טוען...

החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה דחופה לביטול החלטה למחיקת התביעה מחוסר מעש

מיכאל קרשן08/12/2020

מספר בקשה:9

לפני

כבוד השופט מיכאל קרשן

המבקשת

נעה שיאן

נגד

המשיב

אייל אביגד

בקשה לביטול החלטה על מחיקת התביעה מחוסר מעש

החלטה

עיינתי בבקשה, בתשובה ובתגובה.

בהחלטתי מיום 15.11.2020 (להלן: ההחלטה המקורית) הוסבר כי המבקשת נמנעה במשך כמעט שנה תמימה מהגשת בקשתה לתיקון כתב התביעה – אפשרות שהוקנתה לה בקדם המשפט לאחר שב"כ המבקשת שמע את הערות בית המשפט בנוגע לליקויים המהותיים שנפלו בכתב טענותיה (לא רק משום הצורך שלה להגדיל את סכום התביעה עקב החמרת מצבה הרפואי של המבקשת). לאורך תקופה ארוכה זו אף הוצאו לתובעת שתי התראות בדבר מחיקה מחוסר מעש.

כפי שעוד צוין בהחלטה המקורית, למרות מחדלים משמעותיים אלה נכון הייתי לאפשר למבקשת להגיש באיחור את בקשתה לתיקון כתב התביעה, לוּ רק הייתה מוגשת בקשת התיקון בצירוף נוסח כתב התביעה המתוקן, חוות דעת רפואית ותצהיר לאימות הטענות הנטענות בבקשת התיקון. כך לא נעשה ובמכלול הנסיבות הוריתי על מחיקת התביעה.

בבקשה לביטול ההחלטה המקורית לא מופיע שום נתון שלא עמד לפניי בעת שנתנה. בוודאי שהייתי ער לכך שבחלק מן התקופה הארוכה בה נמנעה התובעת מלפעול על פי התחייבותה ולהגיש בקשה לתיקון כתב התביעה חל במדינה מצב חירום עקב מגפת וירוס הקורונה ולמעשה טענה זו הועלתה על ידי המבקשת במפורש במסגרת בקשותיה השונות טרם נמחק ההליך. ואשר לטענה כי היה קושי להשיג בתקופה זו חוות דעת רפואית – זו נטענה על ידי המבקשת "בסיבוב הקודם" רק כטענה משנית. הטענה העיקרית באותו שלב הייתה שלא הצליחה לקדם את ענייניה בשל קושי בקיום פגישות עם בא כוחה (בשל השתייכותה לקבוצת סיכון).

יתרה מכך, לבקשה הנוכחית לא צורפו בקשה לתיקון כתב התביעה ונוסח כתב תביעה מתוקן. רק לתגובה לתשובת המשיב הואילה המבקשת לצרף נוסחים של הבקשה לתיקון כתב התביעה וכתב תביעה מתוקן (אך גם הפעם לא צורפו לאלה חוות דעת רפואית, שבלעדיה לא ניתן כלל להגיש תביעה מסוג זה לבית המשפט, וכן תצהיר לאימות העובדות הנטענות בבקשת התיקון).

אינני סבור כי בתנאים אלה חל שינוי נסיבות שיכול להביא לשינוי ההחלטה המקורית. מחדלי המבקשת מהותיים ומשמעותיים. ברוח האמור בהחלטה המקורית, המעט שאפשר לעשות למול התנהלות שכזו הוא למחוק את התביעה כך שלא תכביד על ציבור המתדיינים הכללי "העומד בתור" לשמיעת משפטו.

אציין כי המבקשת אמנם טוענת בבקשתה כי אם לא תבוטל החלטת המחיקה תתיישן עילת תביעתה, אלא שטענה זו לא פורטה, לא נומקה ואינה נתמכת בתצהיר, ועל כן לא אוכל להתייחס אליה. ובכל זאת, לא מן הנמנע להעיר בהקשר זה כי כבר בכתב ההגנה טען המשיב לשיהוי ניכר בהגשת התביעה, וככל שזו אכן הוגשה על סף התיישנותה צריכה הייתה המבקשת להיזהר שבעתיים בהתנהלותה הדיונית. כך לא עשתה המבקשת, ובמקום לנצל את האפשרות שנתתי בידה בקדם המשפט בחרה להתנהל כמתואר בהחלטה המקורית.

דין הבקשה להידחות וכך אני עושה.

המבקשת תישא בשכ"ט ב"כ המשיב בסך 2,000 ₪.

ניתנה היום, כ"ב כסלו תשפ"א, 08 דצמבר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/11/2020 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה להארכת מועד להגשת בקשה לכתב תביעה מתוקן מיכאל קרשן צפייה
24/11/2020 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה דחופה לביטול החלטה למחיקת התביעה מחוסר מעש מיכאל קרשן צפייה
29/11/2020 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה דחופה לביטול החלטה למחיקת התביעה מחוסר מעש מיכאל קרשן צפייה
03/12/2020 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה דחופה לביטול החלטה למחיקת התביעה מחוסר מעש מיכאל קרשן צפייה
08/12/2020 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה דחופה לביטול החלטה למחיקת התביעה מחוסר מעש מיכאל קרשן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 נעה שיאן ירון נאור, אבישי סגל
נתבע 1 אייל אביגד שירן וקנין