טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אבישי קאופמן

אבישי קאופמן28/01/2020

בפני

השופט אבישי קאופמן

תובעת

מגדל חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעים

1.ראיק הירש

2.הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

בתיק זה המדובר בתביעה כספית בגין נזקי רכוש שנגרמו לרכב אשר בוטח בידי התובעת בתאונת דרכים שהתרחשה ביום 17.4.2018.

למעשה, אין בין הצדדים מחלוקת בדבר זכותה של התובעת לשי]וי על הכספים ששילמה למבוטחת, אלא שהסוגיה להכרעה היא חלוקת הפיצוי בין הנתבעים, שכן המדובר בתאונת שרשרת, כאשר רכב התובעת הוא הראשון ונפגע מאחור.

הדיון התקיים אתמול, והצדדים הסכימו לפסיקה בהליך לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט, התשמ"ד - 1984. עם זאת, מאחר וב"כ הצדדים מסרו כי בין הנתבעים מתקיים הליך נוסף, אשר תוצאתו עשויה להיות מושפעת מתוצאות הליך זה, ראיתי לנכון לפרט החלטתי כדלקמן.

ייאמר מיד כי אף אחת משלוש הגרסאות אינה נקייה מספקות ואינה יכולה לתת הסבר מלא לאירוע. כך הגב' סבג, נהגת רכב התובעת, לא ידעה לומר דבר על התאונה בין שני כלי הרכב מאחוריה, וכלל לא הייתה מודעת לה עד שיצאה מהרכב. הנתבע מס' 1 סיפר כי הצליח לעצור את רכבו בצמוד לרכב התובעת ולרכב אחר מסוג ב.מ.וו. שעמד משמאלו. לפי גרסתו ומאחר ורכבו עמד בסטייה שמאלה, הרי דחיפה מאחור בידי רכב נתבעת מס' 2 אמורה הייתה להביא לפגיעה לא רק ברכב התובעת, אלא גם ברכב הב.מ.וו. הצמוד. גב' אבו סחא, נהג רכב נתבעת מס' 2, סיפרה לעומת זאת כי "ראתה את התאונה" שבין הרכב הראשון לשני, אך לא ראתה כלל את רכב הב.מ.וו אשר לפי שתי הגרסאות האחרות נסע בין אותם שני כלי רכב, והצליח לחמוק מהתאונה בסטייה שמאלה.

אף אחד מהמעורבים לא הציג תמונות ממקום האירוע ותמונות הנזקים לא יכולות כשלעצמן להכריע את המחלוקת.

משמיעת הנהגים התרשמתי כי יש לדחות את גרסתו של הנתבע מס' 1 כי הצליח לעצור את רכבו בלא פגיעה ברכב המבוטחת. עם זאת, לא ניתן לשלול כי שתי הפגיעות התרחשו כמעט בו זמנית ופגיעת רכב הנתבעת מס' 2 ברכב נתבע מס' 1 החמירה ככל הנראה את הנזק לרכב התובעת.

לאור האמור לעיל, לאחר שחזרתי עיינתי בכתבי הטענות וביתר הראיות שהוגשו ושקלתי את טענות ב"כ הצדדים לעניין האחריות והנזק, ראיתי לנכון להטיל על נתבע מס' 1 אחריות לנזקה של התובעת בשיעור של 70%, ועל נתבעת מס' 2 אחריות בשיעור של 30%.

על הנתבעים לשאת, אפוא, בשיעורים שלעיל בנזקיה של התובעת בסכום של 27,859 ₪, בצירוף הפרשי הצמדה ורבית מיום הגשת התביעה 29.4.19 ועד יום התשלום המלא בפועל.

כמו כן על הנתבעים לשאלת, באותם שיעורים, בהוצאות ההליך לרבות טרחת ב"כ התובעת, בסכום כולל של 2,500 ₪.

הסכומים הנ"ל ישולמו בתוך 30 ימים מהיום באמצעות ב"כ התובעת, שאחרת יישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק, מהיום ועד למועד התשלום בפועל.

מאחר והההליך הסתיים לפי סעיף 79א כאמור, פטורים הצדדים מתשלום המחצית השניה של האגרה, ואם שולמה המחצית השנייה, יש להשיבה לידי התובעת באמצעות בא-כוחה.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה בתוך 45 ימים.

ניתן היום, ב' שבט תש"פ, 28 ינואר 2020.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/09/2019 החלטה שניתנה ע"י אבישי קאופמן אבישי קאופמן צפייה
28/10/2019 החלטה שניתנה ע"י אבישי קאופמן אבישי קאופמן צפייה
28/01/2020 פסק דין שניתנה ע"י אבישי קאופמן אבישי קאופמן צפייה