טוען...

החלטה שניתנה ע"י עינת דינרמן

עינת דינרמן15/07/2019

בפני

כב' הרשמת הבכירה, עינת דינרמן

התובעת/המבקשת:

אין דור עיצובים בע"מ

נגד

הנתבעת/המשיבה:

ג'ומאנה מרזוק

החלטה

  1. בפני בקשה לביטול החלטתי בדבר עיכוב הליכי ההוצל"פ שניתנה בתאריך 27.6.19 , בהעדר תגובה מטעם התובעת.
  2. התובעת טוענת כי הבקשה לעיכוב הליכים כמו גם ההחלטה לא הועברו לידיה, וזאת בניגוד להחלטה מיום 23.6.19 בה הורה ביהמ"ש לנתבעת להעביר בקשתה לתגובתה של התובעת שתינתן בתוך 3 ימים מקבלתה.
  3. התובעת טוענת עוד כי אין בפיה של הנתבעת הסבר ממשי לאיחור בהגשת ההתנגדות וכי הנתבעת קיבלה את האזהרה בתיק ההוצל"פ בתאריך 3.1.19 וזאת על סמך אישור המסירה ותצהיר המוסר מטעם התובעת.
  4. התובעת טוענת עוד כי הנתבעת העלימה מבקשתה לעיכוב הליכים את החלטתה של כב' רשמת ההוצל"פ מיום 5.2.19 לפיה מחקה כב' הרשמת את ההתנגדות בקבעה כי לא הוגשה כדין; וכי על הנתבעת להגיש את התנגדותה בצירוף הארכת מועד כדין.
  5. לשיטתה של התובעת, ההתנגדות והבקשה להארכת מועד, הוגשו על ידי הנתבעת רק כעבור ארבעה חודשים ממתן החלטת רשמת ההוצל"פ , ללא כל הסבר או נימוק לאיחור הניכר.
  6. מנגד, טענה הנתבעת כי התאריך המופיע באישור מסירת האזהרה מזויף וכי התאריך שקיבלה הנתבעת את האזהרה היה באמצע חודש ינואר 2019 ולא ב- 3.1.19, על כן הנתבעת הגישה התנגדות לביצוע שטר ב-5.2.19 והופתעה לגלות כי חלף המועד להגשת ההתנגדות.
  7. עוד טענה הנתבעת כי עומדת לה הגנה טובה המצדיקה את הארכת מועד ההתנגדות. לשיטתה מדובר בכישלון תמורה מוחלט, שכן מסרה הנתבעת שיקים עבור התקנת דלתות פנים לטובת פרויקטים של חברת אקסודוס, בה עובד אביה של הנתבעת.
  8. לדברי הנתבעת, רק חלק מהדלתות סופקו על ידי התובעת ותנאי העסקה התנו את פירעון השיקים באספקת והתקנת הדלתות בתשלום ולשם כך גם השיקים היו דחויים.
  9. התובעת טוענת לעומת זאת, כי הנתבעת לא הבהירה בתצהירה כיצד הגיעה לידיה האזהרה באמצע ינואר ומלבד טענה עמומה לזיוף, אין בפיה כל טענה כנגד אישור המסירה.

דיון והכרעה:

  1. אכן החלטתי ניתנה טרם הוצגה בפני אסמכתא על כך שהנתבעת המציאה לתובעת את בקשתה לעיכוב הליכים ובהסתמך על צפייה בהחלטה של ב"כ התובעת באתר "נט המשפט".
  2. יש טעם בטענות התובעת לפיהן הנתבעת לא הבהירה בתצהירה המועד המדויק של מסירת האזהרה אלא טענה שהתקבלה באמצע ינואר, וטענת הזיוף נטענה ב"חצי פה".
  3. לא זו אף זו, הנתבעת העלימה מבקשתה לעיכוב הליכים את העובדה שניתנה עוד ב-5.2.19 החלטה המוחקת את התנגדותה מאחר והוגשה ללא בקשה להארכת מועד.
  4. כן העלימה הנתבעת את העובדה לפי בקשה מתוקנת כאמור הוגשה על ידיה רק כעבור 4 חודשים ממתן החלטת רשמת ההוצל"פ ביוני 2019 וכעבור כחצי שנה מאז מסירת האזהרה, וזאת ללא כל נימוק או הסבר לאיחור הניכר.
  5. לכל האמור לעיל, אני מבטלת את החלטתי מיום 27.6.19 ומתנה את עיכוב ההליכים בהפקדה של 2,500 ₪ לקופת בית המשפט תוך 30 יום.

ניתנה היום, י"ב תמוז תשע"ט, 15 יולי 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/07/2019 החלטה שניתנה ע"י עינת דינרמן עינת דינרמן צפייה
01/12/2020 החלטה שניתנה ע"י עינת דינרמן עינת דינרמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אין דור עיצובים בע"מ יעקב ח'לול
נתבע 1 ג'ומאנה מרזוק אדיב מחול