טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אירית הרמל

אירית הרמל14/11/2019

14 נובמבר 2019

לפני:

כב' השופטת אירית הרמל

נציג ציבור (עובדים) מר עזריאל קופלר

נציג ציבור (מעסיקים) מר מאיר שריקי

התובע

שגיא מדמון

ע"י ב"כ: עו"ד מנחם מדמון

-

הנתבע

עו"ד גיל הירשמן – נאמן חברת אופיצי

ע"י ב"כ: עו"ד גיל הירשמן

פסק דין

1. התובע הגיש נגד הנתבע תביעה לבית הדין לקבלת סעד כספי בגין הפרה נטענת של זכויות סוציאליות שונות.

2. הנתבע משמש נאמן של חברת "אופיצי בע"מ" (להלן: "החברה") אשר ניתן נגדה צו הקפאת הליכים בבית המשפט המחוזי בחיפה ביום 5.3.2013, ולאחר מכן ביום 1.10.2013 מונה הנתבע לשמש נאמן לביצוע הסדר הנושים שאושר בבית המשפט כאמור.

3. בבקשה לסילוק התביעה על הסף אותה הגיש הנתבע, נטען כי לבית הדין אין סמכות עניינית לדון בה שכן לבית המשפט של הפירוק – קרי בית המשפט המחוזי בחיפה – מוקנית הסמכות העניינית הייחודית לדון בכל נושא שהוא קשור בפירוק ו/או בהקפת הליכים המתנהלים נגד החברה, לרבות ביצועו או פרשנותו של הסדר הנושים.

4. מוסיף הנתבע וטוען בבקשתו כי הוא אינו "מעסיקו" של התובע אלא החברה היא זו שהעסיקה אותו ועל כן לגופו של עניין, אין לתובע עילת תביעה כלפיו אלא כלפי החברה בלבד וכי הוא משמש אך "ידו הארוכה של בית המשפט" של הפירוק.

5. התובע השיב לבקשה וטען כי התקיימו יחסי עובד-מעסיק בינו לבין הנתבע; כי הנתבע חתם בעצמו על הסכם ההעסקה עם התובע וכי הסמכות העניינית הייחודית לדון ביחסי עובד-מעסיק מוקנית לבית הדין בלבד.

6. לאחר שעיינו בבקשה, בתגובה שהוגשה ע"י התובע ובתשובתו של הנתבע, החלטנו לקבל את הבקשה ולסלק על הסף את תביעת התובע נגד הנתבע מחוסר סמכות עניינית.

7. כעולה מנספח א' לתגובת הנתבע, הועסק התובע בחברה תחת ניהול ענייניה ע"י הנאמן (סעיפים 1, 3, 4 למכתב ההסכמות שנחתם בין הצדדים ביום 24.3.2013). בנוסף, תלושי השכר שהופקו לתובע, בתקופה שבגינה הוגשה התביעה, נושאים באופן מפורש את שם החברה כשם המעסיקה שלו.

8. ככל שיש בידי התובע עילות תביעה שונות כלפי החברה המצויה בהליכי הסדר נושים עפ"י צו שניתן בבית המשפט המחוזי בחיפה או כלפי הנאמן שמונה לתפקידו עפ"י החלטה שיפוטית כאמור, הסכמות הייחודית לדון בהן מוקנית לבית המשפט של חדלות הפירעון (ראה סעיף 350 (ט1) לחוק החברות, תשנ"ט – 1999, וכן ראה ע"א 1091/15, ראובן רוזנפלד ואח' נ' Dolphin Fund Limited ואח' מפי כב' המשנה לנשיאה השופט רובינשטיין, כתוארו אז).

9. לכן יש מקום לסילוק התביעה בתיק זה על הסף. אין בהחלטה זו כדי לנקוט עמדה בטענות הצדדים לגופן, וככל שהתובע יבחר לעשות כן, אלה יתבררו בערכאה המוסמכת.

10. התובע ישלם לנתבע הוצאות ושכ"ט עו"ד בסך 2,500 ₪ אשר ישולמו בתוך 30 יום מהיום, שאם לא כן יישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק.

ניתן היום, ט"ז חשוון תש"פ, (14 נובמבר 2019), בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.

נ.צ. (ע) מר עזריאל קופלר

אירית הרמל, שופטת

נ.צ. (מ) מר מאיר שריקי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/11/2019 פסק דין שניתנה ע"י אירית הרמל אירית הרמל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 שגיא מדמון מדמון מנחם
נתבע 1 גיל הירשמן גיל הירשמן