טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר12/07/2020

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובעת

הראל חברה לביטוח בע"מ ח.פ520004078

נגד

נתבעת

מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

פסק דין

1. תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 16.10.2018 בעפולה. התובעת טוענת לזכותה לשיבוב נזקים בסך כולל של 6,603 ₪, בגין עלות תיקונים ושכר שמאי.

2. המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

3. המגע בין כלי הרכב היה בין הכנף השמאלית-קדמית ברכב התובעת לבין אחד הגלגלים הימניים במשאית הנתבעת (משאית עם עגלה נגררת). בצילומים מהזירה המגע הוא עם חלקה הקדמי של העגלה, כשהמשאית הגוררת, עם הארגז, כולם קדימה מהרכב. המקום הוא כניסה חד-נתיבית למעגל תנועה, לאחר ששני נתיבים מצטמצמים לאחד. קדמת המשאית כבר בתוך מעגל התנועה, בעוד קדמת הרכב היא כ-5 מטרים לפני מעבר החציה שלפני הכניסה למעגל.

4. נהגת הרכב טוענת שנעמדה במקום שנעמדה לקראת כניסה למעגל התנועה, כשחשה לפתע במכה מצד שמאל שלה, בלא שראתה קודם לכן את המשאית.

5. נהג המשאית טוען שהגיע לקראת המעגל על הנתיב הימני, ואז עבר שמאלה כדי לבצע בבטחה את הפניה ימינה, ואז ככל הנראה ניסתה נהגת התובעת להשתחל מימין למשאית.

6. שתי הגרסאות אינן נאמנות עלי באופן מלא, של הנהגת בשל ריחוק רכבה מהמעגל, ושל הנהג בשל היות המשאית מיושרת בבירור בנתיב השמאלי.

7. עם זאת, גרסת הנהג, באופן כללי, מסתברת יותר, במובן זה שסביר שהרכב לא היה במקום כשהמשאית התקרבה למעגל, אלא התקדם למקום בו נפגע בעוד המשאית חולפת משמאל לרכב, אולי מאחר שהנהגת לא צפתה שלאחר המשאית תבוא גם העגלה הנגררת. מכל מקום, אין צורך להכריע באופן מוחלט, שכן די בכך שגרסת הנהג אינה מסתברת פחות מזו של הנהגת, כדי להביא לדחיית התביעה.

8. לאור האמור, אני דוחה את התביעה, ומחייב את התובעת לשלם לנתבעת את שכר העד בסך 550 ₪. לבד מכך – אין צו להוצאות.

9. בשולי הדברים אציין, כי בפרוטוקול נרשם, משום מה, ששכר העד הוא 300 ₪, אולם מדובר בטעות סופר. בהינתן הגעת הנהג מטורעאן, השכר שנפסק בפועל באולם היה 550 ₪, כפי שנכתב בסעיף 8 לעיל. יראו את טעות הסופר כאילו תוקנה בהתאם.

ניתן היום, כ' תמוז תש"פ, 12 יולי 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/07/2020 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה