טוען...

החלטה שניתנה ע"י יהודה ליבליין

יהודה ליבליין04/05/2019

לפני

כבוד השופט יהודה ליבליין

התובעת

ע"י ב"כ עו"ד י' עוז

ס' ד' ה'

נגד

הנתבעת

ע"י ב"כ עו"ד א' דויטש

הכשרת יישוב חב' לביטוח בע"מ

החלטה

1. לפני בקשת התובעת למינוי מומחה רפואי בתחום האורתופדי. לאחר עיון בבקשה, במסמכים המצורפים לה ובתגובת הנתבעת, מצאתי לנכון לקבלה, תוך שאני קובע כי הנתבעת היא שתישא כמימון ביניים בשכר המומחה, וזאת מהנימוקים שיפורטו להלן.

2. על פי האמור בכתב התביעה, נפגעה התובעת בתאונת דרכים ביום 15.10.2015, עת נהגה ברכב. לטענתה, כאשר עצרה, רכב שנסע מאחוריה פגע בה בעוצמה, וכתוצאה מכך נחבלה בחלקי גופה השונים.

3. כפי שעולה מן הבקשה, ביום התאונה פנתה התובעת לבדיקה בקופת חולים אצל ד"ר מריו ברנט, אשר מצא כי ישנה רגישות עורפית גבית ומתנית עם תנועות מוגבלות.

4. ביום 30.11.2015 ביצעה התובעת בדיקת MRI לעמוד שדרה צווארי. בבדיקה נמצא נוזל בכמות מזערית במרווח C1 C2 וכן, היצרות פורמינלית בגובה החוליות C4-C5.

ביום 8.3.2018 ביצעה התובעת בדיקת MRI נוספת אשר העלתה כי יש בלט דיסק דיפוזי מינמלי בגובה החוליות C4-C5 .

5. הנתבעת מתנגדת לבקשה למינוי המומחה, בטענה כי אין ממצא המעיד על נכות שנגרמה כתוצאה מהתאונה, כי ככל שיש מימצא הרי שהוא תוצאה של מצב רפואי קודם, וכי התובעת שבה לתפקוד מלא לאחר התאונה.

6. לאחר עיון בטענות התובעת ובמסמכים הרפואיים שהובאו בפני, ניתן לומר כי קיים רצף של תלונות וטיפולים לאורך זמן לאחר התאונה (ראו נספחים 1-36 לבקשה למינוי מומחים), וכן כי נמצאו ממצאים אובייקטיביים בבדיקות ה-MRI המאוחרות למועד התאונה. בכך יש כדי להצביע על "ראשית ראיה" לאפשרות קיומה של נכות צמיתה או מוגבלות עקב התאונה, כנדרש בפסיקה.

7. קיומה של ראיה לנכות צמיתה מהווה תנאי יסודי להחלטה למנות מומחה רפואי שיחווה דעתו בדבר נכותו של התובע או כל נושא רפואי אחר (ר' לכך: אליעזר ריבלין תאונת הדרכים – תחולת החוק, סדרי דין וחישוב הפיצויים,547 (מהדורה שלישית, 1999); רע"א 1338/90 שיק נ' מטלון ואח', פורסם ב"נבו" 23.04.1990).

לאור האמור אני נעתר לבקשת המינוי, תוך שאני קובע, כי שכר טרחת המומחה ישולם על ידי הנתבעת, כמימון ביניים עד להכרעה בתביעה.

8. בהתאם, אני מורה על מינויו של ד"ר יורם אנקשטיין, מרכז רפואי אסף הרופא, טלפון: 08-9779437 כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום האורתופדי.

9. במידה ולמומחה נגיעה למי מהצדדים או מסיבה כלשהי מנוע המומחה מלקבל את המינוי מטעם ביהמ"ש בתיק זה, יודיע לביהמ"ש תוך 7 ימים מקבלת הודעת המינוי.

10. המומחה יקבע ממצאים לגבי מצבה הרפואי של התובעת בעקבות התאונה הנטענת מיום 15.10.2015 ובמיוחד יתייחס לשאלות הבאות:

א. האם לוקה התובעת כיום בנכות, ואם כן, לאיזה תקופה ומה שיעור הנכות.

ב. האם יש לצפות לשיפור או להחמרה במצבה של התובעת בעתיד.

ג. מהן המגבלות התפקודיות של התובעת, אם בכלל, ובמיוחד בשים לב לגילה.

ד. האם תהיה התובעת זקוקה לטיפולים רפואיים בעתיד, ואם כן מהם סוגי הטיפולים ומהי העלות המשוערת של טיפולים אלה לפי המחירים הנכונים להיום.

