טוען...

פסק דין שניתנה ע"י זהבה בוסתן

זהבה בוסתן06/10/2019

בפני

כבוד השופטת עמיתה זהבה בוסתן

מערערים

הועדה המקומית לתכנון ולבניה גבעת שמואל
ע"י ב"כ עו"ד מירב קנזי נאמן ועו"ד אילנה בראף

נגד

משיבים

בנייני א. זיתוני 2002 בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד שילה הרשקוביץ

פסק דין

1. הערעור שבפני מכוון כנגד החלטת ועדת הערר לפיצויים ולהיטל השבחה מחוז מרכז, בערר גש/08017/0218 מיום 5.2.2019, אשר דחתה את הערר שהגישה הוועדה המקומית לתכנון ולבניה גבעת שמואל (להלן "הוועדה המקומית") כנגד השומה המכרעת של השמאית הגב' נורית ג'רבי (להלן "השמאית המכריעה") המתייחסת להשבחה הנובעת מאישורה של תכנית 427-0421065 במקרקעין הידועים כחלקות 195-196 בגוש 6360 מגרש 18.

2. אין מחלוקת כי השמאית המכריעה לא הביאה בחישוביה את שטחי הממדי"ם בדירות 4 חדרים. עובדה זו התגלתה רק במהלך הדיון ולאור זאת ביקשה הוועדה המקומית להחזיר את הדיון לוועדת הערר על מנת על מנת שימונה שמאי מכריע נוסף שיקבע את גובה ההיטל.

3. המשיבה, לאחר שבדקה את הטענה הודיעה כי היא מסכימה שחלה טעות ובשומה המכרעת, בדירות 4 חדרים, לא הובאו בחשבון שטחי הממדי"ם. על אף שהמשיבה סבורה כי השמטת שטחי הממדי"ם בדירות 4 חדרים אינה טעות היורדת לשורשה של שומה המצדיקה את התערבות בית המשפט, היא מסכימה שהדיון יוחזר לוועדת הערר ולשמאית המכריעה.

4. אם יוחלט להחזיר את הדיון לוועדת הערר, מבקשת המשיבה לתחום את הדיון שיתקיים בפני ועדת הערר או השמאית המכריעה כך שיתמקד אך ורק בהשפעת הטעות על השומה המכרעת. לטענת המשיבה יתר טענות הועדה המקומית, שנטענו בערעור, הן טענות שמאיות המצויות בתחום שיקול הדעת המקצועי של השמאית המכריעה וועדת הערר. טענות אלה כבר נבחנו על ידי ועדת הערר והשמאית המכריעה ואין מקום לקיים דיון נוסף בסוגיות אלה.

5. הוועדה המקומית מבקשת לא לתחום את הדיון בפני ועדת הערר לטעות האמורה בלבד. מדובר לטענתה בשומה שגויה שזו רק אחת הטעויות שנפלו בה. הוועדה המקומית חוזרת על עמדתה כי ראוי למנות שמאי מכריע נוסף שיידרש לטענות הנוספות שנטענו על ידי הועדה המקומית כנגד השמאות המכריעה ובראש ובראשונה לפער המהותי בין שומות השמאים המכריעים שערכו שומות השבחה במתחם תכנית ממ/3154.

6. לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, ומבלי לפגוע בכל טענה שנטענה על ידם, אני מורה שהדיון יוחזר לוועדת הערר. ועדת הערר תפעל כמיטב חכמתה והבנתה (לאחר שתאפשר לצדדים לטעון בפניה) ותחליט אם להחזיר את השומה לשמאית המכריעה עם או ללא הוראות לגבי היקף התיקון או למנות שמאי נוסף שיישום מחדש את היטל ההשבחה.

7. אין צו להוצאות.

ניתן היום, ז' תשרי תש"פ, 06 אוקטובר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/03/2019 החלטה שניתנה ע"י ורדה מרוז ורדה מרוז צפייה
03/04/2019 החלטה שניתנה ע"י שכיב סרחאן שכיב סרחאן צפייה
06/10/2019 פסק דין שניתנה ע"י זהבה בוסתן זהבה בוסתן צפייה
10/10/2019 החלטה שניתנה ע"י זהבה בוסתן זהבה בוסתן צפייה