טוען...

פסק דין שניתנה ע"י דליה אסטרייכר

דליה אסטרייכר25/02/2020

לפניי

כבוד הרשמת הבכירה דליה אסטרייכר

תובע

אליהו שבת

נגד

נתבעים

1. הפניקס חברה לביטוח בע"מ

2. שלומי חיים

פסק דין

לפני תביעה לפיצוי התובע בגין נזקי רכוש, שנגרמו לרכבו בתאונת דרכים מיום 23.08.19.

לטענת התובע, הוא נסע בנתיב הימני במעגל תנועה כאשר לפתע רכב הנתבעים שנסע בנתיב השמאלי סטה לנתיבו במטרה לצאת מהמעגל, פגע ברכבו וגרם לנזקים כפי שמופיעים בחוות דעת השמאי שצורפה לכתב התביעה.

הנתבע 2 שנהג ברכב הנתבעים טען מצדו כי הוא נסע בנתיבו ישר כאשר לפתע רכב התובע סטה מנתיבו ופגע בו.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ונספחיהם ושמעתי את עדויות הנהגים כמו גם עיינתי בתמונות מעגל התנועה וכיווני הנסיעה מהם הגיעו הצדדים הגעתי למסקנה כי האחריות לקרות התאונה רובצת לפתחו של הנתבע 2 וממילא כי דין התביעה להתקבל.

התרשמתי לחיוב מעדותו של התובע באופן בלתי אמצעי ואני מקבלת את גרסתו לאופן קרות התאונה. לעומת עדות התובע גרסת נהג הנתבעים היתה מבולבלת ואינה מתיישבת עם נתוני המקום. כך למשל, בעוד בהודעתו למבטחת מטעמו לאחר התאונה מסר כי התאונה התרחשה ברחוב המרכבה כפי שטען התובע בעדותו לפני טען כי התרחשה ברחוב אחר. בעוד טען כי ביקש לצאת מהככר לרחוב האורגים הרי בשבפועל יציאה זו אינה מתיישבת עם תוואי מעגל התנועה וממילא פנייה שמאלה לא היתה אפשרית אלא לרחוב הרכבה כפי טען שהתובע וממילא כפי שהוגיע למבטחת מטעמו. זאת ועוד, בעוד התובע טען כי התאונה התרחשה במעגל התנועה טען הנתבע 2 כי התאונה התרחשה הרבה אחרי מעגל התנועה כאשר נסע ישר בנתיבו אולם משום מה את עדותו החל בכך כי נכנס למעגל התנועה. ככל שמעגל התנועה אינו רלוונטי לתאונה מדוע טרח הנתבע להזכירו.

גם לגופו של עניין, בעוד התובע סיפר כי הבחין ברכב הנתבע סוטה לנתיבו נהג הנתבעים כלל לא היה מודע לרכב התובע עד לרגע התאונה וממילא לא היה ברשותו כל הסבר מניח את הדעת מהיכן הגיע. זאת ועוד, נוכח האמור ובהינתן כי לא היתה מחלוקת כי במעגל התנועה נסע הנתבע בנתיב השמאלי והתובע בימני וממילא כי על מנת לצאת מתוך המעגל היה על הנתבע לסטות לנתיב הימני ולא לבצע את הפנייה מתוך הנתיב השמאלי כפי שעשה אז פגע ברכב התובע.

בנסיבות אלה, אני מוצאת כאמור כי האחריות לקרות התאונה רובצת לפתחו של הנתבע.

התובע תמך את תביעתו בחוות דעת שמאי. לא הוגשה חוות דעת נגדית וממילא חוות דעת זו לא נסתרה.

בהתאם לכך אני מחייבת את הנתבעים, יחד ולחוד, לשלם לתובע סך של 10,780 ₪ נושא רבית והפרשי הצמדה מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל. כמו כן, ישאו הנתבעים הדדית בתשלום הוצאות התובע בסך של 600 ₪.

סכום זה ישא רבית והפרשי הצמדה מיום מתן פסק הדין ועד למועד התשלום בפועל.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור, תוך 15 ימים, לבית המשפט המחוזי מרכז- לוד.

ניתנה היום, ל' שבט תש"פ, 25 פברואר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/02/2020 פסק דין שניתנה ע"י דליה אסטרייכר דליה אסטרייכר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אליהו שבת
נתבע 1 הפניקס חברה לביטוח בע"מ
נתבע 2 שלומי חיים