באמצעות מסירה לבא כוחה בעת עריכת הסכם המכר, לא צלח.

בנסיבות אלה אני מורה כדלקמן:

  1. המבקש 1 זכאי להירשם כבעלי הנכס ברח' הפיקוס 8 בתל אביב הידועה כגוש 7075 חלקה 70, תת חלקה 9 בכפוף לכל דין ולנהלי הרישום לרבות המצאת אישורים כנדרש ותשלום אגרות ותשלומים אחרים כנדרש לפי כל דין.
  2. אני ממנה את ב"כ המבקשים לחתום על כל הנדרש ולעשות כל פעולה הנדרשת בשם המשיבה לצורך ביצוע הרישום ע"ש המבקש, כאמור בס' 1 לעיל.
  3. ניתן היתר לפיצול סעדים כמבוקש.

בנסיבות העניין, לרבות הזמן שחלף מעם הסכם המכר והקושי שנוצר, בין היתר, גם בשל פטירת ב"כ המבקש, לא ראיתי מקום לפסוק הוצאות בגין הליך זה והמבקש יישא בהוצאותיו.

המזכירות תדוור לצדדים.

ניתן היום, ה' אב תשע"ט, 06 אוגוסט 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/08/2019 פסק דין שניתנה ע"י יעל בלכר יעל בלכר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 רוני אמינוב קורין יום טוב
מבקש 2 ריבה מטבייב קורין יום טוב
משיב 1 אלמו דגנש גאשו אחיהון