טוען...

פסק דין שניתנה ע"י בן ציון ברגר

בן ציון ברגר08/02/2021

בפני

כבוד השופט בן ציון ברגר

תובעים

1. יעל רבינוביץ

2. משה רבינוביץ

נגד

נתבעים

1.סטודיו בן עמי בע"מ

2. חני נחמן

פסק דין

  1. לפני תביעה קטנה שהגישו התובעים כנגד הנתבעת ע"ס של 12,800 ₪ בגין פיצוי על חופשה שלא תאמה את המסלול שהחברה התחייבה אליו.

תמצית טענות התובעים:

  1. התובעים טוענים שיצאו לטיול מאורגן על ידי הנתבעת חברה העוסקת בשיווק טיולים מאורגנים (ובשמה המסחרי-"טיולים ואגדות") לטיול ששווק תחת הכותרת: "טיול פסטיבלים הכי מגוון ומפנק באיטליה! 6 קרנבלים! ". לטענתם הטיול היה רצוף כשלים ואי עמידה בתוכנית כפי ששוקה בעת הרישום וכפי שנשלחה אליהם על ידי הנתבע 2 בווטס-אפ יום לפני הטיול ב-26.2.
  2. התובעים מונים מס' כשלים:

סיור בגטו היהודי ובשכונות העיר בוונציה שלא קוים.

באזור בוראנו הובטח פסטיבל מיוחד וייחודי כשהתברר כחגיגת ילדים מקומית כזאת שלא מביישת מתנ"ס מקומי בקרית ביאליק שגם אותה נטען שלא ראו בשל כך שהחזרה לוונציה (בהפלגה) נקבעה לשעה 16:00 והפסטיבל החל בשעה 16:00 במקום שעה 15:00 כפי שנרשם באתר בוראנו.

ביטול פסטיבל קומיקיו שלא התקיים ביום בו הגיעו התובעים עם הקבוצה לקומיקיו אלא יום למחרת הביקור.

לטענת התובעים הקרנבל הקולינרי בדאראסנה התגלה כלא יותר משוק אוכל מקומי וחביב שהשיווק שלו כקרנבל אוכל איטלקי חוטא למציאות.

נוסף על כך, הקבוצה נלקחה לביקור במנזר (3 שעות) תחת ביקור בשמורת טבע מעוצבת שהיתה שייכת למלך איטליה.

לצד טענות אלו טענו התובעים על רמת ההדרכה של המדריכה שליוותה את הקבוצה.

  1. התובעת טוענת שהיא עצמאית ובעלת סטודיו ועל סמך הפרסום המטעה סגרה את הסטודיו שלה למשך שבוע.

תמצית טענות הנתבעים:

  1. התביעה שקרית, קנטרנית, וסחטנית ומוכחשת טענת התובעים שלא קיבלו תמורה מלאה לכספם.

לגבי פסטיבל קומקיו הוא הוחלף בפסטיבל בעיר פררה שהוא הרבה יותר יפה ומעניין.

בתוכנית הטיול נאמר שהתוכנית ניתנת לשינויים על פי החלטת המדריך והתנאים בשטח.

לגבי איכות ההדרכה צורפה תגובת המדריכה לרבות מכתבי תודה ממטיילים נוספים באותו הטיול.

התובעים קיבלו תמורה לעיקר העלות (טיסות, מלון, ארוחות, הדרכה, כניסות לאתרים) ללא כל טענות.

דיון והכרעה

  1. לאחר ששמעתי את טענות הצדדים ונדרשתי לעדויות ולכתבי הטענות על נספחיהם מסקנתי היא שיש לקבל את התביעה בחלקה.
  2. כאשר הנתבעת מפרסמת את תוכנית הטיול ואף שולחת את התוכנית יממה לפני היציאה (נספח 1 לתביעה ) ללא שבדקה אם הפסטיבלים שהבטיחה למטיילים ובכללם התובעים אכן מתקיימים יש בכך משום רשלנות . אכן, אני ער לתנאי ההסכם לפיו הוסכם : "מסלול הטיול עלול להשתנות מעת לעת בשל תנאי השטח ומזג האויר, הוראות השלטונות המקומיים, או החלטת המדריך בשטח(בטיחות)".

