טוען...

החלטה שניתנה ע"י אור אדם

אור אדם01/01/2020

בפני: כב' השופט אור אדם, סגן הנשיאה

תובעת

ס.א

ע"י עו"ד מאיר מזוז

נגד

נתבעת

כלל חברה לביטוח בע"מ
ע"י עו"ד שיראל סלע

החלטה

  1. זוהי החלטה בבקשת התובעת, למינוי מומחים רפואיים, לצורך מתן חוות דעת רפואית בשאלת הנכות הרפואית, בתביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים תשל"ה 1975.
  2. התובעת הגישה תביעה לפיצויים בגין פגיעתה בתאונת דרכים שאירעה לטענתה ביום 24.4.2014.
  3. התובעת ביקשה למנות מומחים רפואיים בתחום האורתופדי ובתחום הפסיכיאטרי. לטענתה, היא סובלת עקב התאונה מסימפטומים שונים כאמור במסמכים הרפואיים אשר צורפו לבקשה.
  4. הנתבעת התנגדה לבקשה למינוי מומחים. לטענתה, מהתיעוד הרפואי עולה כי התובעת הציגה מסמכים בודדים בלבד שאינם מצביעים על ממצאים כלשהם, לא הוצגה ראשית ראיה ואין רצף טיפולי ומכאן, יש לדחות את הבקשה למינוי מומחים.
  5. לאחר שעיינתי בבקשה, בתגובת הנתבעת, בכתב התביעה על נספחיו ובמסמכים הרפואיים שצורפו לבקשה, למרות המגמה המרחיבה במינוי מומחים – הרי שלא מצאתי כי יש להיעתר לבקשה לקבל חוות דעת לקביעת הנכות הרפואית בתחום האורתופדי ובתחום הפסיכיאטרי. התובעת צרפה לבקשתה למינוי מומחים רפואיים שלושה מסמכים בלבד: האחד, מכתב שחרור מבית החולים מיום התאונה, 24.4.14, במכתב זה לא נמצאו כל ממצאים. מסמך נוסף מיום 28.4.14 שהוא הפניה למכון פיזיותרפיה ואישור מחלה ל-12 ימים. המסמך השלישי והאחרון מיום 19.5.15 הוא סיכום טיפול פיזיותרפיה, סה"כ 6 ביקורים.
    פרט למסמכים אלה, לא צורף דבר. לא ניתן להתעלם מכך שהמסמך האחרון הוא מלפני ארבע וחצי שנים. לא צורף כל מסמך המעיד על ביקור אצל מומחה בתחום האורתופדי או ביקור אצל מומחה בתחום הפסיכיאטרי.
    נוכח האמור לעיל, עם כל ההבנה, אין בתיעוד הרפואי אפילו ראשית ראיה מזערית לנכות צמיתה, ואין לי אלא לדחות את הבקשה למינוי מומחים.
  6. נוכח האמור לעיל יגישו הצדדים תחשיבי נזק, בהנחה כי התאונה לא הביאה לנכות צמיתה.
  7. תחשיב נזק מטעם התובעת יוגש עד יום 26.1.2020.
  8. תחשיב נזק מטעם הנתבעת יוגש עד יום 23.2.2020.
  9. תחשיבי הנזק יוגבלו לארבעה עמודים ויכללו, בין היתר, טיעון בכתב לגבי תקופת אי הכושר שאושרה, התייחסות למשך זמן ההיעדרות (בפועל) מהעבודה, התייחסות בכתב לסכומי הניכוי, שלדעת הצדדים יש לנכות, בציון הסכום הסופי לניכוי ושיטת החישוב לגבי כל אחת מהקצבאות (דמי פגיעה, מענק נכות, קצבת נכות וכיוצ"ב), אליהם יצורפו אישורי אי כושר לעבודה, אסמכתא מהמעביד לגבי תקופת ההיעדרות בפועל, תלושי שכר (לפחות ארבעה חודשים לפני התאונה, ברצף תלושים עד חלוף ארבעה חודשים לפחות לאחר חזרה לעבודה), נתונים אודות תקבולים ששולמו ע"י המוסד לביטוח לאומי, חוות דעת אקטואריות, קבלות וכל מסמך רלוונטי אחר לתמיכה בטענות שנטענו בתחשיב.
  10. לאחר הגשת תחשיבי הנזק, תשלח לצדדים הצעת בית המשפט בכתב, אלא אם כן יבקשו הצדדים כי יקבע מועד לדיון.
  11. התיק נקבע לעיון ליום 24.2.2020.

ניתנה היום, ד' טבת תש"פ, 01 ינואר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/01/2020 החלטה שניתנה ע"י אור אדם אור אדם צפייה
14/05/2020 החלטה שניתנה ע"י אור אדם אור אדם צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני מאיר מזוז
נתבע 1 כלל חברה לביטוח בע"מ שיראל סלע