טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר19/02/2020

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובעת

אקסטרז בע"מ

נגד

נתבע

בועז בר דיין

פסק דין

בפני תביעה כספית, בסך של 2,436 ש"ח (קרן, לא כולל הוצאות ושכ"ט). התיק נפתח בהוצאה לפועל (תיק 5187760319), בהגשת התביעה לביצוע. הנתבע הגיש התנגדות (לכאורה באיחור).

הדיון בהתנגדות התנהל באופן בלתי פורמאלי, ובנסיבות, הסכימו הצדדים להכרעה על דרך הפשרה, על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בלא נימוקים, ובהסתמך על כתבי הטענות, ועל הטענות שעלו בעל פה, שלא לפרוטוקול. כך הסכימו הצדדים, וטוב שכך הסכימו, שכן "יפה כוח פשרה מכוח הדין" (תוספתא, סנהדרין א', ט"ו).

נוכח אופי אופן זה של הכרעה, לא יפורטו טענות הצדדים, אולם יצוין, כי מדובר בהתקשרות משנת 2012, שהנתבע שילם על חשבונה, אז, כ-1,000 ₪, ובטענות הדדיות שונות, אשר מצד התובעת כוללות גם התייחסות לשאלת מועד הגשת הבקשה.

"פסיקה בדרך של פשרה פירושה שבית המשפט לא ידרש להכריע את הדין ולתת פסק דין על פי קביעה שבעל דין זה או אחר צודק במחלוקת על פי הוראות החוק או הדין אלא משמעותה שביהמ"ש יתן פסק דין על דרך הביניים והמיצוע שבין טענות שני הצדדים." (ר' ת.א. (ב"ש) 187/93 – פרץ אשר נ. קופ"ח של ההסתדרות, תק-מח 95(3), 240).

מהסכמת הצדדים, כאמור, יש לראות את כל אחד מן הצדדים כמי שמבקש לסיים את הסכסוך שנתגלע בינו לבין חברו בדרך של פשרה ולא בהכרעה שיפוטית חדה ונוקבת. הסכמה זו טומנת בחובה את נכונותו של כל צד שלא לעמוד בתוקף על כל טענותיו בבחינת "ייקוב הדין את ההר", אלא לקבל מענה הולם למכלול הסיכונים והסיכויים העומדים בפניו (ראה רע"א 5192/01 די וורולי נ' הלין (תק-על 2002(1), 408)).

לאחר ששקלתי את הסיכויים והסיכונים של שני הצדדים, ועיינתי בכתבי הטענות ובטענות הצדדים ובמסמכים שלפני, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק, כסילוק סופי ומוחלט של כל טענות הצדדים בעניין זה, לחייב את הנתבע לשלם לתובעת סך כולל של 540 ש"ח.

סכום זה ישולם ב-3 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים, בסך של 180 ₪ כל אחד, שישולמו עד ליום ה-15 בכל חודש קלנדרי, מיום 15.3.2020 ועד יום 15.5.2020. אי עמידה בתשלומים תגרור חידוש הליכי ההוצאה לפועל בתיק הנזכר לעיל לגביית הסכום הפסוק, כאמור לעיל, בניכוי כל סכום ששולם על חשבונו (ואיחור של עד 5 ימים לא ייחשב כאי-עמידה בתשלום). אופן התשלום יתואם בין הצדדים, ואם לא יתואם – יופקד סכום כל תשלום בתיק ההוצאה לפועל, ועל כן אני מורה גם, כי הליכי ההוצאה לפועל ימשיכו להיות מעוכבים, אולם לא יעוכבו כספים. עם השלמת ביצוע התשלומים, תסגור המשיבה את תיק ההוצאה לפועל.

המזכירות תשלח העתק פסק-הדין לצדדים.

ניתן היום, כ"ד שבט תש"פ, 19 פברואר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/02/2020 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אקסטרז בע"מ לבנה קציר
נתבע 1 בועז בר דיין