טוען...

פסק דין שניתנה ע"י מיכל בר

מיכל בר04/08/2019

בפני

כבוד הרשמת בכירה מיכל בר

תובע

סרגיי קומנדנט

נגד

נתבעים

1. אלדן תחבורה בע"מ
2. רחמים בנישתי

פסק דין

מונחת לפני תביעה שעניינה נזק לכלי רכב אשר היה מעורב בתאונת דרכים שארעה ביום 3.2.19 באזור התעשייה בנתניה. התובע טוען לנזק בסך כולל של 7,097 ₪, כאשר הסכום האמור כולל את הנזק הישיר לרכב, שכ"ט שמאי והוצאות.

המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

התובע טוען, כי נסע בכביש ראשי, כאשר רכב הנתבעים יצא מחניה מצד ימין ופגע ברכבו. הנתבעים טוענים מנגד, כי רכב התובע ניסה לעקוף את רכבם בחוסר זהירות וכתוצאה מכך פגע ברכבם.

בדיון שהתקיים לפני העידו הנהגים המעורבים. כן העיד נוסע ברכב הנתבעים.

לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים, בחנתי את התמונות ממקום התאונה, ראיתי תמונות הנזקים שנגרמו לרכב התובע ומיקום הפגיעות בו, ולאחר שכל אחד מהצדדים הציג בפני את אופן קרות האירוע, לגרסתו, אני מעדיפה את גרסתו של התובע.

ויובהר. בהתאם לגרסת הנתבעים, רכבם עמד בעצירה מוחלטת בעת קרות התאונה, כאשר רכב התובע, אשר חלף במקום, פגע בלוחית הרישוי של רכבם. אם אמנם הייתה נכונה גרסת הנתבעים, אמור היה רכבו של התובע להיפגע בחזית השמאלית ואילו רכב הנתבעים אמור היה להיפגע בדופן ימין קדמית. ברם, רכב התובע נפגע בכנף הקדמית השמאלית ובדלת אחורית שמאלית, ואילו רכב הנתבעים נפגע בלוחית הרישוי, באופן המלמד, כי רכב התובע כבר חלף בחלקו על פני רכב הנתבעים בעת שאירעה התאונה, כאשר מעיון בתמונות הנזק עולה, כי נגרמה לו פגיעת מעיכה מלווה בשפשוף. נזק כאמור משתלב היטב עם גרסת התובע, לפיה רכב הנתבעים יצא מחנייה ופגע בו, בעת שחלף בנסיעתו.

לנוכח האמור, אני מקבלת את התביעה ומחייבת את הנתבעים, באמצעות הנתבעת 1, לשלם לתובע סך של 5,347 ₪ בגין עלות תיקון הרכב בהתאם לדו"ח השמאי, סך של 750 ₪ בגין שכר השמאי וסך של 400 ₪ בגין הוצאות הדיון.

בסה"כ ישלמו הנתבעים לתובע סך של 6,497 ₪.

הסכום האמור ישולם תוך 30 יום מהיום, שאחרת יישא הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל

המבקש לערער על פסק הדין רשאי להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי מרכז לוד בתוך 15 ימים ממועד קבלתו.

המזכירות תמציא פסק הדין לצדדים לפי כתובתם בכתבי הטענות.

ניתן היום, ג' אב תשע"ט, 04 אוגוסט 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/08/2019 פסק דין שניתנה ע"י מיכל בר מיכל בר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 סרגיי קומנדנט
נתבע 1 אלדן תחבורה בע"מ
נתבע 2 רחמים בנישתי