ה. המומחה יתייחס, בין היתר, לקשר שבין התאונה הנטענת לבין מצב התובעת נכון להיום.

11. הנני קוצב את שכ"ט המומחה בתחום האורתופדיה ומעמידו ע"ס 4,500 ₪, בתוספת מע"מ.

כפי שצוין לעיל, הנתבעת תישא בשכר המומחה, כמימון ביניים, עד להכרעה סופית בתביעה.

המומחה ישלח לב"כ הנתבעת אישור על ניהול ספרים ועל גובה ניכוי מס במקור תוך 10 ימים מקבלת המינוי. הנתבעת תשלם את שכר המומחה תוך 30 יום מקבלת מסמכים אלה אצל ב"כ הנתבעת.

ב"כ הנתבעת יבצע מעקב אחר הפעולות האמורות ואחר התשלום למומחה.

12. הצדדים יעבירו את התיעוד הרפואי למומחה תוך 60 יום מהיום. המומחה לא יבדוק את התובעת טרם קבלת התשלום והחומר הרפואי מטעם שני הצדדים.

13. חוות הדעת תימסר לבית המשפט ולבעלי הדין במידת האפשר בתוך 30 ימים מיום הבדיקה.

14. בעלי הדין רשאים להפנות למומחה שאלות הבהרה תוך 15 יום ממועד קבלת חוות הדעת והמומחה מתבקש להשיב תוך 15 יום נוספים. הצד השולח שאלות הבהרה יעביר במישרין עותק לבית המשפט ולצד שכנגד.

15. בעלי הדין ישלימו ביניהם ההליכים המקדמיים, לרבות גילוי מסמכים הדדי ועיון בהם, תשובות שאלונים ככל שיוחלפו ופרטים נוספים ככל שידרשו. הליכים אלה יסתיימו בתוך 90 יום מהיום.

16. כל בקשה בעניינים המנויים בתקנה 143 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984, תוגש לתיק בית המשפט ובמישרין לצד שכנגד תוך 90 יום מהיום. כל בקשה כאמור תידון בהתאם להוראות תקנה 241 של התקנות, אלא אם כן ניתנה החלטה אחרת. לא תוגש בקשה כאמור במועד, יסתיים שלב ההליכים המקדמיים.

17. הצדדים יקפידו להגיש תגובות לבקשות במסגרת הבקשה הנכונה, ולציין בכותרת התגובה את מספר הבקשה שבגדרה היא נמסרה. תגובה שלא הוגשה בהתאם לאמור תחשב ככזו שלא הוגשה כלל, וביהמ"ש יתעלם ממנה.

18. הצדדים יערכו להגשת תחשיבי נזק מטעמם.

תחשיב נזק מטעם התובעת יוגש עד יום 10.11.2019.

תחשיב הנזק מטעם הנתבעת יוגש עד יום 1.12.2019.

תחשיבי הנזק יוגשו בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים לרבות: אסמכתה להכנסות (תלושי שכר או טפסי 106 או דוחות מס או מאזן בוחן), עבור השנה לפני התאונה ועד למועד הגשת תחשיב הנזק, אסמכתה להכנסות עבור 3 חודשים לפני מועד התאונה ולכל התקופה בה נטען כי הייתה נכות זמנית, חשבוניות של כל ההוצאות שהוצאו בקשר לתאונה ונתוני ביטוח לאומי – כולל פירוט כל התשלומים ששולמו, אם שולמו, עקב התאונה, כאשר סכומים אלו משוערכים למועד הכנת תחשיב הנזק. הנתבעת תגיש, בהתאם לצורך, חוות דעת אקטוארית ביחס לתגמולי הביטוח הלאומי. המצורפים לתחשיב הנזק יסומנו במספרים (כל עמוד בנפרד) ובתחשיב הנזק יופנה בית המשפט לנספחים, לפי סימונם.

19. המזכירות תודיע לצדדים ותיצור תזכורת פנימית ליום 17.6.2019 לקבלת אסמכתא לביצוע תשלום.

ניתנה היום, כ"ט ניסן תשע"ט, 04 מאי 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/05/2019 החלטה שניתנה ע"י יהודה ליבליין יהודה ליבליין צפייה
21/11/2019 החלטה שניתנה ע"י יהודה ליבליין יהודה ליבליין צפייה
11/12/2019 פסק דין שניתנה ע"י יהודה ליבליין יהודה ליבליין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני יעקב עוז
נתבע 1 הכשרת יישוב חב' לביטוח בע"מ אברהם דויטש