טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר13/02/2022

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובעת

נאסר קמר

נגד

נתבעות

1.לובנה עבד אל קאדר

2.הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

1. בפני תביעה כספית, בסך 18,671 ₪ (לאחר שסכום התביעה תוקן בהסכמה בפתח ישיבת ההוכחות), שעניינה נזקי תאונת דרכים וכיסוי ביטוחי. התובעת מייחסת לנתבעת 1 פגיעה מאחור ברכבה, והדיפתו על רכב שהיה לפניה. הנתבעת 2 ביטחה את רכב הנתבעת 1, אולם סרבה להעניק כיסוי ביטוחי, בטענת מסירת מידע כוזב. לא הוגשה הודעת צד ג' ע"י הנתבעת 1 נגד הנתבעת 2.

2. בפתח ישיבת ההוכחות, לבד מההסכמה לעניין סכום הנזק, הודיעה הנתבעת 1, מפי בא-כוחה, כי אין מחלוקת באחריות לתאונה. פועל יוצא הוא, שכל הדיון עסק בשאלת הכיסוי הביטוחי.

3. העידו התובעת, הנהג מטעמה, נוסע ברכבה (בכל שלוש העדויות – לא נחקרו העדים חקירה נגדית ע"י ב"כ הנתבעת 1), והנתבעת 1 בעצמה (שלא נחקרה בחקירה נגדית ע"י ב"כ התובעת) – וכל אלה, לאחר מסירת גרסתם לשאלות בית המשפט, נחקרו בחקירה נגדית רק ע"י ב"כ הנתבעת 2. ניכר היה כי החקירה מתמקדת בשאלות הקשורות לנסיבות המדויקות של התאונה, על מנת להכין את הקרקע לעמדת הנתבעת 2 להסרת כיסוי.

4. לאחר עדויות אלה, נמסרו לב"כ התובעת והנתבעת 1 מסמכים וחומר מוקלט, שהוכנו ע"י החוקרת שנשכרה על ידי הנתבעת 2 (ושהעיון בהם נדחה לשלב זה), נדחה המשך הדיון להיום, על מנת לאפשר ליתר הצדדים לעבור כדבעי על חומרי החקירה, לצורך חקירת החוקרת.

5. בפתח הדיון היום, הודיעה התובעת כי הגיעה להסכמה עם הנתבעת 2, כי התביעה נגדה תידחה ללא צו להוצאות. הנתבעת 1, עם זאת, התנגדה לכך, ולחילופין דרשה כי גם התביעה נגדה תידחה, אגב הצבעה על תהיות שונות שעלו מהעדויות שנשמעו.

6. התובעת, מנגד, עמדה על מתן פסק-דין נגד הנתבעת 1, והדין עמה.

7. איני רואה כיצד יכולה הנתבעת 1 להתנגד לדחיית התביעה נגד הנתבעת 2. הדבר אינו משפיע על חזית המחלוקת שבין הנתבעות לבין עצמן, וכשם שיכולה היתה הנתבעת 1 להגיש הודעת צד ג' נגד הנתבעת 2 (וליתר דיוק, לבקש לעשות כן, ויש להניח כי בקשתה היתה מתקבלת) – יכולה היא להגיש נגדה תביעה עצמאית, אם תחפוץ.

8. ובאשר לנתבעת 1 עצמה, הרי שכאמור לעיל, היא הצהירה על העדר מחלוקת בשאלת האחריות, והיתה גם חלק מההסכמות הנוגעות לסכום הנזק. הן מטעמי השתק והן מטעמי מדיניות שיפוטית, לא ניתן לאפשר לה היום לבקש תוצאה אחרת מאשר התוצאה שהיתה מוסכמת עליה מלכתחילה. למעלה מהדרוש אעיר, כי בעיקרי הגירסה, היה מיתאם בין עדות נהג התובעת לבין עדות הנתבעת 1, והמשותף לעדויות אלה מוביל ממילא לקביעה כי האחריות להתרחשות התאונה היא על הנתבעת 1.

10. אשר על כן, אני מקבל את בקשות התובעת, ואני דוחה את התביעה נגד הנתבעת 2, ללא צו להוצאות, ומקבל את התביעה נגד הנתבעת 1, באופן שאני מחייב את הנתבעת 1 לשלם לתובעת סך של 18,671 ₪, בצירוף אגרת התביעה (מחצית ראשונה), כשסכומים אלה נושאים הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד היום; וכן את אגרת התביעה (מחצית שניה), שכר העד (כפי שנפסק), ושכ"ט עו"ד בסך 3,277 ₪. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום, אחרת ישאו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום.

ב"כ התובעת יגיש פסיקתה לחתימתי, במידת הצורך.

ניתן היום, י"ב אדר א' תשפ"ב, 13 פברואר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/12/2020 החלטה על בקשה של נתבע 2 מתן החלטה צוריאל לרנר צפייה
21/12/2020 החלטה על בקשה של תובע 1 מתן החלטה צוריאל לרנר צפייה
07/01/2021 החלטה שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה
13/02/2022 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה
17/04/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 מתן פסיקתא צוריאל לרנר צפייה
12/09/2022 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה