טוען...

פסק דין שניתנה ע"י דליה אסטרייכר

דליה אסטרייכר06/01/2020

לפניי

כבוד הרשמת הבכירה דליה אסטרייכר

תובעת

כספא ליסינג בע"מ

נגד

נתבעת

דוד סבולסקי

פסק דין

עניינה של תובענה זו תאונת דרכים מיום 30.10.18.

לטענת נהגת התובעת היא נסעה ישר בנתיבה כאשר לפתע יצא הנתבע מצד הדרך, פגע ברכבה וגרם לנזקים כפי שמופיעים בדו"ח השמאי שצורף לכתב התביעה. לטענת נהגת התובעת לאחר התאונה עצרו הצדדים בצד הדרך והחליפו פרטים אלא שעד למועד זה מסרב הנתבע להכיר בנזקים שגרם ומכן תביעה זו.

הנתבע מצדו טען כי "הפרטים- הם שלי, אבל לא זכור לי שהיה מקום לתאונה כזו- למרות שהיו לי הרבה תאונות. כזאת אני לא זוכר שהיתה, ואני בדרך כלל משלם על הנזק"

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ונספחיהם ושמעתי את טענות הצדדים הגעתי למסקנה כי חרף טענות הנתבע הוא היה מעורב בתאונת הדרכים עם רכב התובעת כגרסת נהגת התובעת וממילא כי האחריות לקרות התאונה רובצת לפתחו.

חרף התכחשותו הגורפת של הנתבע על מעורבות בתאונה וממילא של קשר למקום וזמן התאונה נהגת התובעת ידעה לספר בדיוק היכן וכיצד אירעה התאונה וכי בעודה נוסעת ישר בנתיבה הגיח רכב התובע מצד הדרך ופגע בה. לטענת נהגת התובעת, הנתבע עצר בצד הדרך ומסר את פרטיו לרבות רישיון נהיגה ורישיון רכב כאשר לא היה ברשותו ביטוח בתוקף. נהגת התובעת, טענה כי הגם שחלף זמן מה ממועד קרות התאונה היא מזהה את הנתבע כי מי שפגע בה אם כי לא ברמת וודאות של מאת האחוזים. כמו כן, הציגה לבית המשפט תמונות מתוך מכשיר הנייד שלה בו צולם רשיון נהיגתו של התובע ורשיון הרכב שצולמו במקום ובזמן התאונה. הכיצד הגיעו לרשותה של נהגת התובעת פרטיו ורשיון נהיגתו של הנתבע אם לא הוא עצמו הציג לה אותם לאחר התאונה כשהחליפו פרטים?!- לנתבע הפתרונים.

הנתבע הציג את רשיון הנהיגה שברשותו לבית המשפט. רשיון הזהה לזה המופיע בתמונת הנייד אצל נהגת התובעת וממילא תואם את רשיון הרכב את הרכב שהיה ברשותו של הנתבע בעת התאונה.

מלבד להרחיק את עצמו מן האירוע הנתבע מצדו לא הציג ולו בדל ראיה על מנת להראות כי כלל לא היה במקום הנטען לתאונה במועד הרלוונטי. גם לא נטען כי הרשיון נגנב וממילא שהרי הוא עדיין ברשות הנתבע.

התרשמתי לחיוב באופן בלתי אמצעי מעדותו של נהגת התובעת, גם הנתבע עצמו הופתע לטענתו מעדותו הכנה ואני מקבלת את גרסתה באשר לאופן התרחשות התאונה.

בכתב הגנתו כמו בעדותו טען, כאמור, הנתבע כי אינו זוכר את האירוע יתכן שהדבר נובע עקב ריבוי התאונות אשר היה לטענתו מעורב בהן אולם מכל מקום שוכנעתי כי האירוע התרחש כמתואר על ידי נהגת התובעת וממילא כי דין התביעה להתקבל.

בהתאם לכך, אני מחייבת את הנתבע לשלם לתובעת סך של 7,175 ₪ נושא רבית והפרשי הצמדה מיום הגשת התביעה, סך של 379 ₪ בגין אגרת בית משפט, סך של 450 ₪ בגין שכר בטלת העדה כפי שנפסקו בדיון וכן סך של 1,800 ₪ שכר טרחת עו"ד. סכומים אלה ישולמו תוך 30 ימים שאם לא כן ישאו רבית והפרשי הצמדה מהיום ועד למועד התשלום בפועל.

זכות ערעור, תוך 45 ימים, לבית המשפט המחוזי מרכז- לוד.

ניתן היום, ט' טבת תש"פ, 06 ינואר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/01/2020 פסק דין שניתנה ע"י דליה אסטרייכר דליה אסטרייכר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 כספא ליסינג בע"מ בני עזריה
נתבע 1 דוד סבולסקי