טוען...

החלטה על בקשה של משיב 2 הודעה מטעם המנהל המיוחד ובקשה למתן החלטה בבקשה לביטול ההליך

מרב בן-ארי10/10/2021

מספר בקשה:7

לפני כבוד השופטת מרב בן-ארי

בעניין: פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980

ובעניין:

המבקש:

שפירא נדב (מנהל מיוחד)

נגד

המשיבים:

1.כונס נכסים רשמי תל אביב

2.בנק לאומי לישראל בע"מ (נושה)

3.מוחמד נאשף (החייב)

החלטה

1. בקשת החייב לביטול פסק דין שניתן ביום 14.4.21 שהורה על ביטול ההליך.

2. לאחר עיון בכלל העמדות, מצאתי כי אין מקום לחידוש ההליך.

3. צו כינוס לנכסי החייב ניתן ביום 31.12.19. עסקינן בהליך שני של החייב, כאשר הליך קודם בוטל עקב ניצולו לרעה.

4. הליך זה בוטל לאחר שהחייב התעלם מהבקשה שהוגשה בעניינו לביטול ההליך ולאחר שניתנו לו מספר הזדמנויות להתנהל בהליך באופן תקין.

כפי שהחייב הגיב להחלטת בית המשפט שביטלה את ההליך, לא הייתה מניעה שיעשה כן קודם לכן.

5. האדישות לזמנו של בית המשפט, שהוא זמן ציבורי יקר ומצומצם, יש לה מחיר. לא ייתכן שבמשך יותר משנה בית המשפט יקדיש משאבים יקרים כדי לתת עוד ועוד הזדמנויות לחייב, והאחרון לא יעשה דבר, ו"יתעורר" רק לאחר ביטול ההליך.

6. בפסיקה נקבע שעל בית המשפט להפעיל סמכות זו בזהירות, על מנת שלא לכרסם בעיקרון סופיות הדיון (רע"א 320/15 איריס דוויק נ' כונס הנכסים הרשמי, פסקה 6 (14.4.15)).

7. עוד נקבע כי הגשת בקשה לעיון חוזר ניתן להגיש רק אם חל שינוי נסיבות מהותי או התגלתה עובדה חדשה שלא היתה בפני בית המשפט בעת הדיון המקורי ומתן ההחלטה (ראו: רע"א 2381/14 עציון שחורי נ' כונס הנכסים הרשמי (7.7.14)).

8. בנוסף, על בית המשפט להביא בחשבון במסגרת שיקוליו, גם את התנהלות החייב לאורך ההליך, את תם ליבו ואת התועלת שתקום לנושים בקבלת הבקשה או בדחייתה.

9. בענייננו, החייב לא הצביע על שינוי כלשהו בנסיבות. החייב אף לא הסביר את התנהלותו בהליך ומדוע לא ניצל את ההזדמנויות שניתנו לו. הבקשה הוגשה בחודש 07/21 בחלוף המועד בלי שנתמכה בתצהיר, ויש בכך כדי לחזק את טענת המנהל המיוחד לפיה החייב זנח את ההליך. לאורך כל ההליך החייב צבר חוב פיגורים (כיום החוב עומד על סכום של כ- 750 ₪), לא הגיש דוחות כנדרש מתחילת ההליך ואף לא ניצל את ההזדמנויות הרבות שניתנו לו, זאת בשים לב לכך שעסקינן בהליך שני של החייב וחזקה עליו שהוא מודע לחובות ההליך והעמידה בתנאיו.

10. לא מצאתי שהחייב הצביע על נסיבות חדשות או על טעמים המצדיקים עיון חוזר בהחלטה או החייאת התיק כעת. הצהרת כוונות מצד החייב להתחייב לעמוד בדרישות ההליך, שעה שניתנו לו אינספור הזדמנויות בעבר לעשות כן, לא מהווה שינוי נסיבות.

11. לזאת יש להוסיף שהבקשה הוגשה יותר משלושה חודשים לאחר מתן החלטה בדבר ביטול ההליך. ככל שהחייב היה חפץ לתקוף את ההחלטה, היה עליו לנקוט במסלול של הגשת ערעור במועד הקבוע לכך בדין.

12. משחלף המועד, החייב יוכל למצות זכויותיו בהגשת בקשה חדשה ככל שהדין מאפשר זאת.

13. נוכח האמור, הבקשה נדחית.

ניתנה היום, ד' חשוון תשפ"ב, 10 אוקטובר 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/04/2021 פסק דין שניתנה ע"י מרב בן-ארי מרב בן-ארי צפייה
10/10/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 הודעה מטעם המנהל המיוחד ובקשה למתן החלטה בבקשה לביטול ההליך מרב בן-ארי צפייה