טוען...

החלטה שניתנה ע"י יניב ירמיהו

יניב ירמיהו23/11/2020

לפני

כבוד הרשם הבכיר יניב ירמיהו

התובעת

פלונית

נגד

הנתבעת

ישיר חברה לביטוח

החלטה

1. לפניי בקשה למינוי מומחים בתחום הראומטולוגיה, שבאה בעקבות המלצת מומחה בתחום האורתופדיה למנות מומחה כאמור.

2. שיקול הדעת בכל הנוגע למינוי מומחה נתון לבית המשפט באופן בלעדי.  לצד זאת, לאחרונה ניתנו מספר פסקי דין מנחים בסוגיה זו.  בהליך ע"א 5585-12-17 (מחוזי תל אביב) פלוני נ' זועבי (2.10.2019) נקבע כי שעה שמומחה בתחום אחד מצא - על בסיס תלונות של הניזוק, רישום רפואי ובדיקה קלינית - ליקויים בתחום מומחיות אחר והוא ממליץ על מינוי מומחה באותו התחום – הרי שיש בכך ראשית ראיה למינוי המומחה בתחום הנוסף אף אם ברף הנמוך.  בהליך 70370-02-20 (מחוזי מרכז) הכשרה חברה לביטוח נ' א.פ.פ. (11.3.2020) סקר בית המשפט את הגישות השונות למינוי מומחה בהתאם להמלצת מומחה בתחום אחר (האם די בהמלצה בלבד, היא לעצמה, כדי להוות את ראשית הראיה, שמא נדרש "בדל ראיה" כחיזוק להמלצת המומחה (סעיף 9 להחלטה)).  בכל מקרה, ניתן לקבוע כי יש משקל משמעותי להמלצת המומחה.

3. לטעמי, המלצת גורם רפואי נייטרלי למינוי מומחה נוסף מהווה שיקול שספק אם ניתן להתעלם ממנו, בעוד זו הדרך היחידה בה יוכל נפגע להוכיח שיעור נכותו.  נדמה שלא יכולה להיות מחלוקת כי קיימת עדיפות ברורה למינוי מומחה נוסף חרף הספק הקיים על פני דחיית ההמלצה, משמוטב כי יתברר שהמינוי היה לשווא תחת סתימת הגולל בפני הנפגע המבקש להוכיח שיעור נכותו.

4. בתיק הוצג בדל ראיה למינוי הרפואי בתחום הנוירולוגיה – אפשרות להחמרה בפיברומיאלגיה. האמור מצטרף להמלצת המומחה ומצביע על הטעם במינוי המבוקש.  בקשר לכך יש לציין, כי נקבעה נכות בתחום האורתופדיה, כך שהנתבעת אינה נפגעת מהמינוי.

5. נוכח זאת, נעתר לבקשה וממנה מומחה בתחום המבוקש. 

6. הנתבעת תישא בשכר טרחת המומחה כמימון ביניים, תוך שמירת מלוא טענותיה ככל שיתברר כי המינוי היה לשווא.

7. ממנה בזאת את פרופ' מיכאל אהרנפלד כמומחה מטעם בית המשפט.

8. בהעדר השגה בנוגע לזהות המומחה שתוגש תוך 7 ימים - המזכירות תוציא כתב מינוי.

9. הצדדים יעבירו למומחה את כל המסמכים הרפואיים המצויים בידיהם הנוגעים לטיפול הרפואי שניתן, למעט חוות דעת רפואיות שלא נערכו על ידי מומחה מטעם בית המשפט, תוך 30 ימים מהיום.

המומחה מתבקש לבדוק את התובעת, לעיין בחומר שיעבירו לידיו ב"כ הצדדים, ולקבוע אם נותרה לתובעת נכות זמנית ו/או צמיתה, לרבות את שיעור הנכות בעקבות תאונת הדרכים מושא כתב התביעה וכתוצאה ממנה. המומחה יתייחס למגבלות התפקודיות של התובעת, ככל שקיימות, בשים לב לעבודתה ולמקצועה של התובעת ולשאלה האם התובעת תהיה זקוקה לטיפולים רפואיים בעתיד, סוגי הטיפולים ועלותם המשוערת נכון להיום.

10. המומחה יקבע מועד לבדיקה תוך 75 ימים לכל היותר, ככל שקיימת מניעה לכך הצדדים מתבקשים לעדכן את בית המשפט; המומחה מתבקש ליתן את חוות דעתו תוך 45 ימים ממועד הבדיקה בכפוף להסדרת שכר טרחתו (ע"י הנתבעת).  עותק מחוות הדעת יועבר לבית המשפט ולצדדים.

11. התיק נקבע לתזכורת פנימית בעוד 130 יום לקבלת חוות הדעת.

המזכירות תמציא עותק של החלטה זו לבאי כוח הצדדים ולמומחה.

ניתנה היום, ז' כסלו תשפ"א, 23 נובמבר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/11/2019 החלטה שניתנה ע"י יניב ירמיהו יניב ירמיהו צפייה
23/11/2020 החלטה שניתנה ע"י יניב ירמיהו יניב ירמיהו צפייה
12/07/2021 החלטה שניתנה ע"י יניב ירמיהו יניב ירמיהו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני רחלי ארוך וקנין
נתבע 1 איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ עמיקם חרל"פ