טוען...

פסק דין שניתנה ע"י שרה דותן

שרה דותן29/10/2019

לפני

כבוד השופטת עמיתה שרה דותן

מערערת

מזל שבח

נגד

משיבה

ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד משה רנד ממשרד סליפוי

פסק - דין

ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בתל אביב – יפו (כב' הרשמת קרן כ"ץ) מיום 2.5.19 לפיו נדחתה התנגדות המערערת לביצוע תביעה על סכום קצוב בסך 507 ₪ וכן בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות.

הערעור מתייחס גם להחלטה מיום 20.5.19 לפיה נדחתה בקשת המערערת לביטול פסק הדין.

הרקע העובדתי

חברת הביטוח, המשיבה, הגישה ללשכת ההוצל"פ בקשה לביצוע תביעה על סכום קצוב בשל פוליסת ביטוח דירה שהונפקה למערערת לבקשתה, על פי הנטען, ולא שולמה.

המבקשת לא הגישה התנגדות במועד. משנודע לה על פסק הדין שניתן נגדה, בהמשך להליכי הוצל"פ בהם נקטה המשיבה, הגישה בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות, התנגדות בה טענה כי מעולם לא התקשרה בהסכם עם המשיבה להנפקת הפוליסה הנטענת.

לאחר דיון שכלל חקירות של העדה (אחותה של המערערת) וסיכומים, נתנה כב' הרשמת החלטה בתאריך 19.3.19 לפיה, בכפוף לתשלום הוצאות בסך 1,500 ₪ והפקדת סך 2,000 ₪ בקופת בית המשפט, לא יאוחר מיום 28.4.19, יבוטל פסק הדין ותינתן למערערת רשות להתגונן.

המערערת לא עמדה במועד שנקבע, ובתאריך 2.5.19 נדחתה ההתנגדות.

בתאריך 20.5.19 נדחתה בקשתה של המערערת לביטולו של פסק הדין.

בדיון שלפניי, טענה המערערת באמצעות אחותה, המייצגת אותה בכל ההליכים, כי החלטת כב' הרשמת מיום 19.3.19 לא התקבלה על ידה וכי נודע לה על פסק הדין רק ביום 12.5.19, עת פנתה למזכירות בית המשפט על מנת לברר אם ניתן פסק דין.

עוד טענה, כי מיד לאחר שניתן ייפוי כוח תקף לטפל בענייני אחותה, הפקידה בקופת בית המשפט סך של 3,500 ₪.

המשיבה סבורה כי דין הערעור להידחות וזאת לנוכח קלישות טענות המערערת.

ד י ו ן

לאחר שבחנתי את המסמכים בתיק ואת טיעוני הצדדים, החלטתי לקבל את הערעור, לבטל את ההחלטה מיום 2.5.19 ולהחזיר הדיון לבית משפט קמא על מנת שידון בתביעה לגופה.

אכן יהיה על המערערת לעבור משוכה גבוהה בדרכה להוכיח שהפוליסה הוצאה מבלי שחברת הביטוח התבקשה לעשות כן. אולם, מתוך המסמכים שהוצגו עולה, כי בפנייתה של המערערת (באמצעות אחותה), לסוכן הביטוח התבקש חידוש ביטוח הדירות ללא שינוי ובהמשך, צוין כי הדירות היו מבוטחות בחברת "כלל".

אשר לאמור באישור המסירה של ההחלטה, סבורה אני כי אישור מסירה, בו צוין כי הנמענת אינה ידועה בכתובת בה היא מתגוררת שנים רבות, מעלה אף היא תהיה.

אשר על כן, החלטתי לקבל הערעור ולהחזיר הדיון לבית משפט קמא.

לנוכח הנסיבות, אין צו להוצאות.

ניתן היום, ל' תשרי תש"פ, 29 אוקטובר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/10/2019 פסק דין שניתנה ע"י שרה דותן שרה דותן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 - נתבע מזל שבח
משיב 1 - תובע ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ שמואל דב סלפוי