טוען...

החלטה שניתנה ע"י דוד לנדסמן

דוד לנדסמן04/11/2019

בפני

כב' השופט הבכיר, דוד לנדסמן

מבקשים

יאיר יעקב מנדלוביץ-בהעדר

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

זו החלטה לבקשה לביטול צו פסילה מנהלית שניתן ע"י קצין משטרה ביום 22.10.19.

הצו ניתן ע"י קצין המשטרה לאחר שביום 21.10.19 בשעה 00.31 נרשם נגד המבקש דו"ח תנועה בגין נהיגה בכביש 90 במהירות של 151 קמ"ש העולה על המהירות המותרת של 90 קמ"ש באותו קטע כביש.

לציין כי בתחילת הדיון בבקשה, ביקש המבקש לפנות לדון בתיק העיקרי, למרות שמדובר בכתב אישום שהוגש לבית המשפט באילת, אבל לאחר שעלה חשש שמא המבקש אינו מודה בעבירה המיוחסת לו, בוטלה ההרשעה וחזר בית המשפט לדון בבקשה זו.

ב"כ המבקש טוען כי לא היה מקום להורות על פסילת רשיון הנהיגה, כאשר הוא טוען בסעיף 1 לבקשה "במשך שנים רבות נהג באופן סדיר ואין לחובתו כל עבירת תעבורה ופסילת רשיונו אינו מצדיק פסילה בגין מסוכנות".

כמו כן ,מעלה ב"כ המבקש טענות כנגד מכשיר הדבורה שבאמצעותו נמדדה המהירות נסיעה של המבקש. יש למבקש בן נכה, אשר מתנייד אך ורק באמצעות המבקש, אשתו אינה עובדת , יש עוד 4 ילדים קטנים ורק לאחרונה פתח עסק הדורש ניידותו.

בכל הקשור למדידת מהירות באמצעות מכשיר הדבורה, בשלב זה קיימות ראיות לכאורה להוכחת העבירה המיוחסת למבקש, מה עוד ולא נקבע כי המכשיר אינו אמין, אלא בהעדר "מסע קריטי " במידה ויש כפירה באמינות המכשיר, יהיה צורך להביא ראיות להוכחת אמינות המכשיר . ( ראה עפ"ת 31751-11-17 חנא נ. מ"י).

עיון בתרשומת של השוטר מצביע על ראיות לכאורה להוכחת העבירה כאשר בתגובתו לשוטר מסר המבקש כי : "את האמת לא שמתי לב זו מהירות שלא אופיינית לי, אי אפשר להסתפק באזהרה".

ואילו בפני הקצין מסר המבקש כי : "אני לא חושב שזו היתה המהירות שלי ביקשתי תמונה מהשוטר לא חושב שזו המהירות שנסעתי וזה לא המהירות שאני נוסע, אם תראה לא אופייני לי, ירדנו לאילת לילה אחד ומאוד חשוב לי הרשיון כי אני נהג זהיר בדרך כלל".

מדובר במבקש המחזיק רשיון נהיגה מ 99', שצבר לחובתו 11 הרשעות קודמות , ביניהן 6 בגין נהיגה במהירות מעל המותר.

אומנם במהלך הדיון שנערך בפני מותב זה בתיק העיקרי, לפני שבוטלה ההרשעה ונקבע התיק להוכחות, נטען ע"י ב"כ המבקש כי חלק מן ההרשעות בגין מהירות בוצעו ע"י אשתו של המבקש ולראייה הציג בפני בית המשפט בקשה להסבת שתי דוחות על שמה, אלא מדובר ב-דו"חות "טריים" שאינם מופיעים בגליון ההרשעות, ולכן כל עוד שלא בוצעה הסבה, כל ההרשעות שבגליון של המבקש נחשבות כהרשעות בגין עבירות שבוצעו על ידו.

מדובר במהירות העולה על 61 קמ"ש מעבר למהירות המותרת, ואם המבקש, שהסיע 5 נוסעים ברכב, לא שם לב למהירות נסיעתו, כפי שנמסר לשוטר, אין לו להלין אלא על עצמו.

במצב עניינים זה, ומבלי להתעלם מנסיבות האישיות של המבקש, לא הצליח המבקש לשכנע את בית המשפט שלא צפויה סכנה לציבור במידה ויוחזר לו הרשיון.

לסיכום הבקשה נדחית.

להודיע.

ניתנה היום, ו' חשוון תש"פ, 04 נובמבר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/11/2019 החלטה שניתנה ע"י דוד לנדסמן דוד לנדסמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 יאיר יעקב מנדלוביץ גיל הראל
משיב 1 מדינת ישראל רויטל זיכרמן