טוען...

החלטה שניתנה ע"י איל באומגרט

איל באומגרט05/06/2019

בפני

כבוד השופט איל באומגרט

מערערים

אן. בי. הפקות פרסום וניהול בע"מ

נגד

משיבים

פולינה שיווק בע"מ

החלטה

1. לפניי בקשה להורות על עיכוב ביצוע החלטת בית משפט השלום בחדרה, במסגרתה נדחתה התנגדות המבקשת לביצוע שטרות. ההחלטה ניתנה בתיק ת"ט 65231-01-19.

המבקשת ממאנת להשלים עם ההחלטה, הגישה הודעת ערעור ובד בבד בקשה זו.

2. לטענת המבקשת סיכויי הערעור שהגישה טובים מאוד. עוד טוענת המבקשת, כי היה והבקשה תידחה, ייגרם לה נזק בלתי הפיך עד כדי התמוטטות כלכלית, והיא לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה.

המשיבה מתנגדת לבקשה וטוענת כי אין בה ממש מלבד טענות כלליות.

המבקשת, בתגובתה לתשובת המשיבה, טוענת כי בקשתה מנומקת כדבעי.

לאחר עיון בטיעוני הצדדים, דין הבקשה להידחות. אלו הם הנימוקים:

3. תקנה 466 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984 קובעת כי ככלל אין בהגשת ערעור כלשעצמו כדי לעכב ביצועו של פסק דין כספי. על מנת להיכנס בגדרי החריג על שני תנאים מצטברים להתקיים. התנאי הראשון הוא כי סיכויי הערעור טובים. התנאי שני הוא כי מאזן הנוחות נוטה לטובת המבקשות, במובן שככל שהבקשה תדחה והערעור יתקבל לא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו. בין שני התנאים מתקיים יחס של מקבילית כוחות, כך שככל שמשקלו של תנאי אחד גובר פוחת משקלו הנדרש של התנאי השני. עם זאת, הבכורה נתונה לשיקול מאזן הנוחות. ראו לענין זה ע"א 2397/16 המאגר הישראלי לביטוח רכב ("הפול") נ' פלוני (פורסם במאגרים) (להלן: "ענין הפול") והאסמכתאות שם.

בע"א 8721/16 אס.פי. מוקד תקשורת בע"מ נ. אלתא מערכות בע"מ (פורסם במאגרים) (להלן: "פרשת אלתא") נקבע, כי "כאשר מדובר בבקשה לעיכוב ביצועו של פסק דין, הקובע חיוב כספי, הנטייה הברורה היא שלא להיעתר לבקשה, אלא במקרים חריגים..."

עוד נקבע בפרשת אלתא כי יש להתחשב במצבו הכלכלי של המבקש רק במקרים חריגים ועל המבקש להניח תשתית עובדתית מספקת לעניין נזקים שלטענתו יגרמו עקב מימוש פסק הדין.

4. בענייננו, לא פירטה המבקשת כלל מדוע לשיטתה סיכויי הערעור טובים, והסתפקה בטענה כי בהתאם להלכה הפסוקה, מקום בו מועלות טענות הגנה מפורטות, דין התנגדות לביצוע שטר להתקבל. בכך, בכל הכבוד לא די.

לא זו אף זו, המבקשת אף לא הניחה ולו ראשית תשתית ראייתית ממנה ניתן ללמוד כי ככל שבקשתה תידחה, ייגרם לה נזק בלתי הפיך עד כדי התמוטטות כלכלית. הטענה נטענה על דרך הסתם ללא כל תמיכה. כלומר, המבקשת לא הוכיחה שמאזן הנוחות נוטה לטובתה.

5. משכך, הבקשה נדחית.

המבקשת תשלם הוצאות המשיבה בסכום של 2,500 ₪ (כולל מע"מ)

ניתנה היום, ב' סיוון תשע"ט, 05 יוני 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/05/2019 החלטה שניתנה ע"י רון שפירא רון שפירא צפייה
05/06/2019 החלטה שניתנה ע"י איל באומגרט איל באומגרט צפייה