ברם, עיון בתשובת המדריכה לתביעה אשר צורפה לכתב ההגנה מלמד שתכנון הטיול נעשה על ידי המדריכה שהיא ישראלית המתגוררת באיטליה מזה 20 שנה. המדריכה טענה שעשתה את כל הבירורים והתיאומים מראש ובמהלך הטיול עם כל הגורמים באיטליה , למקסם את הנאת המטיילים, אך לצד דברים אלו לא מצאתי כל אסמכתא מדוע בוטל פסטיבל קומקיו "מסיבות השמורות עימם" שהרי פסטיבלים מסוג זה בוודאי מפורסמים באתרים שונים. דווקא תיאור הדברים על ידי המדריכה :

מעלה תהייה שהמידע בדבר ביטל הפסטיבל היה ידוע לנתבעים עוד קודם שינוי מסלול הטיול.

  1. זאת ועוד, אין הלימה בין תיאור חלק ממסלול הטיול למשל לגבי האפשרות לטיול בשמורת הטבע המעוצבת להפליא שהייתה שייכת למלך איטליה ובה גנים ואיצטדיון מירוצי סוסים כמפורט להלן בתוכנית הטיול –נספח 1 :

לבין תיאור הדברים של המדריכה אשר מתארת את שמורת הטבע המלכותית כ"חורשת אורנים" שלכאורה אינה "שווה" ביקור לעומת הכניסה בקלצ'י:

על כן, ברור אפוא שגודל ההפרזה בתיאור כגודל האכזבה.

  1. נוסף על כך, גם ההתייחסות לנושא הפסטיבל בבוראנו שלטענת התובעים היה ילדותי, ואף החל בסמוך למועד החזרה לוונציה (בהפלגה) לא היה מספק שכן לטענת המדריכה :

אך לא ניתן כל הסבר לטענת התובעים בנוגע לזמן השהייה ואם כן ניתן להסיק מדברי המדריכה וטענת התובעים שכל השהות התבטאה ב-20 דקות הרי בהחלט מדובר בארגון לקוי.

  1. יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מטענת הנתבעים שהיו אמונים לטענתם על נושא המנהלה: טיסות בתי מלון , ארוחות, כניסות לאתרים לרבות עצם ההדרכה שנושא זה אורגן ללא כל טענה מצד התובעים. עיון בתוכנית שנשלחה לתובעים נספח 1 מעלה שלצד תוכן הטיול פרטו הנתבעים את רמת הטיול (בצד הארגוני שלו) ועמדו ביעד זה ללא כל תלונה מצד התובעים.
  2. יתר על כן, לא ניתן להתעלם מכך, שתוכנית הטיול הייתה מגוונת וכוללת מרכיבים נוספים על הפסטיבלים שלא התקיימו ו/או התקיימו במתכונת שאינה לרוחם של התובעים.
  3. על כן, וכאמור לעיל ולאחר ששקלתי את מכלול הטענות והעדויות אני מקבל את התביעה בחלקה ומורה לנתבעים לשלם לתובעים סך של 2,500 ₪ בצירוף החזר אגרת בית המשפט ששולמה. סכומים אלו ישולמו תוך 30 יום מהיום שאם לא כן יישאו בהםרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד לתשלום בפועל.

ניתן היום, כ"ו שבט תשפ"א, 08 פברואר 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/03/2020 החלטה שניתנה ע"י פנינה לוקיץ פנינה לוקיץ צפייה
12/11/2020 החלטה שניתנה ע"י יוסי טורס יוסי טורס צפייה
08/02/2021 פסק דין שניתנה ע"י בן ציון ברגר בן ציון ברגר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 יעל רבינוביץ
תובע 2 משה רבינוביץ
נתבע 1 סטודיו בן עמי בע"מ