טוען...

החלטה שניתנה ע"י רז נבון

רז נבון18/11/2019

לפני כבוד השופט רז נבון

התובעים:

ניב רחמים

נגד

הנתבעים:

1. איתי יעקב אטדגי

2. קלוד כהן

החלטה

המדובר בבקשה למתן צו להמצאת תדפיסי תנועות חשבון נאמנות ומתן פירוט בתצהיר מה נעשה בקשר עם אותן תנועות. הבקשה הוגשה ע"י נתבע 2 כנגד נתבע 1.

המדובר בבקשה שמוגשת בהליך בסדר דין מהיר, בחלוף המועד להגשת תצהירי עדות ראשית. בקשות בעניין הליכים מקדמיים הן חריג במסגרת הליכים בסדר דין מהיר, ואולם במקרה דנן סברתי, כי יש מקום להיעתר לבקשה בצורה חלקית, על מנת שניתן יהיה להגיע לחקר האמת.

נתבע 1 מאשר בכתב הגנתו/בדבריו בבית המשפט (ישיבה מיום 16.9.19, עמ' 3), כי קיבל כספים בקשר עם העסקה הנוגעת לתובע (גם אם באופן זמני), ומשכך יש מקום וצורך להבין את תנועות הכספים (לרבות את טענות נתבע 1 בדבר העברת הכספים), ובכל מקרה המסמך הבנקאי שצורף על ידי הנתבע 1 לתגובתו מיום 18.11.19 אינו מספק, שכן משום מה הוא אינו כולל את הגלגול הראשון הנטען של העסקה, מחודש דצמבר 2017 בגדרו שולם לכאורה סך של 9,900 ₪ הגם שסך זה אמור היה להיכלל בתדפיס זה (שראשיתו תנועות בחשבון מיום 5.12.17).

נתבע 1 התנגד תחילה לבקשה וטען, כי אין מדובר בחשבון נאמנות פרטני על שם הנתבע 2, אלא בחשבון פיקדונות כללי אשר מנהל נתבע 1 ולא ניתן להפר את פרטיותם של יתר לקוחותיו של נתבע 1. נתבע 1 הבהיר עוד, כי אין לו כל התנגדות להציג אסמכתאות ספציפיות לתנועות הנוגעות לנתבע 2.

הנה כי כן, קיים אינטרס לגילוי המבוקש, ואת חששו של הנתבע 1, ניתן להפיג בדרך של מחיקת פרטים שנוגעים ללקוחות אחרים שהפקידו בידיו כספים, ככל שהפקידו.

נוכח האמור, אני מורה לנתבע 1 להמציא לנתבע 2 את המסמכים הבאים, וזאת עד ולא יאוחר מיום 2.12.19:

  • תדפיס תנועות בחשבון הנאמנות/פיקדונות שניהל בין התאריכים 1.12.17- 1.2.19 (נוכח טענת התובע כנגד הנתבעים שמתייחסת ל- 15 חודשים). התדפיס אמור לכלול כל תנועה כספית של כספים שהופקדו בידי נתבע 1 בעבור נתבע 2; התדפיס אמור לכלול גם כל תנועה כספית של העברת הכספים שהתקבלו לידי לצדדים שלישיים (לרבות נתבע 2) ככל שאלה הועברו על ידי נתבע 1, וככל שהם נוגעים כמובן לנתבע 2.

ניתן יהיה להשחיר בתדפיס כל תנועה שאינה נוגעת או קשורה לנתבע 2 ו/או לכספים הנוגעים אליו.

  • נוכח טענת הנתבע 1, כי מדובר בחשבון פיקדונות כללי (ולא חשבון נאמנות על שמו של נתבע 2), יש להמציא אישור בנקאי כיצד מוגדר החשבון (חשבון נאמנות/חשבון פיקדונות) ועל שם מי הוא מתנהל.

לא מצאתי לנכון להיעתר לבקשה המורה ליתן פירוט בתצהיר מה נעשה בכספים – זאת הן לנוכח העובדה שמדובר בהליך בסדר דין מהיר ולבקשה שכזו אין היתכנות משפטית; הן נוכח עיתוי הגשת הבקשה והן נוכח העובדה ששאלות רלוונטיות יוכלו להישאל בחקירה נגדית (כאשר תשומת לב הנתבע 2/המבקש לכך, כי המסמכים שיגולו לא יהיו לפני בית המשפט, שכן תצהירים כבר הוגשו-אלא בכפוף לבקשת תיקון שתוגש).

אינני עושה צו להוצאות נוכח עיתוי הגשת הבקשה והעובדה שהבקשה התקבלה בחלקה.

המזכירות תדוור.

ניתנה היום, כ' חשוון תש"פ, 18 נובמבר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/11/2019 החלטה שניתנה ע"י רז נבון רז נבון צפייה