טוען...

החלטה שניתנה ע"י שני שטרן

שני שטרן24/10/2019

לפני כבוד השופטת שני שטרן

המבקש:

ירדן סלם
באמצעות ב"כ עו"ד אורון

נגד

המשיבה:

מדינת ישראל

החלטה

בפני בקשה לביטול פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה של המבקש למשך 60 יום, אשר נפסל בשל מעורבותו בתאונת דרכים בה פגע עם רכבו באופנוע. כתוצאה מהתאונה נפצעו שלושה מעורבים, שניים מהם חבלות של ממש.

לאחר עיון בחומר החקירה שהועבר לעיוני החלטתי לדחות את הבקשה, שכן לא השתכנעתי שביטול הפסילה לא יפגע בביטחון הציבור לאור סעיף 48 לפקודת התעבורה [נוסח חדש] התשכ"א- 1961.

זאת קבעתי, הן לאור קיומה של תשתית ראייתית לחשדות כנגד המבקש ביחס לאחריותו לתאונה והן לאור התקיימותה של עילת המסוכנות הנלמדת הן מנסיבות העבירה ותוצאותיה והן מעברו התעבורתי של המבקש.

על פי חומר החקירה התאונה ארעה ביום 10.9.19 בסביבות השעה 01:20 ברח' חיים לבנון (פינת דרך נמיר) בעיר תל אביב.

ביום 11.9.19 נערך למבקש שימוע במשטרת ישראל (להלן : "השימוע") .

בשימוע נמסר למבקש כי לאחר עיון בחומר החקירה עולה כי ישנו יסוד סביר להגשת כתב אישום בעבירות של נהיגה בקלות ראש וסטייה מנתיב נסיעה שגרמו לתאונת דרכים בה נפגע רוכב אופנוע.

עוד נמסר למבקש כי הוחלט לפסול אותו מלהחזיק ברישיון הנהיגה למשך 60 ימים.

בבקשה דנן טוען ב"כ המבקש כי כאשר סטה המבקש עם רכבו, האופנוע המעורב לא היה מימינו, אלא נסע אחרי רכבים שנסעו אחרי המבקש, או לפחות, קיימת אפשרות שכזו.

עוד טוען כי הקצין לא בדק את עברו התעבורתי של המבקש. זאת הוא מסיק מכך שעברו לא צוין כנימוק לפסילה וכי הקצין לא ציין זאת.

לבסוף, לטעמו, על הקצין לשקול את מספר ימי הפסילה, שיכולה להגיע עד ל-60 ימים ולא להסתפק בברירת המחדל המקסימאלית.

המשיבה טענה כי אין מקום לביטול הפסילה כיוון שהקצין פעל בסמכות וכי לא נפל פגם בהחלטתו. כמו כן, לטעמה של המשיבה, מבחינת חומר החקירה בתיק עולה כי קיימות ראיות לכאורה וכן עברו של המבקש, הכולל 12 הרשעות משנת 2011 וכן, 4 תיקים ממתינים לבירור דין.

עיון בחומר החקירה מלמד כי יש ממש בטענות ב"כ המשיבה וכי קיימות בתיק ראיות לכאורה לאשמת המבקש בתאונה, לרבות העובדה כי גרסת המבקש כפי שנשטחה על ידי בא כוחו בדיון בבקשה, אינה מתיישבת עם חומר הראיות שבתיק.

עד כה בוצעו פעולות על ידי בוחן תנועה, נלקחו תמונות, נגבו מספר עדויות, לרבות עדים אובייקטיבים.

לעניין עילת המסוכנות טענה ב"כ המשיבה כי זו נלמדת בתיק זה הן מנסיבות העבירה ותוצאותיה- החבלה של ממש ברוכב האופנוע שנזקק לניתוח ברגלו. עיון בחומר הרפואי המצוי בתיק החקירה מלמד כי גם הנוסעת באופנוע נחבלה באופן שנגרמו לה שברים. תוצאות התאונה אינן קלות.

עיון בעברו התעבורתי של המבקש, לרבות תיקי המב"ד- ארבעתם משנת 2019, מעלה תמונה של מסוכנות אף היא.

לבסוף אציין, כי מהחומר המצוי בתיק עולה כי רישיון הנהיגה של המבקש אינו בתוקף מיום 5.4.19 – מעל שישה חודשים טרם מועד התאונה.

לאחר שעיינתי בעברו התעבורתי של המבקש נחה דעתי כי בנוסף לתשתית הראייתית המספיקה לשלב זה והמצדיקה פסילת רישיונו של המבקש מתקיימת בעניינו של המבקש גם עילת המסוכנות.

לאור כל האמור לעיל אני דוחה את הבקשה.

זכות ערר כחוק.

ניתנה היום, כ"ה תשרי תש"פ, 24 אוקטובר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/10/2019 החלטה שניתנה ע"י שני שטרן שני שטרן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 ירדן סלם אילון אורון
משיב 1 מדינת ישראל לימור שאלתיאל