טוען...

פסק דין שניתנה ע"י כרמית פלד

כרמית פלד14/08/2020

14 אוגוסט 2020

לפני:

כב' השופטת כרמית פלד

התובע

ירון גדעון רענן

ע"י ב"כ עו"ד עופר בר לב

-

הנתבע

המוסד לביטוח לאומי

ע"י ב"כ עו"ד עדי אשכנזי

פסק דין

  1. לאחר שהתקיים דיון הוכחות הודיע התובע כי הוא מבקש למחוק את תביעתו ללא צו להוצאות בכפוף לכך שהנתבע יאשר כי שיעור הקיזוז העתידי "יישאר כפי שהוא היום".
  2. הנתבע מתנגד למחיקת התביעה ועותר לדחייתה, מאחר וכבר נוהל הליך הוכחות בתיק. לטענת התובע אין מקום לדחות את התביעה, אלא למחוק אותה בלבד, משטרם הוגשו סיכומים ולא ניתן פסק דין. התובע הודיע כי בנסיבות הענין אינו מסכים לדחיית התביעה (אלא בפסק דין) ובשלב זה הוא מסכים רק כי התביעה תימחק. עוד מלין התובע על כך שהנתבע לא התייחס לדרישתו בנוגע לשיעור הקיזוז העתידי.  
  3. מאחר והתובע אינו מסכים לדחיית התביעה, אלא למחיקתה בלבד ומשטרם הוגשו סיכומים – ענין שעשוי על פניו להשפיע על שיקוליו של בית הדין ביחס להכרעה בתיק – אינני מוצאת מקום לדחות את התביעה, אלא למחוק אותה בלבד וזאת על יסוד ההסכמות שניתנו בשלב זה על ידי הצדדים (להבדיל מהכרעה בפסק דין מנומק).
  4. יחד עם זאת, ככל שיגיש התובע תביעתו בשנית, ביחס לתקופה אליה מתייחסת תביעה זו, יצדיק הדבר חיוב בהוצאות, בשל עצם ניהול ההליך שבפני.
  5. אשר לדרישת התובע בנוגע לשיעור הקיזוז העתידי – לתובע אין טענה לקיזוז כפי שנעשה היום. ככל שבעתיד ישתנה המצב הקיים יהא התובע רשאי לשקול לעתור כנגדו, על פי כל דין. בנסיבות אלה ולאור הטענה התיאורטית אין מקום להתייחס לכך במסגרת פסק הדין מושא הליך זה.
  6. על כן – התביעה נמחקת.
  7. בנסיבות הענין ובכפוף לקבוע בסעיף 4 לעיל, אינני עושה צו להוצאות.

ניתן היום, כ"ד אב תש"פ, (14 אוגוסט 2020), בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/08/2020 פסק דין שניתנה ע"י כרמית פלד כרמית פלד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 ירון גדעון רענן עופר בר לב
נתבע 1 המוסד לביטוח לאומי כפיר אמון