טוען...

החלטה שניתנה ע"י רונה פרסון

רונה פרסון14/06/2019

בפני

כבוד השופטת רונה פרסון

מבקש

מוחמד כבהא

נגד

משיבה

מדינת ישראל

החלטה

1. לפניי בקשה לפי סעיף 57ב לפקודת התעבורה להורות על ביטולה של הודעת איסור שימוש מנהלי ברכב מספר 5640171 (להלן: "הרכב") שניתנה ביום 5.6.19 על הרכב שבחזקתו של המבקש בו נהג בנו של המבקש (להלן: "הנהג") על פי החשד כשהוא נוהג ללא מלווה בהיותו נהג חדש צעיר.

2. המבקש טען כי ביום האירוע, חג הפיטר, יצא יחד עם אשתו ואחיו ברכב שלהם לבקר קרובי משפחה והשאיר את רכבו בבית. טען כי כאשר חזר בערב לביתו סיפר לו בנו כי נהג ברכב לכפר ערערה ללא מלווה ושם נעצר על ידי משטרה והרכב נאסר לשימוש לתקופה של חודש ימים. טען כי בנו נהג ברכב ללא ידיעתו וללא הסכמתו ומבלי שביקש את רשותו. טען כי לא ידוע לו בעבר שבנו נהג ברכב ללא מלווה. טען כי הוא זקוק לרכב לתקופת החג וכן על מנת להסיע את ילדיו לגן ולבית הספר.

3. בדיון ביום 12.6.19, העיד המבקש כי יש לו רכב אחד בלבד ולרכב אין קוד לצורך הנעתו. העיד כי באותו יום היה חג והוא השאיר את מפתחות הרכב בבית וכי זו פעם ראשונה שבנו יצא עם הרכב ללא אימו שהיא המלווה שלו וכי לקח את הרכב כאשר המבקש לא היה בבית.

4. ב"כ המשיבה התנגדה לבקשה. טען כי המבקש לא נקט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לבל בנו, שהוא נהג חדש, ייקח את מפתחות הרכב. טענה כי המבקש השאיר את מפתחות הרכב בבית ללא השגחה ולא הזהיר את בנו שלא ינהג ברכב וכתוצאה מכך בנו יצא לנסיעה ונעצר.

5. אין מחלוקת על קיומן של ראיות לכאורה לצורך ההליך כאן.

6. הנהג הוא בנו של המבקש. מעדותו של המבקש עולה כי השאיר את מפתחות הרכב בבית כך שהיו נגישים לבנו של המבקש. עוד עולה מעדותו כי לא הזהיר את בנו לבל ינהג ברכב ללא מלווה במקרה הספציפי הזה או בכלל ומכאן שלא הוכיח כי עשה כל שביכולתו על מנת למנוע את העבירה.

7. אין מחלוקת שההחלטה המנהלית גורמת למבקש ולבני משפחתו אי נוחות בהתנהלותם היומיומית, אלא שהמחוקק, באפשרו הסנקציה של איסור שימוש מנהלי ברכב גם כאשר מי שביצע את העבירה אינו הבעלים של הרכב, נתן דעתו על כך כי מעצם איסור השימוש המנהלי ברכב יכול ויפגעו אנשים נוספים מלבד מבצע העבירה ובכל זאת קבע הסדר זה לצורך הרתעה.

8. עם זאת, בשים לב לנסיבות האישיות של המבקש, ולאחר שעיינתי בתגובת הנהג בטופס השימוע ממנה עולה לכאורה כי הרכב נלקח ללא ידיעת אביו, המבקש, במהלך החג, ובשים לב לכך שמדובר ברכב יחיד בבית, החלטתי, לפנים משורת הדין, להיעתר לבקשה באופן חלקי ולהורות על קיצור תקופת איסור השימוש המנהלי ברכב באופן שתהיה מידתית ומאוזנת, כך שהרכב יוחזר למבקש ביום 20.6.19 בשעה 09:00.

9. המזכירות תעביר עותק החלטתי זו לצדדים.

ניתנה היום, י"א סיוון תשע"ט, 14 יוני 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/06/2019 החלטה שניתנה ע"י רונה פרסון רונה פרסון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מוחמד כבהא
משיב 1 מדינת ישראל מורן קסוס דהאן