טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר15/06/2020

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובע ונתבע שכנגד 1

ניסים שבתאי

נגד

נתבעות;נתבעת 2 תובעת שכנגד

1.מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

2.ענת שוורץ

נגד

נתבעת שכנגד 2

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

בפני תביעה כספית, על סך של 4,384 ₪ (מתוכו 500 ₪ נזקים כלליים), ותביעה שכנגד, על סך של 6,210 ₪ (מתוכו 2,000 ₪ נזקים כלליים) שעניינה נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים. בתום הדיון שהתקיים בפני, ובנסיבות, הסכימו הצדדים להכרעה על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בלא נימוקים, ובהסתמך על כתבי הטענות, העדויות וחומר הראיות שהוגש.

בקליפת אגוז: שני כלי הרכב נכנסו לצומת בשני נתיבים צמודים המאפשרים המשך ישר, אלא שלאחר הצומת ממשיך הכביש כנתיב אחד בלבד. רכב התובע היה מימין, וכשנכנס להמשך הכביש, מצא לשמאלו ולפניו את רכב הנתבעות. המגע היה בין הפינה השמאלית-קדמית ברכב התובעת לכנף הימנית-אחורית ברכב הנתבעות. איש מהנהגים לא ראה את רכב משנהו לפני הפגיעה, ונהגת הנתבעות לא היתה מודעת לכך שהנתיב שלימינה (לפני הצומת) ממשיך ישר אף הוא.

לאחר ששמעתי את העדויות, ולאחר שעיינתי במוצגים ובכתבי הטענות, לרבות רכיבי הנזק השונים, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק לדחות את התביעה העיקרית, ואילו בתביעה שכנגד אני מחייב את הנתבעים שכנגד לשלם לתובעת שכנגד סך כולל של 4,210 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 379 ₪, כשסכומים אלה נושאים הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד היום; וכן שכ"ט עו"ד בסך 2,000 ₪. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום מהיום, אחרת יצברו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל.

ניתן היום, כ"ג סיוון תש"פ, 15 יוני 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/06/2020 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה