טוען...

החלטה על בקשה של מערער 1 בקשה אחרת/ הודעה בעניין הארכת מועד

כרמית בן אליעזר12/05/2019

מספר בקשה:2

לפני

כבוד השופטת כרמית בן אליעזר

מבקשת

סופר חצות וחצי בע"מ

נגד

משיבה

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

החלטה

  1. לפניי בקשת המבקשת להארכת מועד להגשת ערעור על החלטה להטיל עליה עיצום כספי.

אין חולק, כי ביום 13.2.18 התקבלה בידי המבקשת הודעה על כוונת חיוב לפי סעיף 22ה לחוק הגנת הצרכן. המבקשת טוענת כי העבירה הודעה זו לבא כוחה דאז, וסמכה על כך שהוא יטפל בעניין עבורה. בדיעבד, כך נטען, התברר למבקשת, כי בא כוחה התרשל ולא טיפל בעניין כהלכה, שלח את השגות המבקשת באיחור ובדואר רשום, ואף מבלי לפרטן כדבעי, ולא עדכן את המבקשת בדבר דחיית השגתה, כך שתוכל להגיש ערעור.

בינתיים, ומאחר שהמבקשת לא שילמה את העיצום הכספי, החלו ננקטים נגדה הליכי גבייה.

  1. לאחר שנתתי דעתי לטענות הצדדים, הגעתי לכלל מסקנה שיש להיעתר לבקשה ולהאריך את המועד כמבוקש.

מבלי להידרש לגופן של טענות המבקשת נגד בא כוחה הקודם (שהרי עמדתו אינה לפניי), טענת המבקשת כי לה עצמה לא היה ידוע עד לאחרונה כי השגתה נדחתה וכי ננקטו נגדה הליכי גבייה לא נסתרה. אמנם, ניתן היה לצפות, כי המבקשת – אשר אין חולק, כאמור, כי ידעה בפועל על הכוונה להטיל עליה עיצום כספי, והעבירה אותה לטיפול בא כוחה – תעקוב אחר ביצוע האמור ותברר מעת לעת מה עלה בגורל ההודעה שנשלחה לה. זאת ועוד, הצדק עם המשיב כי הערעור ובמסגרתו הבקשה להארכת מועד הוגשו בפועל באיחור ניכר מאוד.

עם זאת, דעתי היא, כי בהתחשב במכלול נסיבות העניין אין בדברים אלו העומדים למבקשת לרועץ כדי להטות את הכף לטובת דחיית הבקשה שמשמעותה חסימת המבקשת מן האפשרות להשיג על ההחלטה והגבלת זכות הגישה שלה לערכאות.

זאת, בעיקר מן הטעם שאין מחלוקת על כך שטענות המבקשת הגיעו לידיעת הגורם המוסמך בסמוך לאחר חלוף המועד להשגה, אך הוא בחר במודע להתעלם מהן ולא לדון בהן לגופן אך ורק בשל האיחור (ראו מכתב הממונה מיום 25.4.18). זאת ועוד, אין אינדיקציה לכך שהודעה זו – אשר נשלחה בדואר אלקטרוני - התקבלה בידי המבקשת ו/או בא כוחה (ממכתבו של בא כוחה הקודם של המבקשת מיום 5.2.19, נראה כי המכתב לא התקבל בידיו, ומכל מקום, כאמור, לידיעת המבקשת עצמה הגיע המכתב רק לאחרונה).

  1. במצב דברים זה, כאשר טענות המבקשת והשגותיה כלל לא נבחנו לגופן, מצאתי כי נפגעה זכותה של המבקשת כי הכוונה להטלת עיצום תיבחן בהתחשב בטענותיה, ולפיכך סבורני כי הכף נוטה לטובת מתן אפשרות להשיג על ההחלטה.

לאור האמור אני נעתרת לבקשה ומאריכה את המועד להגשת הערעור עד להגשתו בפועל.

  1. הערעור נקבע לדיון במעמד הצדדים ליום 19.9.19 שעה 09:30.

תשובת המשיב תוגש עד לא יאוחר מיום 1.8.19.

ניתנה היום, ז' אייר תשע"ט, 12 מאי 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/05/2019 החלטה על בקשה של מערער 1 בקשה אחרת/ הודעה בעניין הארכת מועד כרמית בן אליעזר צפייה