טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר08/06/2021

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובעת

הראל חברה לביטוח בע"מ ח.פ520004078

נגד

נתבעים

1.הרצל גז

2.מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

פסק דין

1. תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 12.3.2019 בצומת נחשונים. התובעת טוענת לזכותה לשיבוב נזקים בסך כולל של 13,074 ₪.

2. אין מחלוקת, כי בעת פניה שמאלה, היתה משאית הנתבעים על הנתיב הימני, ורכב התובעת על הנתיב השמאלי, ואגב הפנייה סטה אחד מכלי הרכב לנתיב משנהו, כך שהכנף הקדמית-ימנית של הרכב, כמו גם הפינה הקדמית-ימנית, ניזוקו ממגע עם המשאית, והמחלוקת בין הצדדים היא בזהות כלי הרכב שסטה.

3. נהגת התובעת, אשר עדותה היתה עמומה בחלקים נרחבים, שכן לא זכרה פרטים רבים בנוגע לנסיבות שסביב התאונה, היתה נחרצת בכך שהיא עצמה שמרה על הנתיב, והתקדמה רק מעט אל תוך הצומת, כשהמשאית הפתיעה אותה בחיתוך מהיר ועמוק אל תוך נתיבה (כך שהרושם שהיא קיבלה היה שנהג המשאית ניסה להספיק לעבור בצומת לפני התחלפות מופע האור ברמזור). היא סיפרה, כי חזרה אחורנית מרחק קצר, אל מחוץ לצומת, והמתינה עד לחזרת האור הירוק, כשרק אז חצתה את הצומת וחברה לנהג המשאית שהמתין לה בצד הדרך.

4. נהג הנתבעים, מנגד, סיפר כי עמד ראשון ברמזור, וביצע קשת רחבה כנדרש מהיותו נוהג במשאית, ורכב התובעת הוא שנצמד אליו לפתע, בערך באמצע הפניה. הוא התקשה להשיב לשאלה אם ראה את הרכב לפני המגע, אך טען במקביל שגם רכב התובעת היה ראשון ברמזור בנתיבו. הוא עמד על כך שאין כל אפשרות שהיה חותך שמאלה מנתיבו, וכן טען שלא היה לו מרחב מימינו לשם התרחקות מהרכב הנצמד אליו (אם כי במקביל גם טען שברח ימינה).

5. מחד גיסא, יש בפנינו גרסה מול גרסה, ומאידך גיסא, חרף עמימות עדותה, מצאתי את גרסת הנהגת מהימנה יותר, הן מחמת שלא היססה להודות בפרטים שלא זכרה, הן מחמת הנחרצות בתיאור אופן חיתוך המשאית שמאלה, והן (מהעבר השני) מחמת הנחרצות הלא ברורה של נהג הנתבעים, כי לא יתכן שהיה חותך שמאלה מנתיבו (הגם שניסיון החיים מלמד כי מדובר בדבר שגרתי למדי בעת פניית משאיות שמאלה כאשר יש עוד נתיב לשמאלן). גם חזרת רכב התובעת אחורנית, כמתואר על ידי הנהגת, מתיישב טוב יותר עם תאונה המתרחשת בתחילת הפנייה מאשר באמצעה, ואפילו מוקד הנזק, המצוי בימין הרכב, ולא בחזיתו, מתיישב טוב יותר עם זווית טבעית של הרכב בנתיבו, מאשר עם סטיה שלו ימינה, שאז מצופה היה שנקודת המגע תהיה קדמית יותר.

6. משכך, ומאחר שמדובר במאזן הסתברויות בלבד, אני קובע שגרסת עדת התובעת מהימנה יותר, ואני מאמץ אותה. בהתאם, אני קובע כי האחריות לקרות התאונה מוטלת על שכם נהג הנתבעים.

7. לאור כל האמור, אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובעת סך של 13,074 ₪, וכן את אגרת התביעה (כולל המחצית השניה, ככל שתחויב ותשולם), את שכר העדה (כפי שנפסק), ושכ"ט עו"ד בסך של 2,294 ₪.

ניתן היום, כ"ח סיוון תשפ"א, 08 יוני 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/02/2021 החלטה שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה
08/06/2021 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה