טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר26/08/2020

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובע

אמנון חיימוב

נגד

נתבעים

1.משולם מלאכי

2.מנורה מבטחים לביטוח בע"מ

פסק דין

1. תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 15.1.2019 במעגל תנועה מאורך ברח' רבינוביץ בראשון לציון. התובע טוען לנזקים בסך כולל של 7,553 ₪, בגין עלות תיקונים, ירידת ערך ושכר שמאי.

2. בין הצדדים מחלוקת בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים, אולם זו הוכרעה, חלקית לפחות, בהליך מקביל (תא"מ 122-07-19), בו נתבעו נזקי רכב הנתבעים, וניתן פסק-דין לפי סעיף 79א, בלא הנמקה של ממש, הקובע כי בית המשפט מעדיף את גרסת התובע (כאן), ועל כן דוחה שם את התביעה.

3. נוכח זאת, עתר התובע למתן פסק-דין בשל מעשה בית דין, והצדדים הסכימו כי יינתן פסק-דין על פי החומר שבתיק, לרבות פרוטוקול החקירה בתיק המקביל.

4. משהועדפה גרסת התובע, הרי שיש לקבוע כי התאונה ארעה בעת שרכב הנתבעים נכנס למעגל התנועה, ולא הבחין ברכב התובע שכבר היה בתוך המעגל, במהלך ביצוע פניית פרסה. התובע עצמו העיד שם, כי ראה את רכב הנתבעים כ-2 מטרים לפני הכניסה למעגל התנועה, אך הודה כי שדה הראיה שלו פתוח יחסית, ומכאן כי אמור היה לראות את רכב הנתבעים קודם לכן, לצפות את האפשרות כי לא יעצור בכניסה למעגל התנועה, ולהיערך לכך.

5. מבחינות מסוימות, דומה הדבר לתאונת צומת רגילה, אם כי תוואי הכביש שם, וצורתו המאורכת של מעגל התנועה (כניסת הנתבע, ככל שניתן להסיק מהחומר, היתה באחד מקצותיו הצרים של ה"מעגל"), מלמדים כי יתכן ובאמת ישנו קושי מבחינת שדה ראיה, בשל תנועת הפרסה שמבצע רכב התובע.

6. בשים לב לכל האמור, אני קובע כי גם התובע יכול היה למנוע את התאונה, אילו נהג בזהירות רבה יותר, כמתבקש, ולפיכך אני סבור שניתן לייחס לו אשם תורם בשיעור 15%.

7. בהתאם, אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובע סך של 6,420 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 379 ₪, כשסכומים אלה נושאים הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד היום. כן אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובע שכ"ט עו"ד בסך של 2,000 ₪. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום, אחרת ישאו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום.

ניתן היום, ו' אלול תש"פ, 26 אוגוסט 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/08/2020 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה